Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rose kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rose kaketoe
Vervaecke
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-01-02 - 17:58:36 send message to Vervaecke

hallo

mijn koppel rose's beginnen nu al 2 jaar na elkaar op precies dezelfde dag (eind april)met leggen.
Helaas breken ze deze onmiddellijkjavascript:smileyInsert(topicform.message, 'sad :(');, dit jaar ga ik ze proberen uitrapen...
Ze leggen maar 1 keer eieren en mijn vraag was of ik dit jaar iets kan doen om ze een tweede ronde te laten doen.
Heeft het zin om ze wat vroeger in broedstemming te proberen krijgen?
Of zou dit nu gewoon een koppel kunnen zijn die maar 1 keer per jaar legt?
Ik wil nu niet zeggen dat ik mijn vogels wil "uitpersen" , als ze 1 goed nest hebben per jaar ben ik al meer dan gelukkig.

Hopelijk kunnen jullie mij helpenjavascript:smileyInsert(topicform.message, 'happy :)');

m.v.g.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-01-02 - 18:22:12 send message to Antonia

Zolang ze 1 ronde eieren nog niet juist kunnen behandelen, zou ik zeker niet proberen het 2 keer te laten doen.
Waarom zou je eigenlijk ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-01-02 - 18:28:23 send message to P.Rooth

Hallo
Het kan onervarenheid zijn dat ze de broedronde niet volmaken

Echter indien de vogels een optimale verzorging krijgen ( voeding. huisvesting ) is het na enkele jaren niet onmogelijk dat ze het een 2de maal proberen daarbij dient wel gezorgd te worden dat er voldoende calcium in de voeding zit anders zou de pop ernstige problemen met d'r botjes kunnen krijgen

Paul


Vervaecke
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-01-03 - 21:40:14 send message to Vervaecke

normaal begin ik in maart met het opdrijven van eivoer, kiemzaad, aangevuld met omni-vit, calci-lux en feri-vit.
Is het verstandig om hier nu al mee te beginnen
Om zo de vogels vroeger in broedstemming te krijgen? Of is er een gevaar dat de man te broeds word met alle gevolgen van dien...
Als de pop nu al 2 jaar op dezelfde dag begint te leggen, kan het dit jaar vroeger? iemand ervaring?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-01-04 - 12:37:16 send message to P.Rooth

Hallo

Mijn pop legde eerder in april eieren maar werden telkens weer verstoord is een lang verhaal maar allah we gaan verder

Met de nieuwe man nadat de echtgenoot na 15 jaar de pop wilde doodmaken heeft ze mij verrast om al rond de kerst te starten met broeds gedrag en vervolgens aan de leg te gaan

Ook nu zijn ze erg actief terwijl de voeding juist schraler is dan voorheen .
Geef nu grote parkietenzaad met een weinig eivoermengsel ( gerapte wortel,eivoer met universeel gekiemde zaden (geef ik het jaar door) aangelegd met roosvicee om het lekkerder te maken )
Het blok laat ik hangen en gegeven moment beginnen ze te rommelen waarop ik volop wilgetakjes verstrek mede omdat ze dat het blok inslepen en ze bezigheid hebben .

Mijn ervaring is dat ze beginnen wanneer ze willen kun je het uitstellen tot april vroeg je het kan dan ook te laat zijn .

Persoonlijk zou ik zeggen begin voorzichtig met verstekken een weinig eivoer met wat je er normaal in doet vogels hebben voor de leg reeds extra's nodig
Groenvoer kun je straks in de vorm van raapstelen geven het schijnt Down Under veel gebruikt te worden bij rose's

Veel succes gewenst

Paul



fjk
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-01-10 - 21:32:51 send message to fjk

Hallo,
ik heb een koppel rosé kakatoes,
ze beginnen voor het eerst met nest in orde de maken
nu lees en hoor ik veel dat ze de eieren vaak beschadigen, dus ben ik gaan zoeken op site en winkels voor kunsteieren voor mijn kaketoes ik wil dit graag voor mekaar hebben voor het eerste ei er is, maar het is mij nog steeds niet gelukt om kunsteieren te vinden, wie weet waar ik die kan bestellen of op een andere manier aan kan komen en hoe groot moeten ze zijn.Ik hoop dat iemand mij tips of advies kan geven. Groet Frits


ton joosten
Website Member
Posts :12

Website Member
2014-01-11 - 19:25:42 send message to ton joosten

IK heb ze gevonden bij een dieren speciaal zaak voor duiven hebben de zelfde grote en gebruik ze voor mijn amazones hoop je bent hier mee geholpen .


fjk
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-01-16 - 10:41:31 send message to fjk

Dankje Ton, ga het proberen.
Groeten Frits


fjk
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-02-14 - 17:19:36 send message to fjk

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,
ik heb laatst vraag gesteld over kunst eieren voor rose kaketoe, nu heb ik weer een vraag
1 van de rose s die aan het nest bouwen zijn heeft aan 1 kant zijn lange vleugel pennen een stuk af geknaagd, ze zijn heel gek met elkaar en zitten hele tijd te vlooien bij elkaar, is dit bijten van pennen een veel voor komend iets? wie weet hier mij wat over te vertellen. Groeten Frits


ton joosten
Website Member
Posts :12

Website Member
2014-02-14 - 21:42:38 send message to ton joosten

Zorg voor verse wilgen takken van de knot wilg .
Denk dat hij zijn pennen dan met rust laat


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-02-14 - 22:18:50 send message to lorikwekerij

dat is per vogelsoort anders de 1 heeft helemaal geen problemen de ander wel met pennen bijten
het kan ook een vitaminetekort zijn of kalk
wie zal het zeggen het kan ook zijn dat er met de voeding wat mist


fjk
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-02-20 - 20:38:06 send message to fjk

Hallo
ze krijgen volop wilgen takken,
ook kreeg ik van iemand de tip om dikke takken beetje vermolmt op de grond te leggen en in het blok stukjes hout te doen die ze dan zelf kapot maken. Heeft iemand hier ervaring mee?
wat vitaminen betreft krijgen ze van mij een uitgebreid scala, ze hebben echt voldoende stokken en dikke takken om mee bezig te zijn. Vraagje hazelnoot takken is dat goed te gebruiken?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 85 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede