Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Voederplateaus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voederplateaus
Frans E
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-01-30 - 20:59:21 send message to Frans E

Hallo,

Ik ben Frans en pas lid van vogelarena. Nu ben ik van plan om binnenkort met vogels te beginnen en wil een 3-tal koppels grote parkieten gaan houden. Momenteel ben ik bezig met de bouw van de hokken. Nu wil ik deze gaan uitrusten met draai voederplateau’s, maar weet nog niet welke het gaan worden.
Misschien dat jullie nog enkele tip ’s hebben.
Zo twijfel ik tussen 2-gaat of 3-gaatsplateau’s. Of zijn er nog andere opties.
Ik heb gelezen dat parkieten grote knoeiers zijn en gaan ze dan het waterbakje niet te veel vervuilen? Of moet deze apart en uit de buurt van het zaad gegeven worden? Kan ik het eivoer en fruit bij het zaad mengen of moet ik deze apart voederen? Kan het grit ook in het voederplateau of moet dit apart gegeven worden wegens het vervuilen?

Bedankt en groetjes,

Frans


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2013-01-30 - 22:04:38 send message to bakeliet

Hallo Frans ik ging voor 3-gaats water fruit en voer. Ik doe in het midden fruit of eivoer, en ik zou ook van rvs nemen. En een badschaal dan gaan ze niet in de waterbak.
groetjes Herman


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-01-31 - 07:16:36 send message to Vogelen

De volgende keer zou ik absoluut voor 2 draaiplateaus gaan. 1x 3 gaats, waarvan 2 voor zaad en 1 overige + een 1 gaats plateau voor water. Ik heb er nu schotjes tussen geplaats anders word het altijd een grote bende. Daarnaast hoe minder je in een bakje doet, hoe minder ze gaan graven/smijten.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-01-31 - 08:02:45 send message to Home of Amazone

Hoi Frans, wij hebben ook een 2 gaats draaiplateau toegepast mede door het knoeien waardoor de waterbak altijd een bende was. Deze zijn ook smaller (ca 40 cm)zodat de zitstok er dichter bij geplaatst kon worden en de vogels vanaf de stok bij het voer konden en hierdoor ook amper ontlasting in de bakjes kunnen laten vallen. De waterbakjes hangen bij ons apart. Wij hebben ze zelf ingebouwd in het aluminium wat ook weer behoorlijk scheelde in de prijs aangezien je alleen de houder, bakjes en pen nodig bent. Wij hebben deze onderdelen van een firma uit Oss welke ook op VA staan. Succes Erik
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000001664.html


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-01-31 - 10:18:30 send message to Vogelen

Home of Amazone, als ik het goed begrijp/zie moet je dan alsnog de deur openen om het water te verversen. Dan is het effect van draaiplateaus weg! Het grootste voordeel daarvan vindt ik dat agresieve soorten bij mijn afwezigheid probleemloos verzorgt kunnen worden, dus zonder dat er iemand de kooi hoeft te openen.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-01-31 - 12:13:13 send message to Home of Amazone

Dat klopt, nu hebben wij niet echt aggresieve soorten (pionussen en kleine amazones),de bedoeling was om de watervoorziening alsnog aan de buitenzijde te plaatsen maar tot op heden verloopt het heel goed want bij het voeren gaan de meeste vogels naar buiten of zitten hoog op stok toe te kijken en een enkeling bedelt om wat lekkers. Zelfs nu 1 stel amazones op eieren zitten te broeden. Het voordeel van het openen van de deur vind ik wel dat de vogels hier aan wennen wat ze rustiger maakt met nestcontrole en schoonmaken.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2013-01-31 - 18:42:23 send message to robbunschoten

ik had ook 3 gaats voerplatoo het werd altijd een klere zooi nu gebruik ik de 3 gaats anders 2 bakjes water en de midelste doe ik grit in en heb nu aan de onderste deur een grote ronde bak hangen daar zit het voer nu in echt een voordeel alles blijft in de bak en het is er schoner ik gebruik dit in de vluchten ben er erg blij mee.


Frans E
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-02-06 - 00:03:50 send message to Frans E

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik ga gaan voor een 2-gaats voedeplateau (zaad/ eivoer en fruit) en een 1-gaats voor water.

Mvg
Frans


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-02-06 - 13:26:47 send message to Home of Amazone

Hallo Frans, Succes met de verdere bouw en maak eens een voliëre hier aan, kunnen we allen zien hoe het geworden is. Overigens een goede keus voor de plateau's. Succes Erik



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 212 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede