Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > verwarmd of onverwarmd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verwarmd of onverwarmd
Aamwilly
Website Member
Posts :18

Website Member
2013-10-23 - 22:05:33 send message to Aamwilly

In ander topic zag ik een discussie ontstaan over wel of geen nachthok ofwel verwarmd of onverwarmd huisvesten van papegaaien. Is al veel over gezegd en geschreven, en ik vind argumenten voor verwarmd huisvesten overtuigend, het zijn immers schepsels uit warmere oorden. Des te verrassend de ervaring met mijn eigen bonte boeren, grijzen en rose's....Die kiezen zonder uitzondering er voor om onder de blote hemel te overnachten, zelfs bij strenge vorst. En zonder nadelige gevolgen. Nachthok wordt voornamelijk bezocht tijdens warme dagen om verkoeling te zoeken. Ik vermoed overigens dat dit ook verband houd met het feit dat devogels in de vlucht hoger kunnenzitten. Desondanks kiezen zij ook bij strenge vorst voor het buitenverblijf. Ik beweer niet dat nachthokken niet nodig zijn maar vind dit wel opvallend. Op grond van mijn ervaringen ljjkt mij voor de genoemde soorten een afdoende oplossing een beschutte, droge plek met hoog geplaatste zitplaatsen. Niet afsluiten maar de vogels de keuze laten. Geen verwarming. Kortom veel frisse lucht, geen enorme temparatuurverschillen. In dergelijke condities wellicht ook minder kans op overdracht van ziekten


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2013-10-30 - 12:37:56 send message to lorius

Tja. Eskio's overwinteren ook nagenoeg zonder verwarming en plplanten zich ook nog voort. Wat doen wij dan eigenlijk nog met een kachel?


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-10-30 - 13:54:09 send message to Vogelen

Ik sluit de vogels elke avond met voeren op in het binnenhok. Vindt het zelf ook een prettige gedachte als het stormt, sneeuwt of wat dan ook snachts dat de vogels veilig binnen zitten. Dat alleen al is me een goed nachthok waard.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-30 - 14:47:55 send message to Karel

Ik zou het niet zo snel aan de vogels zelf overlaten. Soms zijn het echte sukkels, die bijvoorbeeld in de winter hun tenen laten afvriezen door aan het gaas hangend te overnachten.

Kortom, vogels weten niet altijd wat goed voor ze is en welke keuzes niet al te slim zijn!


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-10-30 - 19:59:33 send message to denegon

ik houd het boven nul in de kooien en dat is goed dus in de winter alles op 1 graden.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-10-30 - 20:30:27 send message to medaar

klopt wat karel zegt: aan de draad slapen . .
normaal hé: denk eens na


Bird brain
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-11-01 - 17:48:24 send message to Bird brain

Mijn ervaring met parkieten is dat als ze vorstvrij overwinteren de eerste broedronde beter is dan bij degenen die onverwarmd overwinteren. Ze hebben dan blijkbaar toch langer nodig om in vorm te komen want de 2e ronde is vaak even goed. Maar in het algemeen kunnen kromsnavels goed tegen de kou.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede