Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kakarieken in de rui Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2013-06-25 - 17:06:12 send message to theelepeltje

Ik heb ook een koppel kakarikies, pop zit perfect in de veren, man is behoorlijk aan het ruien; rommelig verenpak en bijna kale kop. Hebben vorige week nog gebroed zelfs..


prodier
Website Member
Posts :27

Website Member
2013-06-25 - 23:14:16 send message to prodier

Ook wij hebben in het verleden met kalende kakarieken te maken gehad ze zagen er dan wat mottig uit.
Volgens mij houden we deze vogels te droog want in beplante en open volières zal dit niet zo gauw gebeuren en dat is eigenlijk wel logisch ook als je het leefgebied bekijkt van deze vogeltjes
Na overleg met een paar andere kwekers zijn we indertijd biggencompost gaan bijgeven en binnen een week of 6 was het probleem verdwenen.
Tegenwoordig wordt dit verkocht onder de naam avi-terra en dit is een product op basis van zwartveenturf en ongelofelijk rijk aan sporenelementen, zodra je een bakje van deze aarde in de volière zet duiken ze er onmiddellijk in om er ik weet niet wat uit te halen.
Het heeft een nadeel...als je gele kakarieken hebt zien ze er de eerste dagen niet uit, maar het komt de kwaliteit van de vogels zeker ten goede...en daar gaat het toch gewoon om..?



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede