Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Drinkflessen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-02-21 - 14:28:27 send message to henkdelaat

Ieder zijn mening over drinkflessen,maar dat het meer werk is om te reinigen als met open drinkbakjes begrijp ik niet goed.

Waar blijft het badwater voor de vogels??

Henk.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-02-21 - 15:25:24 send message to enkeling

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Sinds wanneer zijn vogels knaagdieren, zoogdieren?
Waarom deponeren sommige vogelsoorten bepaalde zaden in het/hun drinkwater?
Wat is onder andere een van de oorzaken dat er meer en meer schimmel ziektes voorkomen bij de vogels?
Drinken alle vogels op dezelfde manier?
Nemen alle vogels opdezelfde manier vocht/water tot zich?
Kijk dans eens goed hoe onder andere zwaluwen, kolibries, vocht/water tot zich nemen.
Voorzie de vogels de beide mogelijkheden, en bekijk welke het eerst wordt gebruikt door de vogels. Welke de vogels als vocht/water voorziening zullen gebruiken.
Het klopt dat de vogels ervan drinken. Dit soort Vocht/watervoorziening gebruiken.
Hebben de vogels wel een andere keuze? Of is het deze mogelijkheid, en of anders met de poten omhoog.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2013-02-21 - 16:49:19 send message to marc1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb de glazen flessen met rvs tuiten gebruikt, maar ben er toch weer mee gestopt omdat ik het lastig schoonmaken vind.
Je hebt gauw aanslag in die flessen,en op het laatst deed ik ze bijna dagelijks in de vaatwasser.

nu gebruik ik gewoon drinkschalen van rvs, badderen en drinken gaat nu samen en het is een stuk gemakkelijker schoonmaken!!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-02-22 - 02:18:30 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een enkele druppel azijn in zo'n fles en je hebt geen of nauwelijks algaanslag.
Is voor de vogels niet schadelijk.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-02-24 - 19:44:31 send message to Vogelen

Het was geen succes. Ik had 4 flessen besteld om ze eerst te testen. Ik was gelijk al niet enthousiast. De flessen zijn aan de kant die tegen de gaas komt niet rond maar vlak. Ziet er mooi uit. Echter als je de tuit op de fles goed aandraait, staat hij op de verkeerde plaats. Draai je hem dan wat losser zodat hij wel goed staat dan lekt er lucht en gaat hij druppen. Eerste dag 2 flessen opgehangen waarvan ik er de volgende dag 1 aan gruzelementen op de vloer vond. Alles, de fleshouder en veer die met 2 klipjes aan het gaas bevestigd was is vakkundig door de vogels verwijderd.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-02-25 - 20:54:40 send message to Antonia

Je kan de tuit zelf voorzichtig iets doordraaien hoor wink ;)
Ik heb er ook besteld, glas is fijner dan plastic.

henkdelaat: waar baseer jij op dat het gaat om het water langer te laten in flessen ?
Voor mij is het omdat de meeste gaaien het eten soppen. Is niet erg maar het meesten gooien ze erin en halen ze er niet uit met als gevolg ..... een bak stinkende soep elke dag, vooral met pellets erin, lijkt me niet gezond.
Nu doen ze een pellet in de snavel nemen een slok water uit de fles en soppen de pellets in de snavel, niks mis mee.
Douchen doe ik ze met een sproeier..


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2013-02-26 - 17:07:09 send message to bakeliet

Ik heb ook rvs waterbakken en rvs badschalen klein beetje citroenzuur, en elke dag schoon water nergens geen last van. Als je elke dag een bad schaal er in heb hangen. En een bad hoort er bij. Dan heeft een fles geen zin.
groetjes Herman


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2013-02-26 - 17:12:16 send message to bakeliet

1 gram citroenzuur bij 1 liter water
groetjes Herman


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-02-26 - 17:20:30 send message to Vogelen

Ik heb bij mij nog nooit 1 vogel zien baden in het drinkwaterbakje. Wel buiten aan het gaasplafond!


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-02-26 - 19:23:45 send message to henkdelaat

Vogelen,

Mijn edels gaan echt niet in een badschaal baden wel gaan ze regelmatig met de kop in de drinkbak en maken zo zichzelf nat,ook tijdens het broeden doen ze dit,div schalen geprobeerd maar ze gaan er niet in,ook bij collega kwekers doen ze hetzelfde.

Henk.


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2013-02-26 - 19:43:36 send message to bakeliet

Ik heb een paar koppels pyrrhura`s parkieten als ik er geen badschaal in heb, gaan ze in de waterbak en echt elke dag s`morgens of in de avond dat maak ze niet uit.
groetjes Herman


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-02-26 - 21:09:02 send message to Ton Koek

Om vogels over te halen tot badderen, kun je een klein laagje grind in een drinkschaal leggen. Bijna altijd durven ze er dan wel in.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede