Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > opnieuw koppelen zwartkop caique's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : opnieuw koppelen zwartkop caique's
lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-11-22 - 11:34:08 send message to lorikwekerij

hallo collega kwekers ik had en koppel zwartkop caique's waarvan deze week de pop is overleden
de koppel is van 2006 de pop zal een 7 a8 maanden bij de man en dit leek goed te gaan
de pop is overleden door longonsteking ik ben met haar naar een vogelarts in drachten geweest waar ik antibiotica heb meegekregen en heb haar warm gezet maar dit mocht niet baten ze is helaas wel overleden
en nu kan ik een pop van iemand overnemen die is 8 jaar oud die pop wil ik graag van hun overnemen en nu heb ik de vraag of ik de pop direct bij de man in kan zetten of is het verstandig om de man en de pop naast elkaar in een vlucht te zetten
( de pop word wel eerst apart gezet tot alle testen binnen zijn maar dat is niet in de zelfde schuur)

mvg w van dijken


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-11-23 - 10:11:17 send message to lorikwekerij

niemand?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-11-23 - 17:30:24 send message to henkdelaat

Als je ze beide in een nieuwe(andere)kooi kan plaatsen zal dit geen problemen geven.

Als je de nieuwe pop bij de man plaatst in zijn kooi dan kan dit problemen geven i.v.m. territorium macht.

Henk.

Henk.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-12-23 - 19:31:48 send message to lorikwekerij

even een update
ik heb een pop van 1999 gekocht met een Zwitserse ring deze vogel was net voor de koop getest
ik heb haar een week apart gehouden (in een andere schuur) daarna heb ik haar bij de man ingezet
het was een uurtje kibbelen daarna zaten ze naast elkaar alsof ze elkaar al jaren kenden
de pop heeft bij de vorige eigenaar jongen gehad (doordat ik de verkoper al jaren ken weet ik dat het waar is)
en de laatste week voert de man de pop en wil ook treden en vaak lijkt het ook te lukken voor zo ver ik het kan waarnemen
ik verwacht hier natuurlijk nog verder niets van en laat ze gewoon hun gang gaan en zie wel wat er van komt


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-12-24 - 18:54:40 send message to medaar

jaja : de stofe is uitgegaan .??


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-12-24 - 19:34:55 send message to lorikwekerij

Sorry medaar ik snap niet helemaal wat je bedoeld


unknown
Website Member
Posts :82

Website Member
2013-12-26 - 22:45:57 send message to unknown

Ik vertaal het even voor je, loriekwekerij.
jaja : de stofe is uitgegaan .?? = jaja, de kachel is uitgedoofd. Wat daar mee bedoeld wordt snap ik ook zo vlug niet. Alleszins hoop ik dat de toenadering tussen het koppel nog closer wordt en dat er vlug nakomelingen komen. Gezien de pop al jongen heeft grootgebracht zal het wellicht niet moeilijk zijn om ook nu aan een gezinnetje te beginnen. Veel geluk!


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-01-10 - 22:09:22 send message to lorikwekerij

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het laatste nieuws is dat de pop oudjaarsdag haar eerste ei heeft gelegt en met tussenpozen van 2 dagen de tweede en daarna om de dag de derde en de vierde ei
en zoals ik nu heb gezien zijn er 2 eieren zowiezo bevrucht de andere twee eieren kan ik nog niet zien of ze bevrucht zijn en ik weet ook nog niet of er nog eieren bij komen
ik raap de eieren niet ik laat ze gewoon hun gang gaan
ik had het nog niet zo snel verwacht ik was er van uitgegaan dat als ze wilden dat er volgenb jaar of later wat zou gebeuren



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede