Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > even voorstellen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : even voorstellen
xxjoycexx
Website Member
Posts :13

Website Member
2013-08-18 - 08:05:56 send message to xxjoycexx

Hallo,Ik ben joyce, en ben sinds vandaag nieuw hier.Omdat ik zelf geen tuin of andere plek heb, houdt ik samen met mijn vader vogels bij hem thuis.Aan het begin van het broedseizoen dit jaar hebben we onze nieuwe grote buitenvoilere af gekregen.Foto volgt.
Deze zit vol met allerlei soorten vogels,
1 koppel zonparkieten (4 jongen)
1 koppel rosella's ( 5 jongen en nu weer 5 eitjes)
1 koppel caique ( net nieuw)
1 koppel diamantduifjes ( 4 jongen)
16 valkparkieten
14 grasparkieten
22 japanse meeuwtjes
14 kanarie's
22 zebra vinken
3 gouldamadine
4 rijstvogeltjes.
Dit alles leeft lekker samen, door de ruimte hebben de grotere parkieten ieder hun eigen territorium en zelfs tijdens de broedperiode gaat dit tot nu toe goed. Verder heb ik thuis een tamme aga die luisterd naar de naam miyo en net 2 jaar is geworden.Ook heb ik sinds 2 weken een zonparkiet in een couveuse, omdat de ouders deze niet meer voerde.Ikzelf ben normaal van de natuurlijke gang van zaken, maar bij uitzondering ben ik met deze dus nu met handopfok bezig.In eerste instantie was het gewoon de bedoeling dat deze net zoals de rest van de jongen verkocht zou worden, alleen ben ik nu al erg gehecht geraakt aan dit beestje........Alle standaard adviezen die ik kan vinden op het internet zijn dat je een zonparkiet nooit samen kan houden met een aga, omdat de aga agressief wordt. Op dit moment is dit nog niet aan de orde, als ik de baby voer zit de aga op mijn hand mee te kijken, en als ik ze samen bij me op de bank heb, gaat de aga af en toe eens van dichtbij kijken maar trekt zich er voor de rest niets van aan. Ik let erop dat ik mijn aga veel aandacht geef zodat deze niet jaloers wordt. Op het moment is van agressie dus nog geen sprake.Heeft iemand hier ervaring mee, of advies voor me dan hoor ik dat graag.Zou het in de toekomst toch niet lukken dan zal de zonparkiet terug naar de voilere gaan en zal ik een partner voor hem erbij zetten, en anders zal ik een andere oplossing moeten bedenken.Groetjes joyceP.s. foto uploaden lukt me niet dus ga het nog eens proberen.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2013-08-18 - 09:35:48 send message to pennantrosella

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

kijk ff rond op het forum, staat er perfect beschreven hoe dat moet, het plaatsen van fotos



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede