Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > elegantparkiet als pleegouder Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : elegantparkiet als pleegouder
Barrabandje
Website Member
Posts :13

Website Member
2013-05-16 - 15:50:58 send message to Barrabandje

Ik heb een koppeltje grasparkieten waarvan de pop 5 bevruchte eitjes heeft gelegd. Het eerste jong kwam uit en vond ik dood in het blok, 2e jong is ook uitgekomen maar heb ik niks van weergevonden (zag alleen een lege eierschaal), 3e jong vond ik vanmorgen onder het blok, was net te laatsad :(
nu heb ik in een poging de laatste 2 jongen te redden die eieren onder een elegantparkiet gelegd die zelf een nestje van 4 heeft waarvan vanmorgen het eerste jong is uitgekomen. (zag geen andere oplossing)
ze accepteert de eieren gewoon dus heb ik hier goed aan gedaan? en zal ze de eventuele jongen gaan accepteren?

heb nog nooit eerder eieren/jongen overgelegd dus hoor graag reacties van anderen.


Barrabandje
Website Member
Posts :13

Website Member
2013-05-16 - 15:52:21 send message to Barrabandje

de reden dat de jongen dood gingen was ik nog even vergeten te melden; ze werden niet gevoerd door de pop, ik denk doordat deze nog heel jong is.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-05-16 - 19:20:10 send message to P.Rooth

Is het proberen waard
of het een grasparkiet is of een 'dure' maakt niet uit

Leg zelf ook wel jongen bij een ander stel onder als dit ongeveer even oude jongen zijn die niet veel in formaat schelen

Voorbeeldje heb ik ook : mijn Goffinikaketoes brachten 1 jong groot al de andere jongen gaven ze even te eten tot de keus bepaald was door het oude stel en de overigen kregen niets of erg weinig te eten
Kakariki 1 maal geprobeert en die konden het aan tot 10dagen Halsbandparkieten 10 weken waarna zelf verder met de hand opfokken

Hoop dat je succes hebt

Paul


Barrabandje
Website Member
Posts :13

Website Member
2013-06-03 - 22:15:02 send message to Barrabandje

En ja, ik heb succes gehadhappy :)
Helaas is 1 jong na een kleine week alsnog dood gegaan daar deze heel weinig gevoerd werd, maar het oudste jong maakt het tot nu toe goed!

op deze foto zijn ze net een paar daagjes oud:


En zo zagen ze er 3 dagen geleden uit! het grasparkietje komt er net met zn koppie bovenuit. de gele veertjes komen al doorhappy :)



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-06-04 - 09:26:46 send message to Vogelen

Mijn collega heeft een mannetjes elegant in een voliere met voornamelijk zebravinken. Deze voert alle jonge zebravinken die uitgevlogen zijn. Hij gaat zelfs in de nestjes kijken of hij niet kan helpen en/of ze al bijna uitvliegen. Erg grappig om te zien. Blijkbaar zijn ze niet erg kieskeurig..


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-06-04 - 20:52:30 send message to P.Rooth

Mooi zeg

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 116 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede