Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broedblok bij jonge koningsparkieten hangen of niet ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broedblok bij jonge koningsparkieten hangen of niet ?
declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-10-26 - 14:48:28 send message to declerck

hallo,

ik heb nu een jong koppel koningsparkieten gekocht van 2013, zou je daar volgend kweekseizoen al een broedblok moeten bij hangen of niet ? de eitjes zullen natuurlijk wel niet bevrucht zijn.

groetjes,





P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-10-26 - 19:49:25 send message to P.Rooth

Hang gerust een blok bij de vogels ze zullen er dan aan wennen maar reken niet op eieren dat gebeurd zeer sporadisch dat 1 jarige vogels aan de leg gaan

Paul


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-10-26 - 20:40:03 send message to declerck

hallo,

oké, bedankt voor de info ik zal volgend kweekseizoen dan een blok bij gangen. ik verwacht ook nog niets van dit koppel want de meeste hebben maar jongen vanaf 3 jaar heb ik gelezen.

mvg,


Bram Jansen
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-10-26 - 20:44:55 send message to Bram Jansen

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Mannen van de Koningsparkiet moeten minimaal twee jaar oud zijn om te kunnen bevruchten, maar 3 jaar is heel normaal. Er worden 3 tot 6 eieren gelegd en de broedtijd is 20 dagen.
Dus je hebt nog even tijd.
Een broedblok geven kan nooit kwaad.
De broedperiode is overigens van Januari tot September.
De jongen verlaten het nest met een week of 4 tot 5.
Een prachtige vogel trouwens, die overigens moeilijk te koppelen is als je eenlingen hebt. Dus wees zuinig op je koppel.


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-10-26 - 21:15:40 send message to declerck

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo,

ik wist zelf niet dat het al vanaf january begon ik dacht ergens eind april, weer iets bijgeleerd. ik heb nu 2 koppels koningen een ouder en een jong koppel.volgend kweekseizoen is het de eerste keer dat ik kweek met vogels happy :) intussen van jullie veel bijgeleerd

mvg


Bram Jansen
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-10-26 - 21:47:06 send message to Bram Jansen

Het aantal licht uren is belangrijk. Extreem gezegd, als je de vogels in het donker zet zul je nooit jongen krijgen.

Het feit dat koningsparkieten van januari tot September kunnen broeden heeft te maken met het continent waar ze vandaan komen, daar is het aantal licht uren rond de 14 tot 18 uur per dag rond die periode.Dus als jij op zo'n 15 uur licht per dag gaat zitten (langzaam opvoeren) dan raken jouw vogels in broedstemming.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede