Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > te koud ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : te koud ??
happy
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-11-19 - 09:45:45

Hoi allemaal,

Wij hebben onze ara's in een gemetselde berging zitten. (spouwmuur, termopeen en dakisolatie )
S,nachts zit de schuif waar ze door naar buiten kunnen dicht. Zou het hier ook te koud worden zonder verwarming ?

Als dat zo is wat zou ik het beste als verwarming kunnen gebruiken ?
Het staat los van het huis dus cv van het huis gebruiken is geen optie.


Vriendelijke groeten,

Willem


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-11-19 - 10:14:40

Hoe warm is het er nu?
Als je bij gaat verwarmen,let dan goed op het verbruik van de warmte bron.
4 maanden een schuurtje warm houden met een olieradiator kostte me ongeveer 800 euro. Dat zijn echte stroomvreters.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-19 - 10:33:06

Ara's zijn mits op tijd naar buiten geplaatst winterhard. Dat wil zeggen dat ze zonder probleem de wintermaanden kunnen doorkomen zonder verwarming tot een temperatuur van -8 graden, als ze maar droog en volledig uit de wind kunnen zitten. Als je toch wilt verwarmen is het verstandig de temperatuur rond het vriespunt te houden. Dit voorkomt dat de vogels verkouden worden als ze elke dag buiten mogen komen. Daarnaast scheelt het enorm in de stookkosten!

Erwin

Erwin


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-11-19 - 13:44:16

Ik heb m'n Congo Grijze Roodstaarten in een verwarmd binnenverblijf (zomer en winter ongeveer 15 graden.)en ze kunnen het gehele jaar naar buiten als ze dat willen. En daar maken ze veel gebruik van.Ook als het vriest. Zitten nu op eieren.
Binnenvoliere van L2.00xB0.90xH2.25Meter en buiten L2.50xB2.50xH2.00Meter

M'n binnenvoliere is zeer goed geisoleerd en verwarm het met een electrische verwarming. Deze gaat een enkele keer aan.


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2004-11-19 - 14:26:24

ik heb mijn koppels groennek lories in een volledig geisoleerd tuinhuis zitten.(helemaal los van het huis) Ze kunnen naar buiten wanneer ze willen. Kan wel merken met de huidige weersonstandigheden dat ze graag binnen blijven !!

Heb electrische verwarming (Delongi). Het is maar een klein ding waar 6 standen opzitten. Hij staat bij mij altijd op stand 1. Dit zorgt al voor een temperatuur van rond de 12 graden. (wil ze ook niet teveel verwennen). Wanneer er echt een smerige koude wind is (Oosten wind) dan sluit ik de 'gaten'ook nog eens af anders stook je je rot. Voor de rest valt het wel mee met de stookkosten.


happy
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-11-19 - 14:26:32

De Ara's zitten al vanaf mei buiten in hun verblijf. En mogen alleen overdag naar buiten en daar hebben ze zelf de keuze voor.

Een kacheltje kopen dus om de temperatuur rond het vriespunt te houden.

Dank jullie voor de informatie.

Vriendelijke groeten,

Willem


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-19 - 18:18:46

Heefd niks met het onderwerp te maken ,maar mijn complimenten voor de huisvesting van grijze roodstaarten van timney.
Wat zullen hier veel grijzen roodstaarten jaloers op zijn.en Ik lees ook nog dat ze op eieren zitten!


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-19 - 23:45:37

Als ze de tijd gehad hebben om zich aan te passen (voor het einde van mei buiten)en dus kunnen uitruien met een dikker verenkleed zijn bijna alle vogels winterhard te maken.
Voorwaarde is wel dat ze droog en tochtvrij zitten en voldoende eten en water hebben.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-20 - 12:20:46

Mijn eigen (dwerg) ara's zitten ook gewoon in een onverwarmde buitenvoliere. Ze hebben een nachtverblijf welke is gemaakt van blokhut profielen a 2.5 cm dik. 's Avonds na 20:30 gaat de schuif voor de doorgang zodat ze 's nachts binnen zitten. 's Ochtends als wij uit bed komen gaat de schuif weer open. De enige verwarming die ik heb is een klein straal/ventilator kacheltje dat de temperatuur rond het vriespunt kan houden zodat het drinkwater niet bevriest. Ik zet deze pas aan als ik merk dat de vogels het zwaar dreigen te krijgen.

Erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-11-22 - 00:44:18

Nodig of niet, dat weet ik niet bij ara's.

Wat je kunt doen als je dat wilt (!) een zogenaamde vorstbeschermer gebruiken. Een soort kacheltje, keramisch, dat zorgt dat het niet echt gaat vriezen in de ruimte waar je vogels zitten.
Niet duur in aanschaf 23 euro, stroomverbruyik zer afhanelijk van de buitentemperatuur.
zie bijvoorbeeld http://www.geonschrijver.nl/broed.htm

groeten, Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede