Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kaketoe gevonden. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kaketoe gevonden.
Coco chanel
Website Member
Posts :3

Website Member
2013-12-16 - 20:56:55 send message to Coco chanel

Heb een roze kaketoe in de tuin gevangen. Die was al enkele maanden in onze buurt aan het rondvliegen , maar toen het kouder werd kwam hij elke dag een paar keer per dag bij onze kippen eten. Nu heb ik hem kunnen vangen, omdat ik vreesde dat die de winter niet zou overleven. Ben al naar de dierenarts geweest . Is niet gechipt. De dierenarts heeft de politie al gebeld om te weten of er aangifte van verlies is gedaan en dat is ook niet. Staat nu op fb van de dierenarts vermeld. Misschien vinden we de eigenaar nog. Zo niet zou ik overwegen om hem te houden. Maar hij is niet handtam. Beter gezegd zij. Zit nu wel rustig in kooi. Ze is vijf jaar oud. Zou ik die nog handtam kunnen maken en hoe?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-12-16 - 21:05:41 send message to Antonia

Met het ringnummer kan je kijken op Amivedi of ie als vermist is opgegeven...


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2013-12-17 - 13:13:19 send message to pietsus

Je kan deze ook eens plaatsen op de facebookpagina van Gestolen en verloren kromsnavels (Belgie) : https://www.facebook.com/groups/474358045930835/
Of
Vermiste, gestolen vogels (Nederland): https://www.facebook.com/groups/pris1958/?fref=ts


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-12-17 - 19:16:27 send message to Rik

Niet te geloven!

Een rosékaketoe vangen in je eigen achtertuin en niemand die de vogel mist. Heel erg gaaf!

Met geduld een aandacht kan ook een volwassen vogel tam worden. Als eigenaar zich niet meldt dan zou ik hem absoluut niet wegdoen. Een erg mooie vogel!

Veel plezier ermee!


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-12-18 - 08:51:08 send message to lorikwekerij

ik zou als ik u was de vogel wel laten testen op ziektes indien u de vogel zelf houd
en kijk uit met mensen die claimen dat de vogel van hun is want ik heb 2 jaar geleden een blauwvleugel ara gevangen in mijn tuin en dit heb ik op div site's gemeld en wel 27 mensen aan de deur gehad die claimden dat de vogel van hun was tot dat de echte eigenaar zich melde na een maand en hij netjes alle papieren bij zich had die bij de vogel hoorde
indien de vogel geringt is vraag dan zowiezo om sexpapieren waar de ringnummer op staat van de vogel

mvg w van dijken


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-12-18 - 16:34:23 send message to Antonia

Een blauwvleugel ara ???

Niet een ieder heeft seks of test papieren, omdat simpelweg niet iedereen zijn vogel laat seksen of testen.
Alhoewel het wel handig is als je een ringnummer genoteerd hebt, al is het bij een arts...


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-12-18 - 20:11:41 send message to lorikwekerij

een blauw gele antonia


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-12-18 - 20:24:06 send message to medaar

ik heb zo mijn idee, van dat verhaal ??


unknown
Website Member
Posts :82

Website Member
2013-12-18 - 20:31:47 send message to unknown

Wat bedoel je daar mee, medaar? Dat er een loopje met de waarheid genomen wordt en dat alles op leugens gebaseerd is? Zou er iets anders aan de hand zijn?


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-12-18 - 20:45:58 send message to medaar

simpel gezegd zijnde : zoon mooie vogel maanden in het wild , rondt laten vliegen en dan mais eten . in kippenhok ??

dat snap ik niet .??


Coco chanel
Website Member
Posts :3

Website Member
2013-12-18 - 23:42:25 send message to Coco chanel

Als ik wist hoe ik hier een foto kon plaatsen zou ik dat zeker doen. Heb foto's genomen toen die bij onze kippen kwam eten en in de boom was gaan zitten wanneer de kippen ze weg jaagde. Maar de kaketoe was dapper en bleef elke keer wachten tot de kippen weggingen.


Coco chanel
Website Member
Posts :3

Website Member
2013-12-18 - 23:47:38 send message to Coco chanel

Ik heb de foto's op de fb van gestolen en verloren kromsnavels gezet. Ga maar kijken. Ja, die kwam bij onze kippen eten.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-12-19 - 08:38:25 send message to Antonia

Hij krijgt nu wel wat anders te eten toch wink ;)
Hij zal wel wat mager zijn als ie alleen maar mais heeft gegeten ?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede