Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > nationale schow Hengelo 5 tm 7 november Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nationale schow Hengelo 5 tm 7 november
lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2004-11-12 - 17:16:15 send message to lorie

laugh :DZaterdagdag 6 november de nationale schow in Hengelo bezocht. Is inmiddels een jaarlijks uitje geworden. Elk jaar weer kan ik genieten van de entourage. Hulde aan alle vrijwilligers en leden van de PS die dit toch elke keer weer mogelijk maken. 1 ding valt me echter wel steeds meer op. Je wordt helemaal doodgegooid met allerlei mutaties roodruggen, pennanten, rosella's, splendid's, forpussen etc. etc.

Ik weet zeker dat heel veel kwekers ontzettend van hun hobby genieten en hun vogels met liefde en deskundigheid zullen verzorgen. Maar is het nou nodig om tot in het oneindigee door te gaan met het in mijn ogen 'verkrachten'van diverse mooie vogelsoorten ???

Er zijn ontzettend veel vogelsoorten die nog niet zo bekend zijn bij (gehouden worden door)het grote publiek. Ik denk b.v. aan lories. Ik zou het persoonlijk toejuichen wanneer hobbykwekers zich wat meer zouden richten op het kweken van soorten die nog niet zo bekend zijn i.p.v. hun energie te steken in eindeloze mutatiekweek.


BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2004-11-12 - 18:07:34 send message to BenDoensen

Hallo Lorie,

Hoewel ik weet, dat dit wederom een zinloze (uitzichtloze) discussie zal zijn, ben ik het helemaal met je eens.
Groetjes Ben


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-11-12 - 18:37:00 send message to Dennis Fr.

ik ben het ook helemaal mee eens.dus ben er gauw over uitgeluld.

Groeten Dennis


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-12 - 18:47:55 send message to parkietenpeter

Helemaal gelijk in Lorie.

Wees een trendsetter en laat eens weten met welke jij gaat kweken.laugh :Dwink ;)

Zoals je al zegt heeft ieder zo zijn favoriet.
Afwisseling van spijs doet ...

... vogels kijken.laugh :D

Succes
wink ;) Peter


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-11-12 - 18:51:20 send message to dijkkamp

ben het er dus niet mee eens een ieder moet vogels(kleurslagen) kweken die hij/zij leuk vind of voor hij/zij betaalbaar zijn b.v. als iemand het leuk vind om een witte gould te kweken dan moet hij dat doen of de vogel er dan voor de meeste mensen er nog aantrekkelijk uitziet is weer wat anders en dat is dan weer smaak en over smaak valt niet te discusieren en iemand op een flatje 6 hoog zal mischien graag aras willen kweken maar dat wil hij de beestjes niet aan doen en gaat dan blauwe forpussen kweken omdat hij/zij daar wel de ruimte voor heeft maar de wildkleur niet zo mooi vind


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-12 - 23:18:04 send message to rupicola

Persoonlijk ben ik geen voorstander van mutatiekweek, waarbij de kanttekening dat ik daarbij wel onderscheid maak tussen mutatiekweek bij gedomesticeerde soorten, niet gedomesticeerde soorten of bedreigde soorten.
Ik gun een ieder zijn hobby, dus ook de liefhebbers van mutaties. Zeker voor wat betreft gedomesticeerde soorten heb ik er zeker geen problemen mee, zolang de kwaliteit en OOK de kwaliteit van de wildvorm op een goed niveau wordt gehouden.
Bij niet gedomesticeerde soorten geldt voor mij dat het kwaliteitsbeheer extra aandacht zou moeten krijgen.
Voor wat betreft bedreigde of zeldzame soorten in het algemeen en soorten met een lange reproductieperiode (zoals grote papegaaien) in het bijzonder, ben ik beslist geen voorstander van mutatiekweek.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-11-13 - 09:38:25 send message to henkmeer

quote
Er zijn ontzettend veel vogelsoorten die nog niet zo bekend zijn bij (gehouden worden door)het grote publiek. Ik denk b.v. aan lories. Ik zou het persoonlijk toejuichen wanneer hobbykwekers zich wat meer zouden richten op het kweken van soorten die nog niet zo bekend zijn i.p.v. hun energie te steken in eindeloze mutatiekweek.



wat denk dat daar dan mee gaat gebeuren als meer mensen die vogelsoorten zullen gaan kweken??? juist er ontstaat een mutant.


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2004-11-13 - 22:23:06 send message to lorie

Het is helemaal niet mijn bedoeling om mutatiekweek aan de orde te stellen. sad :(Is al vaak genoeg gebeurd in dit forum.

Iedere vogelliefhebber is er een en of hij nou in een flatje woont, op een boerderij, veel/wenig geld heeft, mutaties/wildkleur kweekt etc. dat is niet belangrijk. Wil alleen maar zeggen (eigenlijk beetje toekomst angst) dat door de toenemende vergrijzing en minder aanwas van jeugdige kwekers ik bang ben dat veel soorten (of ze nou duur of goedkoop zijn)misschien wel zullen verdwijnen of veel minder beschikbaar zullen zijn in de toekomst.Zeker wanneer iedereen maar hetzelfde gaat kweken (mutant of wilkdkleur maakt dus niet uit!!)

Ik heb zelf b.v. sinds mei 2004 2 koppels groennek lories aangeschaft (Thrichoglossus haematodus Haematodus).Staan toch redelijk bekend als: betaalbaar, gemakkelijk te houden en algemeen beschikbaar etc.Desondanks was het niet zo eenvoudig om ze te bemachtigen. Ik bedoel maar....wink ;)



aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-11-14 - 09:43:51 send message to aws

Mutatiekweek zal altijd blijven bestaan zolang er geld mee is gemoeid.

Onze "nationale show' moeten ze eens nationaal gaan houden. want om nou 2,5 uur te gaan rijden, een uurtje rond te lopen op een slakke gang, verplicht wat te eten nemen, nogmaals een rondje en dan maar weer 2,5 uur terug sturen. Dat kan ik geen nationale show meer noemen, meer een show voor onze oosterburen. En daarom ben ik dus lid geworden van PS Zuid Holland en de PS opgezegd. Het blad is stukke beter en hun thuishonk is ook goed. Zelfs de ringen kan je er bestellen.
Ardi


aardema
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-11-21 - 19:41:42 send message to aardema

Hengelo ligt niet centraal in Nederland, da's waar. Om dit echter af te doen als een show voor de Oosterburen gaat mij wat te ver...
Het organisen van een show vereist geweldig veel tijd en inzet. Je moet het er maar over hebben en het doen!
Het posten van een berichtje op dit forum is lekker simpel......
Succes!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 263 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede