Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > iemand ervaring met NBT in spanje ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : iemand ervaring met NBT in spanje ?
declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-10-26 - 15:17:27 send message to declerck

hallo

heeft er iemand ervaring met NBT in spanje voor het dna onderzoek voor de vogels ? iemand van wie de uitslag niet klopte ? heb zelf al paar vogels gedaan maar nu heb ik wel mijn twijfels als het klopt. ivm mijn koningsparkieten.

mvg


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-10-26 - 18:17:19 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik hoor wel dat kwekers referentie materiaal op moeten sturen,omdat ze de vogels anders niet kunnen sexen(dus zelf nog geen referenties van die soorten hebben).

Persoonlijk heb ik ,en meerdere liefhebbers vogels gekocht met valse sexbewijzen van nbt.
Maar daar kan nbt natuurlijk niks aan doen,maar is de schuld van de handelaar/verkoper die de sexbewijzen vervalst had.

Nbt heeft mij goed geholpen toen ik het vermoeden had dat de sexbewijzen vals waren.

Gr rene


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-10-26 - 19:44:47 send message to compadre

Van de week een kweker gesproken die er heel tevreden over was, maar persoonlijk nog geen ervaring ermee.


declerck
Website Member
Posts :41

Website Member
2013-10-26 - 20:42:20 send message to declerck

hallo,

heb enkele keer iets naar daar gezonden maar heb nu mijn twijfels over een uitslag, idd je kan ze gemakkelijk vervalsen want je moet ze van het internet halen en dan kan je ze met een programma gewoon veranderen. jammer dat er mensen bestaan die dit doen.

mvg,


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2014-10-01 - 15:42:48 send message to bluebird

Ik wil zelf hier ook gaan laten seksen. Hoe gaat het in zijn werk? Ik begreep dat je vooraf moet betalen. Krijg je dan zakjes opgestuurd om de veren in te verzenden?
Naar welk adres moet je het opsturen?


Gust1
Website Member
Posts :24

Website Member
2014-10-01 - 16:08:57 send message to Gust1

Eerst zelf een account aanmaken,betalen,dan de idetiteit van de vogel ingeven en daarna kan je de papieren afdrukken en voorzien van Pluimpjes of bloed .
De pluimpjes op het papier plakken niet in zakjes.
De papieren opstuuren en 8a 10 dagen later staat de uitslag op je pc.
Ik werk al 2jaar met nbt en nog nooit problemen .


bomoo
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-10-01 - 17:04:27 send message to bomoo

Goede ervaring mee.
Goedkoop en makkelijk als je het een maal hebt gedaan.
Er blijven altijd mensen die er misbruik van maken,
maar dat kan ook bij andere bedrijven als je veren van een andere vogel opstuurt.


JANVRIJ
Website Member
Posts :41

Website Member
2014-10-01 - 20:06:39 send message to JANVRIJ

Alleen maar goede ervaringen mee. Vlot en tot nu toe geen foute analyses.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2014-10-02 - 12:29:30 send message to gerrit1950

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik laat al heel lang mijn vogels daar seksen. Nog nooit en probleem gehad.Ik liet er zelfs al herdoen ter controle. Hoe het in zijn werk gaat?
Op mijn website staat een link naar een vriend die alles met screenshots uitlegt.
Alles komt toe in pdf ...

Ze hebben een ruime databank van vogels, maar zoals molinetti hierboven aanhaalt, als ze niet over een soort beschikken, vragen ze om veren van de gesekste ouders op te sturen. Die analyseren ze eerst en vergelijken dan de jongen hiermee (Gratis).

Wie lid is van WPC België kan daar vogels laten seksen voor 4€. als je een voucher van 10 vogels aanvraagt, dan kost die 36€

Weet ook dat veel malafide kwekers veren van hun oudervogels opsturen met de ringgegevens van hun jongen om aldus zeldzame mannen of poppen te kweken en duurder te verkopen. Voor zo'n vogelsoorten is het beter om een endoscopie te vragen i.p.v. DNA analyse

Er zijn er altijd die misbruik willen maken. Die moeten we proberen er uit te halen en bekend te maken bij andere liefhebbers, zodat hun handeltje ineen stort.


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2014-10-02 - 20:01:37 send message to johnveraart

is het nog van belang waarmee je de veertjes vast plakt op het formulier.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede