Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > volieres op dit forum Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : volieres op dit forum
fallowboy
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-02-10 - 13:43:15 send message to fallowboy

hallo allemaal hier op dit forum ,en aan de makers van vogelarena ,prachtige website.
Ik ben nieuw op dit medium , en ben een belg woondend nu in aardenburg .
ik kweek al een 30 jaar grasparkieten engels en gewone , mijn taak bestaat er uit zeldzaam ras op te sporen en er betere grasparkieten van maken.
ik kweek fallows ; antraciete , bonte, deensbonte, clearbodys en regenbogen zijn mijn bezigheid. ik schuim ook nogal veel grote vogelhandels af om te kijken of er in het gewone kleine ras niets speciaals zit dat ik kan gebruiken.
ik heb het vak geleerd van xxxxxxxxxxxxxx
waar ik ook vogels van heb.

later wegens verhuis naar nederland zal ik mijn fotos posten en violiere , nu ik heb zowat zitten kijken naar heel wat violieres hier ,hele mooie ook maar wat me innorm opviel is waar is de beton in sommige violieres ??? want heb er veel gezien zonder dat is uit den boze.

een gouden tip altijd beton van 20dik gebruiken , denk niet ik woon in een nette wijk er zitten geen ratten.
& maal je een rat aantrekt dan heb je dikke pech want je zou niet de eerste zijn waar vogels verdwijnen.
natuurlijke violiere is zeer gemakkelijk na te bootsen op beton, plaats het gras op het beton als je dit graag ziet.

kijk dit voorbeeld hieronder is voor iemand die in een club zit van domheid , is jammer maar éénmaal ratten de weg weten gaan ze tot onder het tuinhuis, woon je aan een bos of weet ik veel dan raad ik beton aan om ongedierte buiten te houden ,want persoonlijk zou ik nooit een vogel kopen van mensen die geen beton gebruiken in een open violiere nooit , en denk niet altijd aan de goedkoopste oplossing want ik kan je verhalen vertellen van ratten die zelfs valkparkieten ,aanvallen dus begin voor je bezind

zo mag het nooit ,zelfs zeer dom xxxxxxxxxxxx

"Anoniem houden en sympathiek blijven svp."


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

fallowboy
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-02-10 - 14:00:34 send message to fallowboy

wil er ook nog iets duidelijk bij zetten ,ratten zitten overal en vergeet nooit ,ratten kunnen sneller kweken dan uw vogels en het uitroeien er van is niet gemakkelijk.
want éénmaal een rat komt weet ze dat je voetsel voor haar en haar jongen hebt , die zullen dan verhuizen en pal onder je huisvestingging komen wonen.
want éénmaal er hangen zijn is het te laat , en kan je beter al je vogels veillig opbergen en beton gieten want , zo éénvoudig gaan die niet weg , dit is toch iets waar veeel vogelliefhebbers en zeker beginnende niet aan denken dit is mij ennorm opgevallen


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-02-10 - 14:05:37 send message to Henk57

Heb je netjes aan de eigenaar gevraagd om hem als slecht voorbeeld hier te kijk te zetten?


fallowboy
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-02-10 - 14:08:19 send message to fallowboy

ja tuutlijk heb hem zelfs een email gezonden ,is echt zeer stom een violiere zetten op gras en hier staan er velen ,is echt dom ,dan verschieten sommige dat vogels mager komen diaree en weet ik veel dit komt simpel door muizen en ratten ,ook al zie je ze niet en velen snappen het plaatje als het te laat is.


fallowboy
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-02-10 - 14:27:23 send message to fallowboy

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

beste wat je kan doen is indien geen beton in een violiere is

20 a 25 cm uitgraven , en in de plaats leg je dallen netjes naast elkaar ,smeer die dicht met lopende cement.

Dan plaats je draad over heel de overvlakte en heb je gebroken glas werp dit maar er in.

laat de cement nu terug er over lopen en terug dicht trekken;

als laatste gebruik je snel beton met kiezels er in verwerkt zeker op 10 dikte houden

voor de toe smeren 2 zakken cement op 1 zak zand is sterk genoegd.

maar hou zeker 2O cm aan voor uw beton e onder e onder een violiere zowel buiten als binnen.
want zomaar een vloertje leggen met dallen van 2cm dicht 1 verzakking en dan kan je het wel schudden .
zeker een aandachtspunt als je aan bossen woond want daar zitten ratten met de vleet
tip denk niet ik heb een tuinhuis met osbplaten ik zit save ,ratten boren er dwars door vergeet dat niet altijd beton


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-10 - 14:36:11 send message to P.Rooth

Hallo

Heb de voliere op die website bekeken en wat mij opviel is er geen bescherming gemaakt is om ongedierte te weren .

Mooie site mooie voliëre .

Om er 20 cm dik beton in te mikken zie ik niet zo 1.2.3 het nut van in wat ik ook uitleg hoe ik daar tegenaan kijk .

Nachthok is de grootste ellendepost bij velen leg je stoeptegels in vind ik ( en dat is ieder zijn eigen ding ) vraag je om muizenissen en mogelijk ratten .

Onder een voliere en nachthok kan je ook een simpeler wijze het moeilijker maken voor ongedierte om binnen te komen en dan denk ik aan geheel onder de bodem met fijn gaas af te schermen bij mij werkt dit perfect reden was dat Mollen onder de fundering door kwamen en die was zeker 70 cm diep , waar een mol langs kan kan ook een wezel , hermelijn of rat door de mollengangen komen en gelukkig ben in de 30 jaar dat ik hier woon geen vogels aan dat gespuis kwijtgeraakt .

Dat fijne gaas voor finches is geen enkele belemmering voor een knappe Rat want ik heb bij mij in de tuin enkele ratten gehad waarvan ik eerst dacht dat het een kat was en die hadden ( jawel afgeschoten ) tanden waar je bang van werd dus vind je in dergelijk gaas een gat is dat door een grote rat erin gevreten .

Onderzijde van de buitenvoliere zou ik gelet op dat fijne gaas van een opstaande rand van aluminium voorzien en aan de buitenzijde met een reepje tuin waar kruiden en bloemen in geplant zouden kunnen worden die aan de vogels gevoerd kunnen worden .

Een schrikdraad installatie zou het completer maken .

Maar om iemand dom te noemen vind ik erg ver gaan ondoordacht zou kunnen tenzij jezelf niet helemaal fris bent .

Sorry Karel moest ik ff kwijt

Paul


fallowboy
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-02-10 - 14:51:44 send message to fallowboy

proot dus toch is het zo ,en heef je het ook duidelijk toe in je post dat ratten slim zijn ,dat is een feit.
meschien is dom een slecht woord maar eerder meschien iets van snel snel snel en niet nadenken.
want als je nu eens goed dit voorbeeld nader bekijkt ook al zouden geen vogels in deze violiere snachts buiten slapen ,dan nog kunnen ze zonder pardon de buiten violiere in ,en wat velen niet weten ratten zijn slimmer dan uw vogels ,waar jij het vermaakt zal de rat wel ergens anders komen ,want ratten komen af op de reuk van je vogels niet enkel het eten alleen.
ik heb een vriend e die woonde aan een groot bos en had een violiere staan van 2O meter buiten violiere zonder beton en het nact hok had die afgewerkt aan een aangrenzend tuinhuis die op betonen palen stond met houten bodem.
wel verzeker u de mens heeft alles afgebroken want snachts zag je de ratten zo rond lopen en ze kweken sneller dan hij eiren had van zn vogels ,nu heeft hij beton gelegt en er zitten nog ratten maar niet mmeer in zn violiere , want zeg het duidelijk ratten éénmaal ze wten dat er veel vogels zitten gaan die niet meer wegshocked 8O


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-02-10 - 15:28:42 send message to arjandaf

voor we nu verder praten over de *fouten* van een ander: vind het honds brutaal out of the blue, iemand te mailen , he joh die vloer van jou is zus en zo, maar post gerust een paar foto's van jouw huidige onderkomen. ik zeik af op aanvraag.. triest figuur net nieuw op een site en dan met zo'n opening komen.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-02-10 - 15:30:50 send message to arjandaf

aanvulling: heb de site van die mr xxxxx
bekeken, prima voor elkaar met zijn vluchten enz enz.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-02-10 - 16:02:31 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ehmm, mooie link. Mooie vogels en voliere heeft deze beste man! Ook erg mooie/goede site! Hij houdt 25 katten als huisdier, heeft dus geen 20cm beton nodig, en zo zijn er nog tal van andere reden waarom 20cm beton onzin is.


fallowboy
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-02-10 - 16:23:33 send message to fallowboy

"Verwijderd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-02-10 - 17:51:32 send message to Karel

@Fallowboy

Welkom op VogelArena

Om een gewaardeerd Arenalid te worden zou het verstandig zijn om niet direct de wijsneus uit te hangen en anderen "dom" en "stom" te noemen.
Onthoud dat kennis hier wordt gewaardeerd, maar arrogante betweterij niet!


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-10 - 20:05:12 send message to P.Rooth

nog ratten maar niet mmeer in zn violiere , want zeg het duidelijk ratten éénmaal ze wten dat er veel vogels zitten gaan die niet meer weg

Werd door fallowboy aangegeven

Ben ik het niet eens met fallowboy starter van deze topic de reden is dat ik vele ratten gedood heb en zonder gif ken dat ook , had een lieve hond die de pest aan ratten had en die heb een groot aantal uitgegraven en doodgebeten zelfs vlak bij onze moestuin zaten nesten .

Ik woon landelijk en ook daar heb je ratten net als in dorpen en steden .

Heb nu een vangkooi en daar zit niks in om te lokken , zodra ik sporen vind wat een rat zou kunnen zijn wordt de val geplaatst zit er 1 in zijn er meerdere en die worden dan ook gevangen en afgemaakt want loslaten is voor mensen die denken dat ze niet terugkomen .

Probleem rattenoverlast los je niet alleen op met 20 cm dik beton is een schijnveiligheid want ratten vreten ook door een houten deur als ze het op de heupen hebben is altijd blijven opletten en bestrijden .

Paul


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-02-10 - 20:08:04 send message to arjandaf

Heren .Heren. ahum en Dames

laat DHR Fallowboy even de ruimte voor verdere uitleg en of een soort van verdediging lijkt mij gepast, Fallowboy tis aan u .


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-02-10 - 20:28:00 send message to Home of Amazone

Wij hebben onze vloer bestraat met tegels waar de banden strak omheen staan, tot op heden nog geen muis opgemerkt terwijl wij ook landelijk wonen en we regelmatig in en om onze garage een muis vangen. We hebben wel gezorgt dat de tegels allemaal heel zijn zonder hoeken eraf en de passtukken strak zijn ingeslepen. Vind het wel jammer dat fallowboy zijn eigen voliere NIET laat zien. Hier kunnen we misschien allemaal wat van leren (of juist niet).


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-02-10 - 22:03:46 send message to Henk57

Wat doen we moeilijk muis springt gewoon door het gaas



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede