Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke papegaai
lloyd
Website Member
Posts :7

Website Member
2014-02-18 - 11:31:56 send message to lloyd

Hallo vogel vrienden,

Na een slechte aankoop te hebben gehad met een bvh amazone ben ik nu van plan een nieuw koppel ge kopen.
Mijn oude amazones krijste de hele buurt om 6 uur al wakker.
Politie geweest... Je kent t wel.
Dus mijn vraag is dus welke papegaai kan ik t beste in een woonwijk houden? Heb
De ruimte voor lange vluchten incl nachthok enzo.
Gelieve hoor ik jullie reactie!

Mvg
Lloyd


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2014-02-18 - 11:53:44 send message to Vogelen

Grijze roodstaarten of kleine Afrikanen. Sowieso moet je ze midden in een woonwijk in de nacht opsluiten om problemen te voorkomen.


lloyd
Website Member
Posts :7

Website Member
2014-02-18 - 12:37:24 send message to lloyd

Hallo bedankt voor uw reactie maar wat versta ik onder Afrikanen? Gr


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-02-18 - 14:45:08 send message to Daniel

Het geslacht poicephalus waarbij bonte boeren en meyerpapegaaien het meeste voorkomen. Daarnaast zie je ook de roodbuik en jardinepapegaai regelmatig. En dan heb je nog kaapsen, ruppels en bruinkop die sporadisch in avicultuur voorkomen en de geelkop die zo ver ik weet maar bij 1 kweker in Europa voorkomt.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2014-02-18 - 18:48:33 send message to Home of Amazone

Hallo IIoyd, Wij wonen midden in een woonwijk en hebben pionussen en kleine amazones. Overdag mogen de vogels naar buiten en na het voeren rond de klok van 17.00 uur doen we ze naar binnen.
De amazones zijn echt luidruchtig zodat we die vaker naar binnen doen, de pionussen hoor je ook wel maar dit is lang niet zo erg. Bij ons zitten de vogels ook regelmatig binnen daar hier de blokken ook hangen en ze hier momenteel erg druk mee zijn. Misschien zal je eerst eens bij een paar kwekers \langs kunnen gaan en de vogels observeren of deze klikken en hoeveel geluid ze voortbrengen. Succes Erik


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-02-20 - 16:26:26 send message to michielhartjes

Zelf woon ik ook in een vrij drukke woonwijk. En ik kweek met vasa's, zijn erg rustig en maken niet veel lawaai, echter hebben ze wel een ruim onderkomen nodig, het zijn zeer goede vliegers.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-02-20 - 18:53:53 send message to P.Rooth

Dat amazones erg in kabaal maken verschillen binnen de soort komt ook voor hangt mede af van karakter van de vogels

Heb me laten vertellen dat de duurdere soorten het minst voor overlast zorgen of dit echt waar is kan ik niet aangeven omdat ik geen amazones gehad heb maar er wel over nadenk om ook een stel aan te schaffen omdat het zulke mooie vogels zijn

Paul


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2014-02-20 - 20:14:46 send message to parkietje1

Ben het met Vogelen eens, Grijze roodstaarten doen het altijd goed in de buiten(v)lucht. Fluiten veel maar is niet hinderlijk.Amazones in een woonwijk zou ik niet aanraden, Ze gaan niet de hele dag tekeer maar het volume van onze dubbele geelkoppen en de wijnborsten ( de iets duurdere soorten ) zou ik mijn buren niet aan willen doen.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2014-02-20 - 23:21:26 send message to denegon

bonte boertjes zijn geweldig. niet te duur. mooie vogels van goed formaat te krijgen. rustig maar in een vlucht toch actief en niet schreeuwen dus ik denk dat het wel beslist is een mooi koppel bonteboertjes.
groetjes egon


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2014-02-21 - 12:18:45 send message to kaapsen

Dag LLoyd , google eens op kaapse papegaai, dat is dus ook een vogel uit de Poicephalus groep, levendig , apart en best te houden als je jezelf aan een paar voorwaarden houdt.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2014-02-22 - 14:10:20 send message to Home of Amazone

Ben wel benieuwd wat het geworden is of wat je gaat doen IIoid



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede