Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoop dat niemand hier in trapt....... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-11-30 - 10:59:05 send message to jani

Hallo
Ik heb het gevoel dat er een paar mensen zijn die eerst eens bij diverse beroepskwekers en opvoeders eens een kijkje zouden moeten nemen.
Ik heb dit gedaan en was aangenaam verrast wat achteraf eigenlijk logish is.
Die mensen vertelden mij dat zij zich geen wantoestanden konden veroorloven daar het wel degelijk over hun beroeps inkomen gaat en er zich een toch niet onbelangrijk kapitaal in hun vestiging steekt.
Je kon dan ook op de plaatsen waar ik geweest ben van de vloer eten en de dieren zagen er echt perfeckt uit moest ook want geen gezonde dieren betekend geen jongen en geen jongen is geen centen, het enige wat minder was waren de kooien die eerder klein waren de rest was uitstekend.
Ook diegene die jonge dieren opkweekten hadden hun jongen per week afzonderlijk zitten omwille van ziekten en zo niet alle jonge vogels te besmetten indien er iets scheelde.
Ik heb hier dan ook mijn ogen op uitgekeken en heb bij verschillende liefhebbers al vele andere toestanden gezien.
Vroeger was ik ook een andere mening toegedaan maar sinds ik dit gezien heb heb ik toch mijn mening enigsinds aangepast.
En van principes daar koop je geen brood mee.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-30 - 12:50:44 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De meeste ,,beroeps kwekers,, en ,,opvoeders,, kweken zelf niet veel.
Ze kopen eieren of jongen en verkopen die weer.
(soms pretenderen ze dat ze alles uit eigen kweek hebben)
Er zijn er in nederland maar een paar die van de kweek(meestal met handel )leven,deze hebben het inderdaad wel netjes voor elkaar,en kweken ook nog in ruime kooien.

p.s van principes koop je geen brood,maar het is wel fijn ze te hebben.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-11-30 - 13:02:48 send message to jani

principes wel maar honger niet.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-11-30 - 13:52:41 send message to johanblok

De tegenstelling tussen het vast houden aan principes en dientengevolge honger lijden, is volkomen irrelevant in maatschappijen als de onze waar meer dan genoeg andere mogelijkheden zijn om het dagelijks brood te verdienen.

Dit is in sommige gebieden waar wildvang papegaaien vandaan komen heel anders, daar kan het voor de locale bevolking noodzaking zijn om vogels te vangen en bomen te kappen omdat wij egoistisch genoeg zijn om onze welvaart voor ons zelf te houden!

Daarnaast, het in grote aantallen van kweken van papegaaien draagt niet tot nauwelijks bij aan het instant houden van de soort in het wild. Er zijn slechts enkele uitzetprogramma's die over het algemeen grote verliespercentages kennen. Juist grote commerciele kwekerijen zullen hier nooit aan bijdragen. Deze kwekerijen zijn slechts van belang voor de avicultuur en huiskamerhouders. Hiermee is overigens niets mis zolang het welzijn hoog in het vaandel staat en kopers van huiskamervogels goed geinformeerd worden.
Dit heeft verder niets met het voortbestaan van de wildvorm en zuivere soort te maken, aangezien deze op de lange duur onvermijdelijk behoorlijk zal verschillen van de in het wild levende papegaaien.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-11-30 - 14:41:58 send message to jani

Ik vraag mij af hoeveel dieren er ooit van de doorsnee liefhebbers terug gezet zijn in de natuur, ik vermoed dat ze op een hand te tellen zijn.Als u met deze gedachten speeld???



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede