Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > twentyeightparkieten kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : twentyeightparkieten kweek
Barrabandje
Website Member
Posts :13

Website Member
2013-04-27 - 22:47:13 send message to Barrabandje

Hallo allemaal.
ik heb een koppel twentyeights van 2009, waarbij ik vorig jaar al 2x een nest van 5 & 6 onbevruchte eieren gehad heb. Dit kwam doordat de pop wel in broedstemming was en het mannetje niet. ze voerden elkaar ook niet en vanzelfsprekend ook niet paren.

Dit jaar had ik er echter meer hoop op want ik zag ze elkaar voeren, tussendoor ook wel weer kleine ruzies maar dat werd steeds minder. De pop is intussen begonnen met eieren leggen 18 april het eerste ei, en ze heeft er nu 4. zo gauw de pop uit het blok is om even te eten voert de man haar direct weer maar ik heb nog nooit paringen gezien bij dit koppel, en tot nu toe lijken de eieren allemaal weer onbevrucht.

zodra ik het blok ophang gaat de pop ook bezig in het blok en duurt het niet lang voor de eieren komen. maar wanneer ze in het blok zit vinden er dus geen paringen meer plaats (voor zover ik gezien heb, ze voeren elkaar wel zo gauw ze haar eetmoment heeft)

is het verstandig een volgende ronde of volgend jaar te wachten met het ophangen van het blok tot dat ik ze heb zien paren? zodat ze beiden misschien eerst nog meer in de broedstemming komen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-04-27 - 23:28:29 send message to Karel

Je kunt het invlieggat voor een deel dichtmaken met een stuk hout of door er een tak in te steken, zodat ze het invlieggat eerst open moeten knagen om naar binnen te komen.
Dat geeft beide vogels de tijd om in broed- en paarstemming te komen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede