Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > dacht dan advertentie niet mocten voor hand op fok
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dacht dan advertentie niet mocten voor hand op fok
ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-05-15 - 19:48:37 send message to ginoheeren

Van dit prachtige
koppel Grijzen,
heb ik 2 jongen liggen
nu 14 dagen oud
Voor handopfok of
natuurbroed
Ouders voeren zelf,
U kunt ze nu
reserveren .


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-05-15 - 19:56:58 send message to Daniel

Klopt maar de moderators zijn niet 24 uur per dag online dus soms staan advertenties een tijdje online voordat we het zien


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-05-15 - 20:05:07 send message to ginoheeren

daar heb je ook weer gelijk in sorry
maar vind het wel over dreven dat het niet mag. ik zie zat andere advertentie dat ze net niet zeggen handop fok
en zal even zegen waarom ik het onzin vind heb zelf 3 rose kakatoe liggen heb gevraagd bij de handel wat ze staan kreeg te horen 325 per stuk terwijl je ze als hand op fok 500 euro krijg is nog al een verschil


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-05-15 - 20:24:46 send message to Karel

quote

zal even zegen waarom ik het onzin vind heb zelf 3 rose kakatoe liggen heb gevraagd bij de handel wat ze staan kreeg te horen 325 per stuk terwijl je ze als hand op fok 500 euro krijg is nog al een verschil



Dat is een behoorlijk verschil helaas, maar als het jou alleen om het geld gaat ........? Ons gaat het om het welzijn van de vogels!

Overigens is de handelaar binnenkort ook strafbaar als hij handopfok opkoopt en aanbiedt zonder verklaring van welzijnsredenen of medische noodzaak.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-05-15 - 21:04:39 send message to Rik

'strafbaar'

Volgens mij is strafbaarstelling een wassen neus in dezen. Op het moment dat de vogel zelfstandig is dan is het nooit meer met 100% objectief te bewijzen dat een vogel handopfok is geweest. Je kunt ook altijd roepen dat je de pop dood op de jongen hebt gevonden of iets dergelijks.

Op het moment dat handopfok 'strafbaar' wordt lopen de prijzen van deze vogels alleen maar op. Als iets illegaal is wordt het duurder.

Vind de prijs tussen 325 en 500 ook behoorlijk groot. Geld speelt nu eenmaal altijd een grote rol bij het maken van keuzes. Gaat bij drie vogels om 525 verschil. Er zijn er genoeg die dit in een maand niet overhouden. Ik vind het wat gechargeerd om dan 'alleen maar geld' te noemen.

Ik begin het een beetje zat te worden dat zo langzamerhand alles verboden wordt en van bovenaf geregeld wordt. Als je aan handopfok wilt doen en dit wilt verkopen is dat je eigen verantwoordelijkheid.

Mag je op VA wel tamme vogels aanbieden? Kan beter ook worden geweigerd. Het risico is groot dat hier ook handopfok tussen zit.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-05-15 - 21:27:47 send message to P.Rooth

Wie advertenties ziet waar vogels aangeboden worden voor hand opfok en zeker indien de vogel nooit zelfstandig zal zijn in de advertentie genoemde leeftijd kan een van de mederators daarop attenderen het is aan de mederators wat ze er mee doen
Gewoonlijk zullen ze het waarderen dat er opgelet wordt dat dergelijke misstanden niet op de VA staan


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2014-05-16 - 07:06:13 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En ik vind dat dit forum de laatste tijd steeds meer een forum voor klikspanen en betweters wordt. Bah zeg! Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Als je hier vraagt wat je moet doen als je zelf onmogelijk tijd hebt om de "verstoten" jongen groot te brengen geeft niemand een reactie of word je post verwijderd..


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2014-05-16 - 08:33:57 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

als men dan gewoon je jonge rosetjes zelf groot breng tot dat ze zelfstandig zijn krijg je ook je 500 euro en niet die 325 van die handelaar .die heb tenslotte ook zijn werk tot ze zelfstandig zijn en de risico`s .

sorry voor mijn reactie is op niemand persoonlijk bedoeld .maar ik lees te vaak die handelaar verdien er zoveel op ma men wil zelf die jonge zelf snel weg doen en wie pak in dit geval de meeste poen niet die handelaar maar de kweker .en ik gun ieder het zijne .en als men de prijs te laag vind die de handel geef gewoon zelf verkopen dat breng bijna altijd meer op .het voordeel van ze na de handel te doen is je ben alles in 1 x kwijt .ik zelf breng me jonge zelf verder groot als ik niet de prijs krijg die ik wil hebben.


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-05-16 - 09:15:38 send message to ginoheeren

Dat is een behoorlijk verschil helaas, maar als het jou alleen om het geld gaat ........? Ons gaat het om het welzijn van de vogels


mijn ga het ook voor het welzijn van de vogels maar als je 16 jaar ben en er zo veel prijs verschil vind ik het toch wel te gek voor woorden
als ik ga werken bij de ah verdien ik 3 euro per uur hoe zal ik dan me vogels moeten onder houden
en een klikspaan ben ik niet maar vind alle reactie over de welzijn van de vogels wel over dreven wat is er verkeerd aan hand op fok vogels
de mijne zijn het ook maar heb wel ieder jaar jonge een oudere man heb 25 paar kakatoe die ik kan allemaal handop fok maar voorlopig broed ie ieder jaar volop

maar de handel ga over onze rug profiteren


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-05-16 - 09:19:09 send message to ginoheeren

oja bij de handelaar moeten ze ook zelfstandig zijn dus hoe weet hij nu of het handop fok is ??


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-05-16 - 09:22:40 send message to ginoheeren

Te koop

Kweek 2014

Te reserveren voor als ze zelfstandig zijn. Vogels zitten momenteel in handopfok en zijn verwant


kom ik weer tegen maar als je bel kan je ze wel gelijk ophalen hoor als je iets verbied let dan ook wel goed op en kom niet met de smoes we kunnen niet 24 uur online zijn


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-05-16 - 09:30:33 send message to ginoheeren

Te koop

Te koop 1-1 Roestkop caique april 2013
Natuurbroed-geringd- met Gendika papieren

2 baby roestkopcaique voor handopfok
Zijn inmiddels gering 4 weken oud


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2014-05-16 - 09:41:47 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij wordt handopfok helemaal niet verboden. Alleen het handelen in niet zelfstandige vogels wordt verboden, in ieder geval aan banden gelegd. Heel goed dat advertenties hiervan verwijderd worden. Met dit alles kan toch niemand een probleem hebben.

Groeten, Ben


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-05-16 - 09:45:06 send message to Daniel

Indien je advertenties ziet waarvan je denkt dat ze in de strijd zijn met de regels kan je de moderatoren per bericht informeren. Ik zie verder geen toegevoegde waarde in dit topic en sluit het dan ook. Bedankt voor het informeren over deze advertenties en de advertentie over reserveren is helder. Wij gaan niet controleren of mensen ook wel uitvoeren wat ze schrijven in advertenties.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-05-16 - 09:51:31 send message to rupicola

Het punt is dat het vroegtijdig scheiden van jonge dieren van hun ouders wettelijk strafbaar is gesteld.

Daar kan een ieder het al dan niet mee eens zijn, maar zo liggen de zaken wel.

Moeilijk te controleren?

Achteraf wel, maar de aanbieder/verkoper van nestkuikens weet lang niet altijd wie hij aan de deur gaat krijgen en loopt dus een zeker risico.






Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede