Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Band opbouwen met grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Band opbouwen met grijze roodstaart
Rockytje
Website Member
Posts :1

Website Member
2013-02-17 - 22:06:39 send message to Rockytje

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over het vriendjes worden met een grijze roodstaart. Wij, mijn vriend en ik, hebben het beestje bijna twee jaar. Wij zijn wel, voor zover we weten, al de derde eigenaar van het beestje en hij is ook al ongeveer 20 jaar. Nu is het zo dat hij heel hecht is met mijn vriend en mij eigenlijk niet heel aardig vind. Hij bijt me niet, valt me niet aan maar vind me enkel interessant als ik snoepjes in mijn hand heb. Hij geeft ook zo nu en dan een kusje, maar ik kan hem absoluut niet aaien of op mijn hand pakken. (wat lastig is aangezien hij rondloopt in het huis en nooit terug naar zijn kooi gaat als ik dat wil (behalve met snoepjes natuurlijk))

Ik hou ontzettend veel van het beestje en zou graag wat meer met hem kunnen kroelen zoals mijn vriend dat wel kan doen. Ik snap dat het een eigen willetje heeft, maar heeft iemand een idee hoe ik wat meer vriendjes met hem kan worden??

Ik hoor het heel graag!


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-02-17 - 22:37:38 send message to Vogelen

Waarschijnlijk ziet hij je vriend als partner. En jouw helaas niet. Grijze roodstaarten staan erom bekend dat ze vaak eenkennig worden. Ik denk dat je het bij een vogel van deze leeftijd maar het beste kunt accepteren.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2013-02-17 - 22:50:53 send message to jp57

Denk ook dat je vriend meer gaat kunnen doen en mogen doen als jij toch na 2 jaar.
Geduld en doe hem nooit pijn of zo want dat vergeten ze niet.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-02-18 - 19:14:09 send message to medaar

is van : man zoekt vrouw?? eeuwig trouw .
zal een kokette madam zijn.(grapje)
je vriend of je man . dat is haar echtgenote .
zo zijn deze vogels .
veel slimmer dan de mens .


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-18 - 20:08:59 send message to P.Rooth

Medaar uw reactie vind ik hartverwarmend



J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-02-20 - 16:56:07 send message to J.ten Wolde

Pas wel op het is waarschijnlijk een handopfok vogel die geen angsten heeft voor de mens,dus ook eerder uit het niets zal aanvallen.
Vriendje worden zal zeer veel tijd vergen en misschien lukt het dan nog niet.
Voor mij zelf zou ik een vlucht nemen en een partner voor hem/haar bij nemen van de zelfde leeftijd,maar dat is persoonlijk


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-20 - 19:32:38 send message to P.Rooth

Verklaar u nader wat u als ' snoepjes ' geeft

Hopelijk geen dingen die slecht voor een vogel zijn .

Geduld hebben is waar u het meeste mee bereikt

Een lekkernij is een nootje

Heb een vogel die na een jaar voor het eerst een pitje aanpakte en die valt me soms aan mot ie zelf weten natuurlijk maar gaat steeds beter en met geduld en veel liefde komt het vanzelf goed

Paul


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-02-20 - 23:05:35 send message to arjandaf

oo ooo de een zegt tegen een nootje snoepje de andere prefereert lekkernij. .dezelfde band met de vogel zoals je vriend heeft kun je vergeten. iets verbeteren kan altijd. mijn ex werd continue aangevallen door mijn tamme grijze en mij gaf hij kusjes . * had naar die vogel moeten luisteren *


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-02-21 - 10:30:46 send message to ineznick

Ik denk dat ook belangrijk is dat je niet bang bent voor de papegaai.
Jaren geleden ook een grijze roodstaart in huis gehad, deze trok ook naar mannen toe.
Maar deze grijze was ook gewent dat als er een vrouw bij hem kwam en probeerde hem te aaien of op de hand te nemen, hij z'n snavel gelijk uithaalde naar diegene .
Tot er op een bepaalde dag visite kwam , waar de vrouw ook haar hand uitstak, de papegaai wou uithalen, maar ze trok haar hand niet terug.
Daar was de papegaai wel een beetje beduusd van en dacht even na en stapte daarna gewoon op haar hand. De papegaai was toen ongeveer 15 jaar oud.
Tamme vogels hebben heel goed door, wie wel bang voor ze is en wie niet. Misschien is dat de oorzaak, kun je ook proberen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-21 - 12:50:36 send message to P.Rooth

Niet zo gek idee Ineznick leg dan gelijk een verbanddoos open in de buurt laugh :Dlaugh :D
Voor het geval dat

Paul


spenkie
Website Member
Posts :28

Website Member
2013-02-21 - 16:09:54 send message to spenkie

Bij mijn papegaai(edelpapegaai) heeft het alles met het bang zijn van de personen te maken.
Als ik(of iemand die bekend is met papegaaien( hem benaderd is er niets aan de hand en laat hij alles met zich doen. Ook kleine kinderen die kunnen hem zo aaien. (die zijn ook niet bang)

Mensen die aarzelend op hem afkomen krijgen een snauw.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-02-21 - 21:33:00 send message to arjandaf

is het slim om kinderen * omdat ze niet bang zijn * bij een papegaai te laten ??


spenkie
Website Member
Posts :28

Website Member
2013-02-21 - 21:48:48 send message to spenkie

Beste Arjan. Dit gebeurd niet zonder dat er iemand bij is


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-02-21 - 21:53:26 send message to arjandaf

nee snap wel dat jij of een ander sneller is dan een papegaai :P


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-02-21 - 22:19:12 send message to medaar

kindjes alleen laten met een papagaai, vindt ik dom .

ook bij de hondt .??


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-02-23 - 05:24:43 send message to interactivet

Je zou je partner kunnen vragen een maand of 2 wat minder tyd met de vogel te spanderen, welke tyd jy dan vult. Ik zou je ook aanraden die tyd met de vogel alleen te spanderen waar je vriend bv niet by is, en stelselmatig dan waar hy wel by is.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede