Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Beste pellets voor valkparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Beste pellets voor valkparkiet
Brenda1986
Website Member
Posts :2

Website Member
2014-03-25 - 17:18:09 send message to Brenda1986




Hallo,

Ik vroeg me af welke de beste pellets zijn en of er ook recentelijk getest is naar de beste pellet. Ik heb zelf harrisson,s alleen zei iemand dat deze niet meer de beste is.

En heeft het voeren van 2 soorten pellets nut voor de gezondheid of is dit alleen leuker voor ze vanwege de afwisseling!


Brenda


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2014-03-25 - 21:10:34 send message to E.bakker

ik geef mijn vogels (valken,rose's amazone's) zupreem pellets.

jaren geleden gaf ik harrison de vogels waren in goede conditie maar van kweken kwam niks terecht.
en voor 14 vogels nogal prijzig.

ze krijgen ook diverse groente en fruit erbij.

er zijn weinig verschilleen tussen de pellets.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-03-26 - 14:25:01 send message to Rik

Zupreem Fruitblend is inderdaad een prima keuze. €80,-- voor 8 kilo en de vogels doen het er prima op (8 euro per kilo). Redelijk aan de prijs.

Harrisons is ook goed maar kost 190,-- voor 11,3 kilo (16,80 euro per kilo). Absurde prijs. Gaat nergens over.


westerhaar
Website Member
Posts :82

Website Member
2014-03-26 - 17:15:25 send message to westerhaar


nooit iemand zich afgevraagd waarom pellets zo duur moeten zijn.
voer een goede zaad mengeling daar doe je de vogels volgens mij ook een plezier mee.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-03-26 - 20:23:52 send message to P.Rooth

hallo even goed rekenen is geen overbodige luxe
Zupreem Fruitblend €80,-- voor 8 kilo is klein foutje kost 10 Euro de kilo vind ik knap duur

Wat kost een zak grote parkietenzaad rond de 22 euro en dan heb je 20 kilo kostprijs 1,10 per Kilo wel een verschil zeg
Doe daar eivoer ( per kilo rond 4 euro ) bij en kruiden en onkruiden uit de tuin kom je op een heel ander bedrag uit voor voer

Wat niet onbelangrijk is dat de vogels meer moeten doen om te eten en er variatie in de voeding is
Valkparkieten op pellets vind ik een slecht idee

Paul


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-03-27 - 09:53:36 send message to ginoheeren

krijgen ze in het wild ook pellets denk het niet dus geef die beestjes lekker zaad zullen ze veel gelukkiger van worden als die pellets


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-03-27 - 11:49:40 send message to Karel

Gino, ik deel je mening, maar denk je dat ze in het wild veel droog zaad eten? wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-03-27 - 13:10:02 send message to P.Rooth

Hallo Karel

De natuurlijke wijze van voedsel verzamelen kunnen we niet evenaren is simpel

Proberen om het natuurlijke gedrag te imiteren met droog zaad uit een pak/zak is al ver van de natuurlijke voedsel opname

Droog en halfrijp zaad wordt in de natuur gezocht en dat moet je proberen zo veel mogelijk te imiteren

Valkparkieten eten weinig eivoer al dan niet vermengd met gekiemde of geweekte zaden , dit eten ze juist veel als er jongen te verzorgen zijn en ik heb altijd de vogels zelf laten kiezen wat ze willen eten wat bij mij uitstekend gewerkt heeft vele jongen als dank voor de verzorging

Laat ze dan asjeblieft zoveel mogelijk het natuurlijke gedrag vertonen en dat lukt je niet met pellets .
En stop ze niet in een afschuwelijk klein hokje

Paul


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-03-27 - 16:52:22 send message to Henk57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Probeer zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven. Je ziet dit ook steeds meer in de honden wereld. Steeds meer honden zet men over op vers vlees ipv brokken. Minder infecties , minder afwijking aan de botten. Etc

Daarbij wil ik niet zeggen dat pellets verkeerd zijn want heb met sommige vogels die niets op zaad deden met pellets prachtige resultaten gehad.

Henk


Brenda1986
Website Member
Posts :2

Website Member
2014-03-28 - 19:45:23 send message to Brenda1986

Oké ik snap het bedankt allemaal voor alle informatie happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede