Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > halsband & rosella met andere vogels ?help? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : halsband & rosella met andere vogels ?help?
renee
Website Member
Posts :9

Website Member
2013-02-05 - 02:14:02 send message to renee

Lees veel verhalen dat de halsband en rosella niet met andere vogels kunnen....

Ook hoor ik van iedereen dat ik lef heb om zebravinken bij de kakariki's te doen... maar dit gaat super goed...

Zaterdag komt er een 1 rosella en 1 halsband.... van verschillende eigenaar.
Lees dat als je ze als koppel houd ze erg agressief zijn.
Maar ik wil het bij 1 van elke houden.
Kan het dan wel.... zie op internet wel foto's dat ze bij andere vogels in de volière zitten.
Heb een ruime kooi van 3*3*3 met daaraan een nachthok van 2*2*2 met voor iedereen die wil een eigen privé bed.
Zitten nu 2 bergparkieten 4 valkjes 4 zebravinken 4 kakarikis en 2 grasjes in. Nog niet 1 keer het idee gehad dat ze op elkaars lip zitten en dus te weinig ruimte hebben.
Vaak zitten ze allemaal binnen en vinden ze het ook prima met elkaar. In de zomer is het ook niet druk. Want doe het voor de fun en niet voor de kweek.

Wie help mij gerust te stellen. Wil natuurlijk wel dat iedereen het goed heeft in de volière.


spenkie
Website Member
Posts :28

Website Member
2013-02-05 - 09:16:10 send message to spenkie

Ik ga je niet gerust stellen. Rosella en/of halsband er bij in is vragen om problemen. Wat je nu bij elkaar in hebt zitten kan al misgaan in de broedperiode. Grasparkieten zijn echt geen lievertjes. Zebravinken met afgebeten pootjes en dergelijke wil je echt niet. Als je de voliere opdeelt in vluchten kun je meer soorten houden.

Persoonlijk vind ik minder vogels in de vluchten veel mooier. hierdoor vertonen ze meer natuurlijk gedrag. Ik heb zelf 3 vluchten van 3x1 meter met 4 of hooguit 5 koppels parkieten in totaal.

Ik hoop dat je wat kunt met deze informatie


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-02-05 - 09:30:54 send message to Ton Koek

quote
Wie help mij gerust te stellen.
Niemand die ook maar iets om het welzijn van de vogels geeft. Je vraagt om slachtpartijen zo.


renee
Website Member
Posts :9

Website Member
2013-02-05 - 13:35:17 send message to renee

Heb de volière al 3 jaar zo met deze vogels bij elkaar... heb nog nooit problemen gehad ook niet in het broedseizoen.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-02-05 - 15:57:21 send message to arjandaf

je zou de voliere in 3 lagen kunnen delen . bovenste . middelste en onderste laag , elk soort vogel heeft zijn voorkeur voor elke laag , als een grond vogel deze moet delen met nog meer grondvogels of noem maar een laag , is het wachten op ellende, maar ga je gang


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-02-05 - 16:21:12 send message to Ton Koek

quote
Heb de volière al 3 jaar zo met deze vogels bij elkaar... heb nog nooit problemen gehad ook niet in het broedseizoen.
Tja, waarom vraag je er dan nog naar? Je weet zelf al wat je gaat doen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-02-05 - 16:42:25 send message to henkdelaat

Als het géén koppels zijn en je hangt er géén nestkasten in en er zitten genoeg takken(zitplaatsen)in de voliere en nachthok zal er weinig gebeuren.

Heb vaker in grote voliere's verschillende koppels parkieten en papegaaien soorten bij elkaar zien zitten zonder dat er iets gebeurde.

Henk.


spenkie
Website Member
Posts :28

Website Member
2013-02-06 - 10:49:31 send message to spenkie

In je voliere van 3x3 zitten nu al 16 vogels. Dit is een mooi aantal. Nieuwe vogels bij in de voliere zorgt altijd voor (tijdelijke)onrust.

Rosella's en halsbanden zijn absoluut geen vredelievende vogels tegenover andere soorten en dat het bij sommigen goed gaat wil niet zeggen dat het bij jou ook goed gaat. De meesten zetten rosella's en halbanden apart van de rest. Tevens houdt het niet kweken met de vogels niet in dat ze niet in de broedstemming komen


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-02-06 - 21:13:50 send message to denegon

ik heb pas een gemeenschappelijke voliere gezien met meerdere halsbanden roodruggen valkparkieten en rosellas nog wat klein grut erbij en het was geen probleem de voliere was echter wel iets groter dan de genoemde 3 bij 3 bij 3.
het was meer 3 hoog 8 breed en 20 lang.
wel zaten er een aantal vogels nooit bij elkaar. de halsbanden allemaal in een hoek de roodruggen allemaal in de tegenovergestelde hoek.
dus ja ze kunnen bij elkaar maar ik denk niet in de voliere die jij opgeeft.
groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede