Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek rode kardinaal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



john-kitty
Website Member
Posts :11

Website Member
2014-05-16 - 12:02:24 send message to john-kitty

Lieve mensen,voor alle duidelijkheid,ik ben absoluut geen broodkweker en wil zeker ook niet eventuele kopers opzadelen met ESB3 probleem.Ik probeer gewoon mijn jonge vogels groot te krijgen en heb daarbij geprobeerd om iets te leren van kweekverslagen van mensen die zeggen dat ze er alles van weten.Ik heb in bijna ieder kweekverslag gelezen dat het NOODZAKELIJK is om jonge kardinalen te kuren.
Nadeel van dit en andere forums is dat mensen die iets niet zeker weten toch dingen schrijven alsof ze dit wel zeker weten.Ben een beetje geschrokken van de manier waarop sommigen hier reageren op een vraag van iemand die alleen maar een hobby GOED wil uitoefenen maar met vragen zit. Erg jammer.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-05-16 - 18:17:01 send message to Rogert

Hoi John-Kitty,

Mijn inziens is het niet bedoeld om je aan te vallen maar om je in te laten zien dat .......

Ik heb jaren rode kardinalen gekweekt en nooit een druppel medicijnen gebruikt. Daar heb ik goede resultaten mee behaald. Ik ben een gebruiker van veel kruiden en denk mijn resultaat behaald te hebben met de uitgebreide voeding en met name een een oregano preparaat dat een goede werking heeft tegen ziektekiemen. Er zijn dus alternatieven voor ESB3.

Ik denk dat de kweekverslagen misschien al wat ouder zijn toen de rode kardinaal nog niet zo massaal gekweekt werd. Toen waren de kwekers wat voorzichtiger en gebruikte graag medicijnen om risico te vermijden. Wat wij (ik) je graag wil meegeven dat er alternatieven zijn waarmee je goede resultaten kan behalen.

Blijf vooral vragen stellen en neem de felle kritiek van harte. Blijf zelf op een vriendelijke manier terug vragen en leer!

Geen enkele methode is de beste methode dus vind je eigen weg. Ik hoop dat je veel nieuwe wondertjes op de wereld mag zetten met je hobby en geniet er van. Als je advies wil dan mag je altijd posten!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-05-16 - 21:37:28 send message to Karel

Ik sluit me aan bij het verhaal van Rogert. Bovendien moet je je realiseren dat vorenstaande reacties niet al te persoonlijk moeten worden opgevat. Zodra er namelijk medicijnen en kuren ter tafel komen, wil de discussie nog wel eens flink uitwaaieren.

Niet erg; doe er je voordeel mee. Dat doen we hier allemaal.

PS
Rode kardinalen kun je tegenwoordig prima grootkrijgen zonder kuren en bijzondere middelen. Zelfs zonder levende insecten, als het niet anders kan!

Succes, en we horen graag hoe de kweek verloopt.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2014-05-16 - 21:39:28 send message to Picolet

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het is zeker geen aanval op u, ik wilde alleen maar zeggen hoe een serieuze kweker als u nu met een probleem bent opgezadeld door andere die het met medicijnen niet zo nauw nemen of namen.

Groeten Ruud


john-kitty
Website Member
Posts :11

Website Member
2014-05-17 - 11:53:47 send message to john-kitty

Bedankt allemaal en we gaan ons best doen.Die derde jonge vogel doet het nog steeds goed,begint al wat zelf te eten.Mijn 3 jonge(10 dagen oud) vermiljoenkardinalen doen het ook goed .Verder heb ik 5 bevruchtte eieren van pagode koppel en 4 bevruchte eieren van de amethisten.Gaat dus tot nu toe niet zo slecht.
Allemaal een goede kweek gewenst en ik laat over een maandje even weten hoe het gaat.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-05-17 - 17:42:59 send message to tropic

xxxx
Verder, als je dat soort vogels kweekt die je aanhaalt , denk ik dat je zelf voldoende ervaren bent om uit te zoeken en te vinden wat er met de rode kardinalen misgaat.
Natuurlijk is het zo, hoe graag we het ook zouden willen, dat niet elk ei een jonge vogel, en elke jonge vogel een vogel op stok is. Gelukkig maar, want anders zou de vogelhobby ook al snel een saaie boel zijn;
xxxx

"Koop/verkoop informatie svp via PB's uitwisselen"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-05-20 - 12:41:46 send message to tropic

john Kitty, ik heb je enkele dagen geleden een pb verstuurd.Mag ik hierop een antwoord aub


john-kitty
Website Member
Posts :11

Website Member
2014-05-20 - 17:56:57 send message to john-kitty

Hoi tropic,ik kweek al lang met spreeuwen.Kweek hier al jaren goed mee.Ben vorig jaar begonnen met rode kardinalen en dit jaar met vermiljoenen,is toch even wat anders.Wel een uitdaging voor mij.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-05-21 - 16:04:31 send message to Karel



john-kitty
Website Member
Posts :11

Website Member
2014-05-21 - 17:44:36 send message to john-kitty

Het overgebleven jong is nu 4 weken en de man begint wat heftig te worden.Het eet en drinkt zelf maar wordt nog wat bijgevoerd.Is het verstandig om de jonge apart te zetten in een broedkooi van 40x40 cm of moet ik nog even wachten ??


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-05-22 - 08:48:09 send message to tropic

Elke jonge vogel is volledig zelfstandig 21 dagen na uitvliegen. Normaal gaan ze in de broedkooi ook verder met voeren, als je aan de buitenzijde ook een zitstok voorziet.


john-kitty
Website Member
Posts :11

Website Member
2014-07-27 - 19:32:07 send message to john-kitty

Zo,even een update.Onmiddelijk gestopt met meelwormen voeren.Resultaat:9 jonge kardinalen ,laatste 4 zijn 11 dagen oud en doen het perfect.Pagodespreeuwen en amethisten gaan ook als een trein,super kweekseizoen,boven verwachting.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2014-07-27 - 20:12:16 send message to Rogert

En de ESB3?


john-kitty
Website Member
Posts :11

Website Member
2014-07-28 - 22:13:11 send message to john-kitty

Niet meer gebruikt,ik diende dit overigens pas toe als de vogels zowat dood op de grond lagen (vorig jaar en dit jaar 1ste broedsel).Hoofdoorzaak was toch teveel aan meelwormen.Omdat deze sneller vullen voerde de pop vooral meelwormen en als ze op waren gaf ik weer nieuwe(stom achteraf maarja).Veel te eenzijdig dus en kans op verstopping,gehoord van een ervaren kweker.Nu krijgen ze pinkys,buffalos,krekels en wasmotlarven.Ook goed gemengd eivoer,dit wordt echter pas later gevoerd aan de jongen.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2014-07-28 - 22:54:34 send message to roodmus

ESB 3 is uit de handel genomen , kunnen we niet zomaar meer over beschikken.

Valt onder de norm anti- biotica.

En misschien maar goed ook.


Grt.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede