Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eigenwijze bourke pop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eigenwijze bourke pop
X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2013-04-18 - 22:50:42 send message to X_anita_X

ik heb hier een bourke pop zitten die bij mij in het binnen verblijf eieren heeft gelegt op de bodem. ze legt sinds een week of 4 eieren. ik heb de eieren steeds weggehaald, al een stuk of 8 omdat het op de bodem niet gunstig is en te koud.

ik had ook nog geen blokken buiten opgehangen i.v.m de aanhoudende kou van de laatste tijd.
maar nu heb ik sinds vorige week blokken opgehangen maar madam heeft toch besloten om weer binnen op de bodem te gaan zitten. ik had in het hoekje waar ze zat al een klein schaaltje neer gelegt om dat te voorkomen maar madam heeft besloten dan maar in het schaaltje te gaan zitten.

wat is wijsheid: laten gaan of toch weer de eieren weghalen. ik wil haar niet uitputten en vraag me af of dat wel goed is want ze heeft al een stuk of 9 eieren gelegt. wat kan ik het beste doen...


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2013-04-18 - 23:26:31 send message to Kilian

Als ik jou was zou ik rustig afwachten en kijken wat er van komt.

Mochten er straks jongen komen dan zullen deze normaal gesproken door het blok gaan wandelen. Om te voorkomen dat ze aan de wandel gaan en dus door het hele nachthok lopen zou ik het nest proberen te verplaatsen naar een ijsbakje of iets dergelijk?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-04-18 - 23:39:39 send message to dooren

De Bourke legt dus binnen op de bodem, en de blok hangt buiten. Ik zou dan de blok toch binnen hangen.

Gert


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2013-04-19 - 06:34:05 send message to petro

sorry als je al 8 eieren hebt geraapt,en nu komt van ik wil haar niet uitputten ben je al te laat.. Dan heeft deze pop er eigenlijk al 2 nesten opzitten..

Maar ik zou haar gewoon haar gang laten gaan,al vanaf het eerste ei..En gewwon de cyclus af laten maken.. Als de wil er is dan broeden ze overal in.Heb zelfs gezien in een voerbak, via een foto..


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2013-04-19 - 10:34:48 send message to Richard V

wat ook nog al eens wil helpen: nestblok op de plek neerzetten , eventueel zonder deksel. waarschijnlijk zal ze het accepteren.


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-04-19 - 12:14:05 send message to koi13

Gebeurt wel vaker dat men probeert een broedblok zonder deksel neemt. Is het proberen waard.


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2013-04-19 - 22:22:19 send message to X_anita_X

een broedblok binnen neerzetten wil ik juist niet omdat ik binnen voer en voeren en broeden apart wil houden om gezeik bij de voerbakken te voorkomen en ik heb buiten gewoon veel meer ruimte.

ik heb de eieren weggehaald omdat het mij beter leek. het vroor behoorlijk en ik heb schelpenzand binnen dus dat leek me veels te koud voor zo,n vogeltje om op te broeden.

ik laat het zo wel gaan en hoop dat ze het snel opgeeft

bedankt voor jullie reacties



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-04-19 - 23:57:50 send message to dooren

Een bourke is niet zo agressief dat er problemen binnen ontstaan. De kans is nu groot dat ze het blijft proberen. (zo is de natuur nu eenmaal)

Ik heb een splendid pop, had het 2e ei binnen in een kast gelegd omdat de buitenvoliere nog niet "open was". Toen de buitenvoliere toegangelijk was liet ze prompt de 2 eieren in de steek en begon buiten in een nestkast verder.

Natuur laat zich moeilijk dwingen.
Gert


cassiekai
Website Member
Posts :15

Website Member
2013-04-24 - 19:40:03 send message to cassiekai

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Stom toevallig dat ik dit hier nu lees. Ik heb ook een dergelijk probleem met een Bourke pop. De mijne legt eitjes in een voerbakje, heb deze ook verwijderd maar ze legt opnieuw. Ik heb wel een blok binnen hangen. Ik moet dus ook maar laten begaan en zien wat ervan komt. Het zal niet rustig broeden worden gezien de andere bakjes ernaast zitten.

Groet,

Hans


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-04-24 - 22:37:26 send message to koi13

Komt nogal eens voor bij bourkes.Maat van mij maakt dit ook mee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede