Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voliere
debby_moi
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-11-12 - 16:52:34

hoi,
ik ben debby 15 jaar en heb nou sinds 2 jaar samen met mijn vader een voliere. omdat ik erg geinteresseerd was in vogels heb ik nou samen met mijn vader besloten dat ik lid mag worden van een vereniging en ook mag gaan kweken. nou was mijn vraag hoeveel vogels mogen er op een oppervlakte van breedte 3 en lengte 3 ( de voliere loopt bij de breedte wel nog een stukje schuin, dus het is niet 3x3 als oppervlakte), de hoogte is 1,80 tot 2 meter? oh ja het nachthok is 2 bij 1 bij 1,80(hoogte)
ook krijg ik nog een extra voliere met een opervlakte van 2 bij 2 bij 1 tot 1,5 buitenvoliere en 1 bij 2 bij 1,80 binnenvoliere. was benieuwd hoeveel vogels ik op dit oppervlakte mocht houden. dus wie weet dat?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-12 - 17:18:37

Daar is moeilijk een antwoord op te geven. Het ligt er aan wat voor soort vogels je wilt gaan houden en hoe groot de dieren zelf zijn. Daarnaast moet je natuurlijk voorkomen dat je voliere overbevolkt wordt. Of dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Kortom, laat eerst eens weten naar wat voor soort je wilt dan zijn er zekers mensen die je een goed advies kunnen geven.

Leuk om overigens te zien dat er weer een jong lid bij is gekomen. Ik hoop dat je heel veel plezier zult beleven in deze hobby!

Erwin


debby_moi
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-11-12 - 17:24:34

ik heb op dit moment vooral zebravinken , daar wil ik ook mee verder. daarbij heb ik op dit moment 1 koppel diamantduiven en 1 koppel rijstvogels. wil vooral zebravinken en wat andere soorten tropen( vooral kleinere soorten) en misschien kanaries, maar die gaan dan in de andere voliere.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-12 - 18:45:16

Debby,

Het is inderdaad zoals Hawkeye_nl zegt; je moet ook een beteje op je gevoel afgaan.

Denk erbij dat de vogels ook jongen krijgen die er dan ook nog bij moeten.

Begin niet met teveel, het worden er vanzalef meer.

Succes
wink ;) Peter


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-13 - 00:45:12

Is zeer eenvoudig om geen problemen te hebben 1 koppel per m³.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-11-13 - 11:11:45

Hou er ook rekening mee dat sommige soorten elkaar niet verdragen. Soms is deze ruimte dan nog te klein.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede