Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zwart witte kraai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : zwart witte kraai
Jasper
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-11-02 - 09:03:55

Hallo, ik heb een vraag; is een zwart witte kraai bijzonder.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-11-02 - 09:39:42

Misschien moet je een foto sturen. Ik ben wel benieuwd. Ik heb al regelmatig bont, zwart witte kauwen gezien en ook bonte kraaien (de soort dan niet de mutatie happy :) ) maar een bonte zwarte kraai nog nooit


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-11-02 - 19:53:17

een gewone bonte kraai is niet bijzonder zijn er in het wild ook ee witte is wel bijzonder vind ik
mvg dirk


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-11-02 - 21:54:04

Als je hem in het wild heb gezien heb je waarschijnlijk te maken met een zogenaamde patat kraai. Dit zijn vogels die door te eenzijdig voedsel in een zeer slechte conditie verkeren en daardoor een slecht verenkleed hebben. Je ziet dit ook regelmatig bij voliere vogels. Laatst zag ik zelfs een advertentie van iemand die een zog. bonte jardine papagaai aanbood. Nou durf ik niet te beweren dat deze "mutatie" niet zal bestaan. Maar op de foto was duidelijk te zien dat de vogel in zeer slechte conditie verkeerde en ik had sterk de indruk dat een aantal oorspronkelijke groene veren geel waren door een ernstig voedselgebrek.



Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2004-11-02 - 22:15:22

Oooh.. sad :(
Hier vliegen een aantal kraaien rond met behoorlijk witte vleugels (vooral onder de vleugels, dus we dachten eerst dat het misschien door de rui zo leek, maar het is nog steeds) maar dat komt dus waarschijnlijk door het voedsel? Want het was wel raar dat het niet 1 vogel was, maar meerdere..


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-11-02 - 22:27:20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

www.vogeldagboek.nl/Vogeldagboek/2001/Feb01_27.html
Misschien staat hier iets nuttigs in.


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-11-02 - 23:09:10

Hoi Asura,

Je hoeft je niet gelijk druk te maken hoor, als "jouw" kraaien (zijn het geen kauwtjes)een groep is die veelwel altijd bij elkaar zijn en deze vogels bijna allemaal deze witte veren hebben dan is de kans best groot dat dit een mutatie is.

Maar over het algemeen zie je vaak dat het inderdaad aan te eenzijdig voedsel ligt. De zogenaamde patatkraaien kom je vaak tegen bij gelegenheden waar veel mensen buiten wat eten b.v. McDonalds, Snackbars in dierentuinen en grote kinderspeeltuinen. Veel mensen vinden het leuk om een patatje of stukje brood naar die bijna tamme kraaien te gooien. Waardoor de vogels veel te zout en eenzijdig te eten krijgen. Het zou dan ook veel beter zijn dat mensen dit niet meer doen. Maar ja, het is vaak goed bedoelt en de mensen weten dit niet. Overigens heb ik het nu over kraaien, maar het komt evenveel voor bij kauwtjes, roeken, meeuwen en musjes. Sterker nog meestal komt men geen echte kraaien meer tegen, die beginnen zo langzamerhand ook al een bijzonderheid te worden in Nederland. Verder komen dit soort voedingstoornissen ook vaak voor bij mensen die de vogels in de tuin een handje willen helpen. Niets mis mee in een strenge winter. Maar vele mensen hangen het hele jaar wel wat op, met als gevolg dat bij deze vogels: mezen, mussen roodborstje enz veel voedings stoornissen voorkomen. Ook deze problemen komen voort uit goede bedoelingen.


Koen


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2004-11-03 - 17:38:34

Ik zie het verschil tussen een kauw en een kraai wel hoor wink ;)
We hebben hier een enorm grote groep kauwen, maar ook een klein groepje kraaien en daarvan zijn er een aantal met die witte vleugels (maar vooral aan de onderkant want het valt vooral op als ze vliegen)

Wel gaaf dat artikel trouwens happy :)


lm bak
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-03-07 - 15:19:29

hallo mijn naam is bertus en ik woon in den helder,ik kwam toevallig de foto tegen met de twee kraaien waar van er een grijsbruin is,ik wil even vermelden dat er vaak een troep kraaien aan het grazen zijn ,daar zaten twee van deze kraaien bij,ik vermoed dat ze uit een nest komen van vorig jaar,mijn vraag hoe komen ze aan die kleur,ik heb die kleur nog nooit gezien,wel zwart witte maar deze nog nooit en wel twee stuks
ik ben benieuwt naar jullie antwoord.
vr gr bertus


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-03-07 - 16:11:53

quote
musjes. Sterker nog meestal komt men geen echte kraaien meer tegen, die beginnen zo langzamerhand ook al een bijzonderheid te worden in Nederland.

en wat zou de oorzaak zijn?


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2011-03-07 - 18:17:01

Eigen kweek



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-07 - 19:33:21

Mooi beestje, Marc!


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2011-03-07 - 19:54:47

Bedankt Hans. De mutatie is deze zoals bij de blauwe merel. Het eerste jaar zijn enkel de slag- en staartpennen mooi zilverkleurig. Ik hoop na volgende rui een mooie wit zilveren kraai over te houden.


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2011-03-07 - 20:02:05

Een recentere foto.



Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2011-03-07 - 20:04:27

Iets overbelcht.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-03-07 - 21:41:31

Dat ziet er heel fraai uit. Wellicht binnenkort maar weer eens richting Belgie reizen.happy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede