Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Coccidiose of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Coccidiose of niet?
Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-01-20 - 17:40:16 send message to Jelke_x

Hoi,

ik heb een kamervolière in de woonkamer met enkele Kanaries & Zebravinkjes. Nu sinds gisteren maak ik me een beetje zorgen om 1 van mijn kanarie popjes. Ze is nog wel actief, maar zit toch iets dikker dan de rest en eet precies een beetje tegen haar zin ... Ik zie ze ook veel drinken. Nu heb ik haar even in het oog gehouden en merk dat ze ook een beetje waterachtige kakjes laat vallen ...

Ik ben dan ook meteen op internet gaan kijken en kwam daar meteen vanalles tegen over coccidiose en zo van die vieze beestjes. Ik zag dan ook staan dat je producten via de dierenarts kunt krijgen, maar wij zitten onder schuldenregeling en onze advocaat ziet die kosten niet zitten... Echt erg eigenlijk, maar zonder geld kunnen we ook niks halen hé ...

Ik zag dan ook het product Finicoc van Beaphar staan, wat je in de dierenspeciaalzaak kunt kopen voor een goeie 10 euro, wat voor ons wel haalbaar is. Is het dan best dat ik ze allemaal hiermee een kuur geef?

Heeft er iemand ervaring met deze aandoening en de producten ervoor?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-01-20 - 19:23:03 send message to medaar

dus je vogels zitten in je living of huiskamer ?
ja of nee? veel te warm, tv aan, enz.
niet gezond voor vogels happy :)sad :(


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-01-20 - 19:32:59 send message to Jelke_x

Heb altijd al vogels binnenshuis gehouden een nooit problemen gehad ... En de tv staat met de achterkant naar de kooi gericht dus welke problemen zou die kunnen geven? Ik let er ook altijd op dat wanneer ik kook de deur van de keuken gesloten is omdat de dierenarts me ooit eens heeft verteld dat dit niet zo healthy is voor ze. En hij heeft nooit iets gezegd dat vogels binnenhouden slecht voor ze is? En ik heb altijd gezonde jongen gehad tot nu toe, dus vind je opmerking een beetje raar ...

Maar laten we niet van het onderwerp afwijken, zou graag morgen zo snel mogelijk iets halen om mijn kanarie te helpen.

Groetjes.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-20 - 19:58:00 send message to Karel

Toch is de opmerking van Medaar niet zó raar. Frisse lucht is belangrijk voor vogels. Zij zijn daar veel gevoeliger voor dan mensen.
Sterke vogels kunnen het overigens jaren volhouden in huiskamermilieu, maar ideaal is het niet.

Om je vraag te beantwoorden: voor dat je kosten gaat maken om coccidiose te bestrijden, is het natuurlijk belangrijk zeker te weten dat dit inderdaad het probleem is.
Wellicht kunnen de kanariehouders op VA je helpen wat betreft de symptomen van deze ziekte(?)


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-01-20 - 20:13:41 send message to Jelke_x

Dus alle kwekers die een zo goed als 2de huis bijbouwen voor hun vogels, zijn eigenlijk ook in fout dan, die vogels krijgen toch ook geen buitenlucht?

Ben beetje verbaasd, is de eerste keer dat ik dit hoor ... Ik zet ze in de zomer wel altijd op het balkon, tenzij het echt een onweerachtige dag is met veel regen ... Kan het dan nog zoveel kwaad?

Grtjs


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2013-01-20 - 22:16:02 send message to blg

Geef je wel grit en maagkiezel, als je dat niet geeft gaat een vogel veel drinken om het voer te weken en kan dus ook de waterige ontlasting verklaren.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-21 - 02:14:10 send message to Karel

quote
Dus alle kwekers die een zo goed als 2de huis bijbouwen voor hun vogels, zijn eigenlijk ook in fout dan, die vogels krijgen toch ook geen buitenlucht?


De meeste "binnenkwekers" hebben wel een vorm van ventilatie in hun kweekruimte. Liefst direct naar buiten, maar ook luchtreinigers worden vaak gebruikt. Op dit forum worden daarover regelmatig vragen en adviezen verstrekt door de leden en is gebleken dat iedereen dit wel een zéér belangrijke voorwaarde vindt, voor het houden van vogels.

Om er een paar te noemen:

- Geschikte en ruime huisvesting
- Frisse schone lucht
- Schoon water
- Goede en verse voeding
enz.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-01-21 - 10:31:25 send message to tropic

kanarie , binnen in een nette kooi, met nette bodem en zitstokken .... coccidiose?? ik betwijfel het.


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-01-21 - 16:56:46 send message to Jelke_x

Ja, maar de kweker waar ik ze 2 maanden geleden allen heb gehaald is alles behalve zo netjes als ik ... Maar ze zagen er echt gezond uit, heb tot nu toe ook nog geen sterfgevallen gehad, alleen nu beginnen ze plots wat dikker te zitten en een beetje futloos te worden ... Ze komen wel altijd meteen tegen de draad hangen als ze me in de keuken zien verdwijnen omdat ze weten dat er dan vaak lekkers aankomt, dus hun eetlust is nog wel goed, maar toch vind ik ze er een beetje slapjes uitzien ... Misschien door het plotse trieste weer?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-01-21 - 19:26:39 send message to dooren

Observeer ze van een afstand of ze gaan slapen met 2 poten op de stok, doen ze dit dan zijn ze echt ziek.

Ook even vangen en het borstbeen voelen, mager?
Gert


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-01-21 - 20:30:01 send message to Jelke_x

Nee de pop die er het triests bijzit slaapt wel met 1 pootje ingetrokken... Vind het echt raar, ze zien er beroerd uit, maar toch eten ze goed enzo. Ga morgen vitaminen halen en ga dat eens proberen...

Ik begin meer en meer te denken dat het aan het miezerige weer ligt ofzo, ze kunnen immens genieten wanneer het zonnetje binnenschijnt op de kooi, maar dat is nu uiteraard ver te zoeken ...


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-01-21 - 20:32:11 send message to Jelke_x

En nee Gert, ze zijn erg tam dus heb ze net even allemaal gevangen en mager zijn ze niet denk ik hoor, het been steekt er niet echt uit ofzo. Alleen 1 popje is wat magerder maar deze zit momenteel te broeden dus dat is wel normaal denk ik?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-01-21 - 20:41:59 send message to dooren

Zo te horen is het een conditie probleem.
Ik denk dat je daar aan moet werken.
Gert


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-01-21 - 20:50:25 send message to medaar

dus : zebras en kans samen in 1 grote kweekkooi in je leefruimte of living .
kan nooit . kan niet .


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-01-21 - 21:09:01 send message to Jelke_x

Héé medaar, ik heb al veel van jou reacties gelezen en al veel tegenreacties van anderen. Soms ga je echt wel té recht door de bocht. Tenzij jij een natuurexpert met 10 diplomas bent, geloof ik je echt niet. Ik houd al jaaaaren deze soorten samen, in een buitenvolière (vroeger) en in kamervolières. Nooit problemen mee gehad en altijd veel kweekresultaten (niet dat het mij daar om draait, maar enkel vogels die zich goed voelen in hun omgeving brengen jongen voort; zegt genoeg), en geloof me, als ik jou zo hoor gaan echt veeeeel mensen met een gezelschapsvolière in de fout, maar als het dan echt zo gigantisch fout is, waarom zijn er dan nog zoveel mensen met gezelschapsvolières?

Ieder zijn ding, en ieder zijn manier van dingen aanpakken!

Geef me bewijzen, en dan wil ik je misschien geloven.


schuddebeuze
Website Member
Posts :8

Website Member
2013-01-21 - 22:07:31 send message to schuddebeuze

"Verwijderd. Uitsluitend posten om iemand aan te vallen is niet toegestaan. Bedenk daarbij overigens dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is."


Dit bericht is door moderator Karel aangepast


Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede