Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bevruchting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2004-11-22 - 16:17:11 send message to belg

ik vind het ook beter als de pop wat geholpen kan worden door de kanarieman, waarom niet eigenlijk?


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2004-11-22 - 16:18:58 send message to belg

zelfs de kanarieman komt soms broeden op de eitjes als de pop effe buiten iswink ;)


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-22 - 16:30:03 send message to parkietenpeter

Zo heb ik het zelf al gezien bij mijn vaders vogels dat een man zicvh met grote moeite onder de pop wurmt zodat deze het nest kan verlaten. Echt vertederend.

Maar nu moet ik wel zeggen dat mijn pa er gewoon een paar in een voliertje bijlkaar heeft zitten. Gewoon om de leuke. verder dus geen prestatiedrang oid.

Leuk
wink ;) Peter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-11-22 - 22:44:49 send message to tonnl

Johan, je schreef "Ton, ik denk dat je gelijk hebt als het om kanaries gaat."

Dankje, altijd leuk. happy :)
Maar.. de vraag ging toch ook over kanaries?
Bij de reactie van Swaas had ik niet door dat het ineens over andere vogels zou gaan.
Maar inderdaad, papegaaien en volledig gedomesticeerde vogels als kanaries zijn nogal verschillend. Papegaaien zou ik, ALS ik zelf wilde kweken, alleen per koppel houden, ook met broeden en jongen opvoeden.
Groeten, Ton.


swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-11-22 - 23:20:57 send message to swaas

Het ging niet over de papegaaien, ik gaf wel degelijk reactie op het weghalen van het kanarie mannetje, ik heb zelf gekweekt met verschillende soorten, tot italianen toe en zat er constant met mijn neus bovenop, ik heb ze bestudeerd vanaf het uitkomen tot het uitvliegen, en de pop heeft WEL degelijk de tijd nodig om zich te kunnen gaan wassen, pluimen verzorgen eten en eens goed rond te toeren.
Als de eitjes op uitkomen staan gaat een goeie pop niet van haar nest en zorgt het mannetje dat ze eten heeft, en de eerste dagen als de kleintjes nog piepklein zijn komt ze er ook niet af, zelfs niet om te gaan eten, want dan houd ze die héél zorgvuldig warm.
Ik heb een vol seizoen binnen in de huiskamer gebroed met mijn vogels, 8 koppels in een dubbele ruimte als de normale kweekkooien, met de kooien altijd open overdag, en geloof me mijn poppen waren niet VET, ze hadden genoeg beweging, zelfs dat ene koppel dat in gesloten kooi moest blijven omdat het mannetje agressief tegenover de andere was, ook die pop was niet te vet.
Natuurlijk als je per koppel in kleine kooien gaat kweken heeft de vogel geen beweging genoeg......en wil je daarom dit proberen op lossen door tegennatuurlijk te gaan kweken door het mannetje weg te halen???????Sorry dat ik grof uit de hoek kwam, ik zie dat mijn antwoord werd weggehaald, maar ik wordt altijd ontzettend boos als ik zoiets lees, zeker na 40 jaar ervaring met kweken, en ik ben NIET ouderwets, integendeel.alleen mag het niet indruisen tegen de natuurlijke leefwijze, de "mens" heeft al zoveel veranderd.en niet altijd ten goedesad :(sad :(sad :(


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2004-11-23 - 06:57:25 send message to belg

wink ;) swaas ik ben het toch eens met je hoor!! als de pop wat hulp kan krijgen waarom niet dat is het leven.kdenk niet dat er door dat een probleem komt om de jongen samen op te voeden wanneer de man helpt kan de pop niet lui worden gewoon een beetje pauze voor de pop doet geen kwaad. dat is mijn mening



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede