Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe gaat het met de kweek ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-07-09 - 13:28:04 send message to P.Rooth

Mooi voor elkaar René zijn erg sociale vogels ondanks er jongen van 1ste broed erbij gebleven zijn gebeurd trouwens veel als de ruimte maar geschikt is
Hoop dat 2de broed ook zo mooi erbij komt te zitten

Paul


Snuitema
Website Member
Posts :57

Website Member
2013-07-10 - 19:33:26 send message to Snuitema

Drie jonge Roodvleugels zijn uitgevlogen,xxx.
Verder waren de eerste zes Bleekkop-eieren helaas onbevrucht maar van de tweede ronde drie mooie jongen onlangs geringd en één klein jong dood.
Dan heb ik nog een koppel Stanley,s vijf van de zeven eieren uitgekomen en zie daar één blauwe,twee split vogels dus van de man was het bekend maar niet van de pop toch een verrassing.
De bedoeling is om bij de blauwe ook een passende vogel te kopen maar wat zijn hier de mogelijkheden voor behalve een wildkleur of een split blauw?
Denk zelf aan een cinnamon of een dubbelsplit.
Of zijn deze heel erg duur?
Zijn er kwekers die mij een goede raad kunnen geven xxx?

Ben benieuwd naar een reactie , Henrie



Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2013-07-10 - 21:50:25 send message to Glansspreeuw

Hier reeds 7 huismussen uitgevlogen, waaronder 2 zwartborsten en 2 donker opalen,en nog 5 in het nest. Daarnaast nog een legsel met 4 eieren. Tenslotte nog 4 jonge groenvinken die dit weekend zullen uitvliegen. Niet veel maar wel opnieuw plezier beleeft aan mijn hobby.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2013-07-11 - 10:22:20 send message to kaapsen

hier nu eieren bij de kaapse en grijze,de rest paart allemaal.
gr Kees


bryan1994
Website Member
Posts :47

Website Member
2013-07-11 - 16:38:18 send message to bryan1994

vanaf 28-06-2013 zit het eerste koppels pyrrhura's vast te broeden op minimaal 5 eieren happy :)happy :) ( daarna niet meer gecontroleerd i.v.m. stres doordat ik de volière in moet stappen om te controleren)
en vandaag weer een van de andere koppels zien paren dus hopelijk leggen die binnenkort ook de eerste eieren

Ben benieuwd..


dylan33
Website Member
Posts :1

Website Member
2013-07-11 - 16:55:41 send message to dylan33

Hallo,

hier
3 wildkleur rose
2 lutino rose
4 edel papegaaien
1 witkuif

Valt nog niet helemaal tegen.


dannyvdl
Website Member
Posts :1

Website Member
2013-07-15 - 14:31:55 send message to dannyvdl

3 jonge roodvoorhoofd kakariki s 4 onbevruchte eieren


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-07-15 - 14:54:51 send message to henkdelaat

Veel (+/_ 20) onbevruchte papegaaien eieren,en 5 koppels die nog niets gedaan hebben,waaronder amazones en grijzen roodstaarten.

Ik heb al verschillende liefhebbers gesproken die met hetzelfde probleem te kampen hebben.

Zou het dan toch aan de oostenwind liggen zoals in het maandblad van Mei dit jaar van de NBvv beschreven staat.

Henk.


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-07-15 - 18:11:46 send message to koi13

Jammer. Maar hier waren de resultaten beter.. !7 stuks halsbanden en 4 pruimekoppen.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-07-15 - 19:05:56 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote:

Zou het dan toch aan de oostenwind liggen zoals in het maandblad van Mei dit jaar van de NBvv beschreven staat.


We hebben dit voorjaar in NL te maken gehad met nogal uitzonderlijke weersomstandigheden en dan kan het bijna niet uitblijven dat dit effect heeft op mens en dier.

Voor wat betreft de windrichting denk ik dat er weinig dieren zijn die zich daar iets van aantrekken, maar de oostenwind zorgt wel voor een lage (zeer lage zelfs) luchtvochtigheid en dat speelt wel degelijk een belangrijke en in dit geval negatieve rol bij de ontwikkeling van ei tot jonge vogel.

Verder zijn we er in genoemde periode ook een paar zonlicht-uurtjes bij ingeschoten en dat is uiteraard ook niet geheel onbelangrijk.

De insectenwereld en ook de wilde vogels hebben hier en daar een behoorlijke 'draai om de oren' gekregen en je ziet momenteel dat er buiten sprake is van een herstelreactie/inhaalslag.

Het kan dus heel erg goed (ligt zelfs voor de hand) dat een en ander ook speelt in 'onze' buitenvolières.

bij mij liggen er nu diverse jonge vogels die zeker 2 maanden laten zijn dan doorgaans het geval. wink ;)


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2013-07-18 - 10:24:44 send message to marc1

Sluit ik me bij aan!! De kweek was hier niet slecht, maar nu lijken de vogels pas echt in stemming te komen


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-07-18 - 11:45:42 send message to Daniel

Hetzelfde hier. Ik heb verschillende nesten liggen terwijl de kweek normaal al klaar is.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2013-07-18 - 12:27:06 send message to freddy321

hier gaat de kweek goed kweek nu een drie jaar en dit is het beste jaar,hier is de kweek ook bijna afgelopen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-07-18 - 20:43:13 send message to P.Rooth

Vond vandaag nog een ei van een pruimenkopparkiet het moet niet gekker worden

Paul


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2013-07-18 - 22:19:26 send message to marc1

Eigenlijk niet zo verwonderend..de wilde vogels buiten zijn ook aan een inhaalslag begonnen.
Ik woon in een bos,en de vogels buiten hebben nu pas volop nesten, kool en pimpelmezen, maar ook de roodborstjes,en de merels hebben volop jongen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede