Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe verveling van de vogels voorkomen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-12-25 - 13:42:16 send message to Ruben31

Dan zal ik vanmiddag na die vervelende verplichtingen richting bos rijden en een dennentak gaan zagen.....mijn perlata's zullen het warderen.

N.B...Ik heb nog nooit nadelige gevolgen ondervonden van dennennaalden of takken in het algemeen.Het lijkt er zelfs op dat mijn vogels de naalden als een lekkernij ervaren.razz :p



parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2013-12-25 - 22:44:55 send message to parrotmaniak

Het volgende broogje aap verhaal van deze dierenarts.
Hoezo,ik dacht dat Hedwig vd Horst een goede vogelarts was/is


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-12-25 - 23:55:35 send message to henkdelaat

@ Ruben31,
Ik lees dennentakken in de voliere...ik heb dit al vaker toegepast maar werd door hedwig van de horst gewaarschuwd dat hars diarree kan veroorzaken.

@ parrotmaniak,
Het volgende broogje aap verhaal van deze dierenarts.

Er staat ook dat het diaree KAN veroorzaken.

Dat wil niet zeggen dat dit ook altijd gebeurd,
ik heb deze takken ook in Walsrode in sommige kooien gezien maar niet bij alle kromsnavels.

Het lijkt mij verstandig om even uit te zoeken welke soort dennentakken je kan gebruiken.

Henk.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-12-26 - 12:38:09 send message to gerrit1950

Ik heb al gehoord van mensen die natuurgeluiden (uit hun habitat) laten afspelen in hun vogelverblijf. Ook het geluid van ruisende regen tussen een bladerdek wordt gebruikt


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2013-12-26 - 12:49:33 send message to bakeliet

Ik neem altijd een groot stuk vermolmd hout.
En daar zijn ze wel een paar weken zoet mee (Pyrrhura`s)
groetjes Herman


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-12-26 - 13:28:59 send message to Bryan den Adel

Allemaal leuke ideeën!
Ik vind alleen zelf een zitstok met kettingen of iets in die richting gevaarlijk... Mijn mening is dat als ze aan de kabel hangen en het draait of slingert een beetje dat bijvoirbeeld een teentje vast kan komen te zitten maar daar heeft iedereen zijn eigen mening over.

Heeft iemand mischien nog wat tips om mijn kolonie lorie's lekker druk bezig te houden?
Heb nu regelmatig nieuwe wilgen takken en de vijgen klem en verstop ik overal tussen de takken daar zijn ze altijd wel even mee bezig


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2013-12-26 - 16:17:32 send message to jaap van de pol

Ik maak meestal van wilgentakken de raarste constructies. Soms gewoon takken aan elkaar schroeven. Onderdelen uit oud vogelspeelgoed bewaar ik zoals kunststof ringen en die schroef ik er dan ook weer aan. Meestal hou ik ze hier een aantal weken mee zoet en dan moet ik weer een nieuwe maken.

Jaap


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-12-26 - 17:13:16 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zie dan wel eens bear grills op discoverie die maakt dan altijd thee van dennenaalden zit dan volgens hem vol met vitamine c,hahhaa.had de kerstboom eruit gehaalt na advies hier in dit topic dat het giftig was en vervangt voor een mooie groote berken stronk.maar ga erweer een kerstboom inzetten als ik het zo allemaal hoor.daarkomt bij ik deed dit al een paar jaar een kerstboom erin en ook nooit problemen gehad met de vogels.en is idd een mooie manier om verveling te voorkomen ze halen hem naaldje voor naaldje kaal en zijn er wel ff mee bezig ook het model van de boom maakt het een mooie klimboom.en nog een antwoord op de ketting,zorg gewoon voor een grofe ketting zodat ze niet klem komen te zitten je kan ze in alle maten kopen.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-12-26 - 19:47:06 send message to medaar

bomen zagen uit bos ?? hmhm ze
verboden .


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-12-26 - 19:59:25 send message to Ruben31

Ja dat doe ik regelmatig medaars.
Hoe moet ik anders aan mijn takken in de voliere komen??


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2013-12-27 - 13:38:42 send message to blg



Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2013-12-27 - 15:50:08 send message to Bryan den Adel

Ik heb met kerst een nieuw boek gekregen van Rosemary Low en gaat vooral over voeding maar ook een goede bezig heid is om voor bijvoorbeeld lori's

Een stalen pin aan het plavond- dak - gaas maken met onderaan een moertje die je los kunt halen en dan grote stukken appels en dergelijke er op prikken / spiecen en dan niet te dicht bij een zitstok dan zijn ze er lekker lang mee bezig!

Of vierkante blokjes hout met een touw eraan en allemaal gaten erin boren (1 per kant) en dan een lekkernij erin doen bijvoorbeeld een vijg
Dus als ik zondag weer thuis ben ga ik het direct proberen


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-12-27 - 16:02:09 send message to kamervoliere

oke,hoe zit het met de kerstbomen hier,worden ze ook geimporteerd lijkt mij niet of wel


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-12-27 - 16:22:31 send message to Ruben31

Boek van low vanmiddag binnen gekregen..ff lezen vanavond happy :)

Verrijking!



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede