Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Normaal formaat roodrug Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Normaal formaat roodrug
RBA
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-05-10 - 10:29:33 send message to RBA

Wat is een normaal formaat voor roodrugparkieten? Ik zag namelijk gisteren een paar roodrugparkieten (wilkleur en bont) zitten die hetzelfde formaat hadden als een valkparkiet, vooral qua forheid. Is dit het formaat wat ze in het wild ook hebben? De roodruggen die ik zelf heb zijn een stuk minder fors namelijk.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2013-05-10 - 11:17:21 send message to Tenzi

Ik weet zo niet het antwoord op je vraag, maar vergeet niet dat de omgeving (kooi of volière) en de andere vogels waar de vogels bij zitten, ook bepaalt hoe groot ze lijken. Het is mij meermalen overkomen dat ik een vogel kocht, waar bij ik het idee had dat deze een stuk groter/forser was dan mijn eigen vogels. Dit viel later bij mijn eigen vogels toch wel wat tegen (of ik heb zelf ook forse vogels).


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2013-05-11 - 12:53:15 send message to pennantrosella

Wat ik wel al veel gezien heb, is dat de roodruggen veel en veels te klein zijn in de handel, tot aan het belachelijke toe, wat te wijten is mutatie op mutatie op mutatie, grijp toch eens terug op een goed formaat wildkleur als alleen aan het gewin te denken, een mooie forse roodrug is toch mooier als zon klein vogeltje


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-05-11 - 13:18:52 send message to P.Rooth

Roodruggen in wildkleur zijn ook niet altijd meer dat formaat wat ik 40 jaar geleden zag
Komt niet van mutatie op mutatie maar van broerXzus en de jongen daaruit weer koppelen enz

Er zijn wel mooie en goed formaat roodruggen in mutaties is ff wink ;) zoeken

Paul


RBA
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-05-12 - 17:43:22 send message to RBA

Dan is het inderdaad zoeken naar roodruggen met een goed formaat. Op de vogelmarkt zie je ze ook niet veel. Maar als ik het goed begrijp is de wildkleur vaak wel van goed formaat?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-05-12 - 19:41:59 send message to P.Rooth

Nou de roodruggen in wildkleur zijn ook niet altijd zo'n 28 cm lang .

tevens zij jonge vogels natuurlijk niet uitgegroeid dat duurt zeker een jaar moet je rekening mee houden wanneer jonge vogels aangeschaft worden

Paul


RBA
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-05-15 - 18:44:28 send message to RBA

Ik even gemeten. Het jong van januari is zo'n 24cm en de pop ook. Denk dat de man ongeveer hetzelfde formaat heeft. Ook zijn ze een stuk lichter denk ik dan een gemiddelde wildkleur. Heb trouwens de opaline mutatie. De pop is blauw-opaline.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede