Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Uitnodiging voor wie wil! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Uitnodiging voor wie wil!
Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-22 - 15:28:16

Aanstaande maandag middag 29-11-2004 heb ik een afspraak staan bij mijn vogelarts te Nijverdal.
Ik laat mijn Grijze roodstaart chippen, dna seksen en onderzoeken op pdfd.
Hoe meer vogels ik mee neem hoe goedkoper het wordt omdat ik maar 1 keer de concultkosten hoef te betalen. Bij grote aantallen word het onderzoek en chippen ook goedkoper. Heeft u dus een papegaai en wilt u deze ook laten onderzoeken, chippen of seksen en kan je aanstaande maandag dan ben je welkom om met mij mee te gaan!

De consultkosten kunnen we delen over het aantal vogels!

Erwin


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-22 - 15:36:42

Ooooh, 275 kilometer is een beetje ver voor mij. Maar dit is wel een schitterend idee om collectief te chippen, sexen en enten.
Laat maar eens weten met hoevelen je bent geweest.

Succes
wink ;) Peter


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-25 - 21:43:08

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Op dit moment gaan er mee:

Eigen vogels. 1 grijze roodstaart, zwartkop caique en ara severa.

Vogels dierenwinkel. 2 grijze roodstaarten.

Bert, 3 lori's, 1 geelvleugel ara

Erwin


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-28 - 21:28:35

4 van de 9 vogels die morgen meegaan!



erwin


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-11-29 - 06:13:28

mooie foto woon zelf in enschede maar heb helaas geen vogels die gesexd hoefen te worden anders was ik wel meegegaan.

Groeten Dennis


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-29 - 20:46:03

Een leuke dag met 10 papegaaien. Super!
Van alle vogels is bloed afgenomen en ontlasting voor de onderzoeken naar pdfd, polyoma & chlamydia. Voor een aantal i.v.m. het seksen. Ik heb er twee laten chippen en ze zijn allemaal onderzocht. Al met al drie uur lang bezig geweest maar het was het dubbel en dwars waard.

Nu maar hopen dat de uitslagen ook naar wens zijn en we zijn allemaal weer gelukkig.

Erwin


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-29 - 20:57:20

Erwin,

Hoe lang mag je wachten op de uitslag?
Mooi aantal, 10. Naturlijk nog veel geleerd?

wink ;) Peter


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-29 - 21:29:50

Ik weet niet hoe lang het duurt voor je de uitslag krijgt. Ik zal het wel vermelden als ik die binnen heb.

Ik werk al heel lang met papegaaien maar zoals altijd komen we op zo een dag altijd weer op nieuwe punten waarvan je leren kan. Ik heb gelijk weer de nieuwste onderzoeken te horen gekregen en nieuwe resultaten op grote en tijdrovende onderzoeken zoals het onderzoek naar de oorzaak van plukken en de methode die men hiervoor gebruikt.

Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-29 - 22:10:28

Ikdurf het bijna niet te zeggen ,maar bedoel het goed.
Het samen brengen van diverse vogels ,van diverse eigenaren,zorgt wel voor een verhoogd risico van eventuele besmetting indien aanwezig(virussen,bacterieen)

Ikzelf ga alleen, bij voorkeur op maandag als eerste smorgens ,en plaats daarna de vogels voor lange tijd terug in quarantaine.
Dit om zo veel mogelijk uit te sluiten.
Het blijft wel echter zo dat niemand het fijne weet over hoe groot het besmettings gevaar is en hoe waardevol (betrouwbaar )de test uitslagen zijn.
Helaas is het zo dat positief niet positief hoefd te zijn ,en nog erger negatief hoefd niet negatief te zijn.
Iedereen komt met getallen(99.9)maar als je vraagd om zekerheden op te schrijven is er niemand thuis(dierenartsen,Utrecht,labs)


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-29 - 22:44:52

Stel dat één van de papegaaien wel positief is. Wat dan met de anderen?

Ben


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-29 - 23:24:23

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je mag dat best zeggen hoor. happy :)
Ik ben persoonlijk van mening dat als de besmetting zo gemakkelijk zou gaan en zo snel dan worden ze ook gelijk besmet als ik koffie ga drinken bij iemand met papegaaien. Ik kan zelf namelijk ook verschillende ziekten overbrengen. De vogels die ik heb meegenomen als ook de eigenaren ken ik allemaal persoonlijk. Ik weet hoe ze omgaan met hun dieren en dat ze al hun dieren testen. Het extra risico is hiermee volgens mij echt tot het minimum gebleven. Overigens was niet het onderzoeken op ziekten de hoofdreden maar het seksen en chippen van de vogels. De onderzoeken doen wij er bij voor de extra zekerheid.

Misschien dat de resultaten van dergelijke onderzoeken niet 100% zekerheid geven. Misschien niet eens 99% maar zelfs maar 90%. Dan nog is mijn idee dat niet testen 100% onzekerheid geeft.

PS, niet alle dieren hebben bij elkaar gezeten. Alleen die dieren die elkaar al kennen zaten samen. De andere dieren zaten in een eigen afgesloten vervoersbox

Erwin



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-30 - 00:33:11

Dit klopt het is in ieder geval beter dan niks doen.
Maar waar ik nu al een paar jaar probeer achter te komen is: wat is de werkelijke aantoonbare waarde(wetenschappelijk bewezen)van de testen?
Hoe zit het met besmettings gevaar?
Iedereen praat elkaar na maar niemand weet het zeker(dus ook geen dierenartsen,Utrecht Lab)
Zetten dit teminste niet op papier!
Is het niet toevallig zo dat het virus alleen positief getest wordt als de vogel echt ziek is.
Dus dat de ,,Dragers<,buiten schot blijven,dan is de waarde van testen bijna nul.
Als we daar maar eens achter konden komen!


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-30 - 12:51:21

Ik begrijp heel goed hoe je denkt. Ik denk alleen dat we moeten oppassen dat we niet in een angstfase belanden waarbij we elke vogel als gevaar zien voor onze eigen dieren. Persoonlijk laat ik mijn kinderen ook gewoon buiten spelen met andere kinderen. Ook als dit betekend dat ze hiermee risico lopen om ziek te worden of om een virus van iemand mee te krijgen. Zo zie ik het ook met mijn vogels. Ik laat ze liever lekker buiten genieten van de wereld dan dat ik ze angstvallig weg probeer te stoppen in haast onneembare vestingen uit angst voor besmetting.

Natuurlijk neem ik ook voorzorgen en laat ik ze af en toe eens testen. Als ze ziek zijn koop ik ook medicijnen of laat ze opereren als dit moet. Maar het moeten wel vogels zijn voor en met plezier!

erwin

Erwin


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-06 - 14:51:44

Ok dan, de uitslagen waren.
Alle vogels op alle onderzoeken Negatief en kerngezond.
Van de lori's waren er 2 poppen en 2 mannen
De Grijze roodstaarten waren 2 mannen en 1 pop.

Erwin


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-06 - 14:59:45

wink ;) Mooi.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede