Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nog een idee; meelwormendoseersysteem Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-25 - 11:24:24 send message to Karel



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-01-25 - 11:50:55 send message to Vogelen

Tropic, k vind het maar een vieze gedachte..


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-25 - 14:00:35 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Tropic
Moet je vleesmaden niet eerst 24 uur zonder voedsel in zaagsel houden, zodat ze zich kunnen ontdoen van hun mogelijk giftige ontlasting?
Ik meen zoiets ooit eens gelezen te hebben.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-01-25 - 17:48:37 send message to tropic

Karel, dat zijn inderdaad lampjes die kunnen dienst doen.
Aangaande de vleesmaden, ik kan er niet zinnig op antwoorden. Bij mij zijn het vissenkoppen, dus geen vlees maar vismaden.
Vissenkoppen bevatten meer eiwitten en zijn gezonder dan vlees heb ik me laten wijsmaken. De voedingswaarde van de wormen zou ook hoger liggen.
Verder krijg je bij vissenkoppen niet zo een vochtige "pap" onderaan je emmer als bij vlees.
Het systeem met de vissenkoppen zoals ik beschreef, pas ik al jaren in de zomer toe, zonder dat er ooit hinder ondervonden werd door de vogels, alleszins niet door mij gezien.wink ;)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-01-25 - 17:50:46 send message to tropic

@ vogelen , ik vind er helemaal niets vies aan, en als ik mijn vogels er zie van genieten is het helemaal prachtig.
Ik heb in 't leven al viezere dingen gezien, maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-01-26 - 16:14:54 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vind dat er acuut moet worden gestopt met de kweek van meelwormen..dit brengt onnodig dierenleed voor de meelworm met zich mee.

Ook het levend voeren van de meelworm is dierenkwelling,wat moet dat beest wel niet meemaken?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-26 - 16:53:12 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je hebt groot gelijk Ruben. Soms laat zo'n meelworm ook nog een meelwormengezinnetje achter, dat avondenlang naar de voordeur blijft staren, in de hoop dat papaworm toch nog thuis komt van zijn avondje meelstelen.sad :(

....of was je gewoon in melige bui, Ruben?


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-01-26 - 19:41:09 send message to bospoeper

Wat moeten al die rupsjes, kevertjes en vliegjes dan niet meemaken in de natuur. Je mag voor mij best in een melancholische bui vertoeven maar bij vogelkwekers die het moeten stellen met levend voer, schiet dergelijke post wel eens in het verkeerde keelgat, bij mij toch. Persoonlijk denk ik dat je geen vogelkweker bent, maar een groene jongen die hier koekeloert naar het doen en laten van de vogelliefhebbers.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-01-26 - 19:48:11 send message to Henk57

Hij kan dan wel van de groene zijn maar volgens mij weet een bospoeper ook wel wat groen is , lol

bospoeper
(zn. m. -s)

Iemand die seks heeft in het bos.

Zie link: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GKV375STJ

Den beenhouwer in ‘Van vlees en bloed’ was niet alleen nen bospoeper, het was ook ne scheefpoeper.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-01-27 - 00:55:44 send message to Ton Koek

Ik heb het even gevraagd, mijn meelwormenkolonie vindt het een eer dat ze als voedsel mogen dienen voor een kramsvogel die mijn tuin bezoekt.


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2013-01-27 - 08:46:02 send message to yaro

ton je verwend je tuinvogels wel
ik heb ook een paar kramsvogels in de tuin maar bij mij moeten ze het met appel doen


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-01-27 - 08:53:16 send message to Ruben31

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Ik was in een euforische en melancholische bui ten gevolge van teveel serotonine in mijn hersenen.
Als ik met mijn post meelwormen kwekers en serieuse vogelkwekers tegen de borst heb gestuit biedt ik hierbij mijn nederige excusses aan.
In de toekomst zal ik proberen deze traumatische postings te vermijden.

Tevens biedt ik boskakker een trauma verwerkings sessie aan door middel van emdr.
Ik kan me voorstellen dat hij dit goed moet verwerken.


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-01-27 - 14:16:35 send message to bospoeper

Excuus als ik je moest gekwetst hebben, ik stelde alleen vast en aan de hand van je postings kon ik niet vermoeden dat je ziek was.
Wat ik je wel kwalijk neem, is dat je me hetzelfde toewenst als wat jij voorhanden hebt. Een beetje als oog om oog, tand om tand, daarmee voel ik me ook niet prettig en moet je mij zeker niet met alle zonden van Israël overladen. Ook anderen schreven doordenkertjes.
Voor mij is deze discussie gesloten.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-01-27 - 14:55:52 send message to Ruben31

Ja.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 265 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede