Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Parkiet/papegaai voor binnen aanschaffen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Parkiet/papegaai voor binnen aanschaffen
gerbend
Website Member
Posts :99

Website Member
2013-06-16 - 21:48:02 send message to gerbend

Hallo,

Ik wil graag een parkiet of papegaai voor tam te maken. Ik heb m'n moeder als overgehaald nu alleen nog maar de man des huizen. Alleen vroeg ik me af welke vogels jullie me zouden aanraden. Ik zou graag een vogel willen die heel graag bij me zit en dingen bij me doet.
Zelf dacht ik aan een valkparkiet of een bonte boer (senegal papegaai),
vooral bij die laatste heb ik al heel veel verhalen gelezen waar hij heel aanhankelijk is.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-06-17 - 21:07:15 send message to arjandaf

is persoonlijke smaak, en de aanhankelijkheid van de vogel hangt er puur en alleen vanaf hoeveel aandacht jij de vogel geeft


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-06-17 - 21:27:03 send message to idl

een pyrrhura is heel leuk!


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-06-17 - 22:07:43 send message to ineznick

Hallo gerbend,
Je moet er wel bij nadenken dat een papegaai heel wat jaren mee kan, dat als eerste even. Heb sinds een tijdje een tamme bonte boer in huis, was eigenlijk mijn bedoeling om deze bonte boer bij mijn andere bonte boeren in de voliere te doen.
Maar deze vogel bleek zo tam te zijn , dat ik hem in huis heb gehouden. En ik moet eerlijk toegeven, het zijn geweldige papegaaien. klein van formaat , maar ze erg leuk en houden van je gezelschap. Momenteel worden er erg veel bonte boertjes aangeboden op de bekende verkoop sites. Er zijn zoveel mensen die na een tijdje er achter komen dat er wel erg veel tijd in gaat zitten en verkopen ze dan weer. Misschien is dat ook een optie, om een volwassen vogel te kopen.
Er werd hier ook al geopperd om een pyrrhura aan te schaffen, is ook een goede optie. Dit zijn erg leuke vogels om in huis te houden, maar kunnen wel erg ADHD zijn. Zelf heb ik er ook 2 in de huiskamer zitten, vind pyrrhura's erg leuk om tam te hebben. Maar ze zijn ook erg leuk in de voliere. Succes met het uitzoeken van een leuke vogel.
Gr gerben


gerbend
Website Member
Posts :99

Website Member
2013-06-18 - 07:38:23 send message to gerbend

Ok, tot nu toe gaat m'n voorkeur uit naar een valkparkiet maar ik zal nog een beetje rondkijken happy :)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-06-18 - 10:11:53 send message to Vogelen

Tegenwoordig lijken pyrrhura's wel een beetje mode te zijn. Ik moet zeggen dat ik ze nog nooit gehad heb, het zijn vast leuke vogels, maar het geluid wat ze maken vind ik ronduit irritant.


gerbend
Website Member
Posts :99

Website Member
2013-06-18 - 13:01:05 send message to gerbend

Pyrrhura's spreken me niet zo aan, valkparkieten hebben nog zo een leuke kuif. Dat ze oud kunnen worden weet ik en ben bereid om voor hem te blijven zorgen tot op z'n laatste dagen maar zover zijn we nog niet. Ik moet eerst mijn vader kunnen overhalen.
Een kooi hebben we hier al staan, die hadden we een jaar geleden van vrienden van ons gekregen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-18 - 13:12:41 send message to Karel

Iets om over na te denken:

Als je vogel ooit mocht ontsnappen, dan heb je met een Z-Amerikaanse soort, zoals de pyrrhura meer kans dat hij in de buurt van je huis blijft hangen, zodat je hem terug kunt vangen.

Australische parkieten, zoals de valkparkiet en de rosella, hebben soms de neiging om eerst zover mogelijk weg te vliegen om zich vervolgens af te vragen waar ze terecht zijn gekomen.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-06-18 - 13:24:40 send message to ineznick

Muisparkieten zijn ook leuk om huis te houden!


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-06-18 - 15:29:10 send message to Vogelen

Enig idee waar dit door komt Karel?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-06-18 - 15:34:26 send message to Daniel

De ecologie van Zuid-Amerikanen en Australiers is erg beinvloed door het leefbedied waarin ze voorkomen. Zo zijn door de onvoorspelbaarheid van regen veel Australische soorten (Semi)-nomadisch. In Zuid-Amerika is de voorspelbaarheid van voedsel en water veel groter waardoor er meer sprake is van vaste leefgebieden.

Dit beinvloed dus ook het gedrag bij paniek. Australische soorten vliegen bij paniek zo snel mogelijk ver weg. Zuid-Amerikanen gaan ergens zo still mogelijk zitten en afwachten wat er gebeurd.


gerbend
Website Member
Posts :99

Website Member
2013-06-18 - 17:48:00 send message to gerbend

Heb nog een beetje opgezocht over de pyrrhura en de bruinoor lijkt me wel wat. Zijn deze makkelijk te verkrijgen?


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-06-18 - 20:37:46 send message to idl

de pyrrhura frontalis (bruinoor) is een veel voorkomende soort dus daar moet je wel aan kunnen geraken. en ze zijn zeker niet de duurste pyrrhura's.


gerbend
Website Member
Posts :99

Website Member
2013-06-18 - 21:28:00 send message to gerbend

Is de pyrrhura molinae ook makkelijk te vinden en is er een moeilijkheids verschil tussen de verschillende soorten pyrrhura ?


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-06-18 - 21:30:24 send message to idl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de molinae is de meest voorkomende van alle pyrrhura's. er is geen moeilijkheids verschil tussen de molinae en de frontalis. bij andere pyrrhura's is er een verschil op gebied van kweken en dergelijke maar om gewoon in huis te houden is dat naar mijn menig hetzelfde allemaal.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-06-19 - 01:51:55 send message to ineznick

"Verwijderd"

"Hoe goed je het ook bedoelt: handelen via het forum is niet toegestaan. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover degenen die betaald adverteren"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast


Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede