Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweek kanarie
bassett
Website Member
Posts :1

Website Member
2013-11-27 - 20:02:46 send message to bassett

Hey, heb eens enkele vragen.

Tot op heden heb ik mijn kleurkanarie's steeds in kweekkooien van 80x40x40 gezet. Dit met wisselend succes. Ik ga met mijn kleurkanarie's vanaf volgend jaar enkel nog in de voliere kweken, in de broedblokken wil ik overgaan op de kleinere gloster-, border- en/of five fancy kanarie's.
Nu ik in mijn nieuw binnenhok bezig ben ga ik ook nieuwe kweekkasten maken. Ik ben echter van plan meer kooien te maken en zoek nu de juiste afmeting. Normaal word 40x30x40 aanzien als standaardmaat voor kanarie's, ik vind dit echter te klein, zelfs voor de kleinere postuurlanarie's. Ik zat te denken aan 40x40x40 of 60x40x40. Welke zouden jullie nemen?

Om de kans op bloedluis te verkleinen ga ik alle kooien lijmen en geen onderbak gebruiken. Vinden jullie dat een goede zaak of niet?

In theorie ken ik het allemaal wel,maar in praktijk is dit weer eens iets nieuws.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-27 - 22:43:04 send message to Karel

Als je moet kiezen tussen de maten die je doorgeeft is 60x40x40 natuurlijk het mooist. Dan kunnen ze nog een béétje vliegen.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-11-28 - 09:37:10 send message to Daniel

Waarom geen 80 x 40 x 40


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-11-28 - 13:35:06 send message to medaar

zoals daniel zegt. zo doen.
kweekbakken maak ik niet meer.
heb wel alle machinen ervoor.
je moet : hout kopen ,verzagen , lijmen, vast nieten , wat met je afval doen
wanneer ik 1 kweekbak wil .zoek ik bij een handelaar, wie zoekt die vindt.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-11-28 - 16:16:41 send message to gerrit1950

ik maakte de mijne indertijd horizontaal minstens 2m lang ,40 hoog en 40 diep. maar met verwijderbare tussenschotten om de 40cm (tralies waren 40 op 30)(donkerste hoek was 60 cm)(latje boven, latje onder en schuifla).
Zo kon ik spelen met de ruimte en had zelfs voor de ruiende jongen een vlucht van minstens 2m dan, evenals een vlucht voor mannen en een voor poppen... de schotten liepen over en tussen aluminium profielen.

Zo kon ik ook met een man met 2 poppen kweken (wisselbroed). als de ene broedde in hok 1, kon hij bij de andere in hok 3, hijzelf zat in hok 2; dus 1+2 en daarna 2+3, telkens 80cm maar voor het broeden en opkweken in 40cm



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede