Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > altijd bevruchte eieren maar komen nooit uit waarom ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-08-25 - 12:14:35 send message to P.Rooth

25 jaar geleden had ik een opperbest eieren jaar 125 eieren en geen enkel jong terwijl dezelfde stellen het jaar ervoor en daarna volop jongen gehad hebben zonder veranderingen in voedsel enz

Tis gewoon een rot kweekseizoen geweest en komt vaker voor maar gelukkig niet bij iedereen en ieder jaar

Paul


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-08-25 - 12:21:36 send message to declerck

bij ons is het al 3 jaar op een rij, de bonte boeren zijn nu 6 jaar en zouden dit jaar hun eerste ei moeten leggen maar verloppig nog niets, ik hoor meer en meer dat ze hun broedblokken laten hangen (valkparkieten, koningen, twent8, enz) maar is dat dan niet te koud voor de eventuele jongen ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-08-25 - 13:50:30 send message to P.Rooth

Dikwandige broedblokken geven is beter voor de vochtigheidsgraad in het blok en isoleert beter Bodem maak ik altijd minimaal 2 maal wanddikte

Paul


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-08-25 - 19:28:42 send message to declerck

en zou ik de blokken mogen laten hangen de winter door ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-08-25 - 20:04:27 send message to P.Rooth

Broedblokken hangen laten deed en doe ik nog steeds sommige vogels slapen in de blokken indien het erg koud is of slapen erop
Wat ik wel doe/deed is de blokken vlak voor het broedseizoen kuisen en van vers materiaal voorzien het observeren van de vogels hoort erbij om te bepalen wanneer ze broeds worden

Worden ze broeds dan tik ik een stukje hout voor het invlieggat zodat ze nog een tijdje buiten blijven en is goed voor de broeddrift van beide vogels

Paul


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-08-25 - 20:16:06 send message to declerck

oké, ik ga vandeweek nieuwe dikkere broedblokken maken en ze er inhangen, bedankt voor alle info!!!


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-08-26 - 08:16:58 send message to J.ten Wolde

Ze zijn in goede conditie, krijgen dagelijks eivoer, en gewoon zaad voor grote parkieten? Ze worden 3 keer in een jaar ontwormt met poeder van de dierenarts, we weten niet wat we nog meer kunnen doen en drinken krijgen ze ook alle dagen en een appeltje ook

Dit wil nog niet zeggen dat de vogels ook gezond zijn


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-08-26 - 08:27:59 send message to koi13

denk toch dat uit de vraagstelling blijkt dat er vel bevruchte eieren waren dus dan lijkt het probleem te zitten in de warmte i.c.m. temperatuur.


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-08-26 - 11:29:00 send message to declerck

ja het gebuurt zelden dat er eens een onbevrucht ei tussen zit, de vogels zit ook mooi in de veren en de voliere wordt regelmatig volledig gekruist en 2x per jaar volledig ontsmet tegen luizen enz


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-08-26 - 17:38:03 send message to Karel

quote
uit de vraagstelling blijkt dat er vel bevruchte eieren waren dus dan lijkt het probleem te zitten in de warmte i.c.m. temperatuur.



Helaas, betekent het feit dat de eieren bevrucht zijn, niet automatisch dat de ongeboren kuikens levensvatbaar zijn.
Kwekers van fazanten en kwartels die met de broedmachine broeden, kunnen beamen dat de uitkomstpercentage's behoorlijk kunnen verschillen onder gelijke gecontroleerde omstandigheden (temp. en vochtgeh.). De kwaliteit van de (bevruchte) broedeieren is van groot belang en hangt nauw samen met de conditie van de ouders.


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-08-26 - 19:18:13 send message to declerck

hopelijk hebben we het volgende seizoen meer geluk, zal de blokken ook laten hangen de winter door.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede