Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe gaat het met de kweek ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-05-17 - 21:04:04 send message to denegon

klopt medaar door het varierende weer is ook het kweekeizoen raar lijkt het wel.
groetjes egon


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-05-18 - 23:33:36 send message to medaar

benne boos : verdxxxx botvink nest verlaten .
kook ze . stom weer .


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2013-05-19 - 11:04:59 send message to eabe80

Op 1ste Pinksterdag het 1e ei van de Lories uitgekomen. De Catharinaparkieten broeden nu weer op 5 eieren. Gaat tot nu toe goed bij mij, id beter dan 2012.


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-05-19 - 18:50:56 send message to koi13

Hier gaat het uitstekend.
Jongen bij 2 koppels pruimekoppen en jongen bij de roseborstbaardparkieten die wel slecht groeien en plm 20 jonge halsbandparkieten.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-05-19 - 19:22:23 send message to oli4

@ Hans,
Jongen bij de witnekken? Woaw, proficiat wink ;)
Het blijft ook zo weer een "patserke" dat hier op de lijst staat. Ik duim mee dat de jongen op stok komen wink ;)


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-05-19 - 19:25:18 send message to meyersam

enkele koppels caiques, maar momenteel nog geen ei gezien


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-05-19 - 19:57:57 send message to P.Rooth

Als ik al de klaagliederen om me heen hoor doe ik het zo slecht nog niet wel beduidend minder jongen dan vorig jaar maar ken me nog herinneren een kweekseizoen gehad te hebben dat er nog niet een grasparkiet op stok kwam .
De beste kweekstellen die ik heb laten het deels 'afweten ' enkele stellen die pas geformeerd waren hebben niet allemaal eieren en/of jongen .
Aan het eind van het jaar kunnen we de balans opmaken en dan valt het hopelijk voor allemaal wat mee .

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-05-19 - 20:07:33 send message to denegon

hey paul zoals ik al gezegd heb eerder dit jaar lijkt het of mijn oude beesies nog een ronde gaan doen maar op de eieren heb in 2 mnd moeten wachten. als er 6 jongen groot komen ben ik al weer tevrede en is het jaar al weer goed maar hopen op meer is altijd de moeite waard.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-05-19 - 21:09:29 send message to P.Rooth

Hi Egon

Ook ik heb veel langer op de eerste pruimekop eieren moeten wachten 2 stel hebben slechts 14 dagen later dan normaal 1ste ei gelegd anderen allemaal een maand en langer tijd nodig gehad om aan het koude weer met lengen van dagen de klik gemaakt om te 'starten '
Pruimekopjes leggen volgens "deskundigen" 1 maal per broedseizoen eieren klopt geen fluit van want heb 1 stel dat 3 maal gelegd heeft 2 maal onbevrucht en na 3 weken verwijderd en direct weer leggen nu 1 jong en meer komen er niet bij dit stel dit jaar .
Broedstel wat nu normaliter 5 á 7 had liggen die bijna in de veren zaten heeft vandaag 1ste jong ( gehoord ) geef wel extra voeding en groenvoer ( paardebloemen ) maar kijk eerst niet met dit koude pokkeweer .
Ander stellen die altijd grotere nesten hebben 'slechts' 3 á 4 jongen .
Ben dan ook tevreden tot heden als het maar wat warmer werd de droogte ken ik regelen met regeninstallatie de jongen groeien een stuk trager met dit koudere weer .

Paul


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-05-20 - 17:12:17 send message to compadre

@ Karel, witnekraven? Die zijn echt impossant. Ik heb echt bewondering voor die Afrikaanse kraaiensoorten.Ook voor de Europese soorten trouwens.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-05-21 - 11:06:11 send message to Home of Amazone

Tijdens en na de periode van de bouw, mislukken 1e nest en veel geduld met jonge vogels zit het koppel witvoorhoofden nu weer op eieren, het andere koppel witvoorhoofden bewerkt momenteel het blok en ons stel pionus Maximiliaan heeft alles fijn geknaagd. Heel langzaam komt het op gang en hopelijk wordt ons geduld nu beloond met enkele mooie jongen.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-05-21 - 12:32:59 send message to ineznick

Mijn koppel splendids heeft voor de 2de keer eieren.
De vorige waren onbevrucht. Hopen dat het nu goed gaat. Koppel pyrrhura molinea (blauw/geelzijde) heeft in ieder geval 6 eieren, maar de pop laat me er niet bij.Als het goed is, zou ik daar aankomend weekend jongen bij moeten hebben. De caiques hebben 4 eieren, pop zit er sinds een paar dagen behoorlijk vast op. Daar heb ik nog niet zoveel vertrouwen in, dat de eieren bevrucht zijn. Maar het mooie is, dat ik er al wel een keer eieren bij heb gehad. De pyrrhura perlata's doen het elk jaar begin juli. We wachten het allemaal af.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-05-21 - 13:21:21 send message to oli4

@ Hans, heb je afbeelding van nestbak/platform bij je witnekraven? En eventueel afmetingen?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-05-21 - 16:09:51 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Olivier

Beide koppels hebben een houten bak van ca. 70x70 in de nok van het dak van het nachthok.
Die bakken hebben ze volgepropt met wilgentakken en afgewerkt met stro en hooi.
Hierin maakten ze een kommetje met een doorsnee van 10cm. Nu de jongen aan het groeien zijn, wordt het kommetje naar behoefte breder gemaakt door de ouders(?). In het nest 1 liggen 3 jongen (oorspr. 3 eieren) en in nest 2 liggen er 2 (4 eieren).
Ik zal morgen even een paar foto's maken, als ik toch ga controleren of ze de ringen nog aan hun poten hebben shocked 8O.

Hoe gaat het met de kitta's?


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2013-05-21 - 17:48:55 send message to Eelke

Lekker doorgaan Hans, het is al een leuk begin van een kweekverslag 'happy :)

mvg. Eelke




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede