Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voliere valkparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Voliere valkparkieten
Budgerigar
Website Member
Posts :20

Website Member
2013-02-17 - 20:17:57 send message to Budgerigar

Hoeveel valkparkietjes mag je huisvesten in een buitenvoliere van 1m60 diepte / 2m hoog / 3m80 breed? Ik dacht zo een 3koppeltjes max?

"Titel aangepast tbv zoekfunctie"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-02-17 - 20:24:06 send message to denegon

Ik zou er leuk wat takken en klim mogelijk heden in maken maar ook een lengte zodat ze kunnen vliegen dus in 2 hoeken een klimen klauter plek en dan 6 vogels maximaal.
ik heb valkparkieten gehad en dat waren wildkleuren die veel kleuren vererfde echt leuk om in de blok te kijken en 4 verschillende jongen te zien.

suc6 en groetjes egon


Budgerigar
Website Member
Posts :20

Website Member
2013-02-17 - 20:26:46 send message to Budgerigar

ik heb vroeger grasparkieten gekweekt maar nog nooit buiten valkparkietjes gehouden vandaar dat ik graag veel info hier wil vergaren happy :)

Ik heb een geisoleerd nachthok erbij.Kunnen valkjes mede met dit nachthok dat geisoleerd is de winters in belgie goed overleven?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-02-17 - 20:58:54 send message to denegon

Valkparkieten ijn kei hard ik heb ze tot -5 onverwarmt gehouden en dit was geen probleem. wel opletten dat ze snachts niet in de gaas gaan hangen dat is niet goed voor de tenen en zorg dat ze uit de wint kunnen zitten dus een nachthot dat je beschrijft is perfect.
suc6 ermee groetjes egon


Budgerigar
Website Member
Posts :20

Website Member
2013-02-17 - 21:07:24 send message to Budgerigar

doe ik dan best schuif vh nachthok dicht als ik ga slapen als ze erin zitten?


Budgerigar
Website Member
Posts :20

Website Member
2013-02-17 - 21:10:59 send message to Budgerigar

en mijn nachthok is van geisoleerde sandwichplaten,moet ik dan nog bijverwarmen?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-02-17 - 21:50:41 send message to denegon

ok zou ze opsluiten dan weet je zeker dat er snachts niets mee gebeurd. wordt het kouder dan -5 zou ik bij verwarmen maar ik verwacht dat dit niet gebeurd.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-02-18 - 13:24:27 send message to P.Rooth

Hallo

Valkparkieten die ik jaren geleden gehouden heb zaten in een voliere met alleen een afdak wel uit de wind maar 's winters erg koud

Kan me de winter van 1979 ( dacht ik ) met laat een sneeuwstorm over het friese land goed herrineren we hadden enkele meters sneeuw en het leger was nodig om de wegen begaanbaar te maken .

In die winter heb ik mijn beste valken gekweekt er zaten 7 in het nest waar aan de binnenzijde het ijs stond is geen ideale broedgelegenheid maar ze waren al begonnen voor de sneeuw en koude toegeslagen was , met behulp van veel zonnepitten door het normale zaad en 2 oudervogels die ontzettend zorgzaam waren zijn al de jongen goed de winter doorgekomen en vlogen in de winter uit .

Valkparkieten zijn ontzettend hard als de voeding aangepast is naar de omstandigheden waarin ze gehouden worden .

Paul


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2013-02-19 - 14:17:38 send message to Richard V

3 koppeltjes is mogelijk, maar niet ideaal. Zou het laten bij 1 koppel. Stel dat een koppel 5 jongen krijgt, dan is het al snel erg vol. Laat staan 3 koppel met jongen. Niet te doen, niet wenselijk.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-02-19 - 14:30:00 send message to P.Rooth

Kan Richard V zijn idee helemaal onderstrepen heb je 3 goede stellen wemelt het na 2 nestrondes van de Valken

Paul


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-02-19 - 14:31:55 send message to gerrit1950

Als je toch 3 koppels wilt houden, mss beter de lengte in 3 op te delen, dat ze elk apart zitten (met hun kroost)


Budgerigar
Website Member
Posts :20

Website Member
2013-02-19 - 20:15:54 send message to Budgerigar

Denk dat ik 2 koppeltjes neem en dan zie ik wat eerste legronde voortbrengt en als dat al voldoende is dan doe ik geen 2 legsels per koppel.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2013-02-19 - 20:25:20 send message to Richard V

Ho,stop... ik heb nog nooit 2 koppels valkparkieten bijelkaar gezet, maar over het algemeen geldt: 2koppels van dezelfde soort bij elkaar gaat fout. Altijd uitgaan van een oneven aantal koppels. In dit geval dus: 1


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-02-19 - 20:28:24 send message to denegon

Daar heeft richard weer een goed punt heb dit ook al gehoort dat een oneven aantal beter werkt. maar zelf niet onder vonden ik hb mmijn 2 koppels valken appart gehouden.
groetjes egon


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-02-19 - 20:44:23 send message to henkdelaat

Valken kunnen rustig in koloniebroed,als je maar zorgt dat er het dubbele aantal nestkasten hangen als dat er koppels zitten.

En dat alle nestkasten hetzelfde zijn en allemaal even hoog hangen.

Henk.


grasparkiet03
Website Member
Posts :151

Website Member
2013-02-20 - 06:58:28 send message to grasparkiet03

hallo allemaal,


ik kweek nu al enkele jaren met enkel valkparkieten.

ik laat ze buiten zitten onverwarmd nachthok(tuinhuis) zonder bijverwarming nooit geen problemen gehad. s'nachts vriest het hier soms ook al eens -10 allemaal geen probleem. juist dagelijks water verversen liefst 2 maal per dag

genoeg voeding geven in de wintermaanden.

ik heb een voliere van 3 m lang op 1 m 75 breedte plus een nacht hok van 2m op 2 m zitten nu voor de moment een 5 tal koppels in. maar die gaan tijdens de kweek in 2 voliere"s

zorgen dat je stokken gebruikt van goede diameter dat de vogels bij koud weer hun pootjes goed kunnen bedekken. en dan zal je al goede resultaten boeken.

mvg



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede