Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Amazone's of grijze roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Amazone's of grijze roodstaarten
Hinnen
Website Member
Posts :8

Website Member
2013-07-18 - 22:10:00 send message to Hinnen

Onze buitenvoliere (4m x 1,5m incl nachthok van 1m) Is bijna klaar. We willen hier 2 jonge papegaaitjes inzetten en wellicht hebben we over jaren ooit een nestje....wellicht ook niet. We willen of grijsjes of Panama amazones. Heeft iemand tips over waarom het een of het ander? Kunnen de panama's net zo goed in de winter buiten zitten (niet in de barre omstandigheden natuurlijk) als de grijsjes?

Ik hoor het graag!

"Titel aangepast tbv zoekfunctie"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-07-20 - 22:18:04 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Woon je in een woonwijk? Dan absoluut grijze roodstaarten ivb met het volume. Beiden kunnen prima onverwarmd gehouden worden met een goed nachthok. Laat je vogels testen! Zeker bij grijze roodstaarten!


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2013-07-21 - 09:25:12 send message to parkietje1

Met Vogelen eens. Amazones maken beduidend meer ( hinderlijk ) lawaai als Grijze roodstaarten.
Komt verder bij dat Amazones niet zulke geweldige zonaanbidders zijn , ze zullen dus op de dag meer in het binnenhok zitten om daarna in de avondschemering nog even los te gaan.
De grijze roodstaart daarintegen zitten op de dag geregeld in de buitenvlucht om hun gefluit ten gehore te brengen. Klinkt ook veel vriendelijker als het geluid van een Amazone. Als je het over de schoonheid qua kleur hebt vind ik persoonlijk amazones wel mooier.
succes met je beslissing


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-07-21 - 17:29:42 send message to vogeltje1000

Als je voor grijze kiest.
Let op het borstbeen of dat goed is.
De meeste grijze van tegenwoordig hebben een kalkgebrek. En daardoor rachitis.


Hinnen
Website Member
Posts :8

Website Member
2013-07-22 - 19:57:16 send message to Hinnen

Dank je voor de tips we gaan weer wat brainstormen.

Nog een vraag: ik heb voor ogen de papegaaien ' s avonds het nachthok in en 's morgens het nachthok weer open. Ik lees dat er mensen een slap nachtlampje laten branden in het nachthok. Is dit altijd zo of alleen bij bepaalde vogelsoorten? Wel of geen verwarming in de winter.... alleen in het nachthok of ook in de voličre?


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-07-23 - 07:32:08 send message to Vogelen

Vaak wordt er een klein lampje gebruikt om de vogels hun "nachtplaats" te laten vinden, zodat ze niet direct in het donker zitten nadat de gewone verlichting uitschakelt. Nog beter is een automatische dimmer zodat je de zonsopkomst/ondergang kunt simuleren. Ik vind het niet nodig om de hele nacht een lampje aan te laten. Zeker niet als je je vogels elke nacht binnen opsluit. Ik denk dat grijze roodstaarten in het donker ook redelijk kunnen zien. Op de camera's zie ik ze weleens rommelen snachts. Als je een goed geďsoleerd nachthok hebt is verwarming niet noodzakelijk, hoewel bij extreme kou wel beter. Buiten verwarmen lijkt me wat zinloos.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede