Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kapot ei Lori Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-15 - 00:38:07 send message to loribreeder

Sorry maar Lories groot brengen met zaad en eivoer is wel een stom antwoord . We hebben hier niet met zaad eters te maken .


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-07-15 - 12:03:51 send message to ginoheeren

als de man de eiren kapot maak haal de man eraf


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-07-15 - 13:13:56 send message to Bryan den Adel

ik heb geen roodruggen en het lijkt me geen goed idee om met gekiemd zaad te werken.
de eerst volgende keer haal ik de eieren er uit en gaan in de broed machine en worden er later weer onder gelegd. als het dan nog niet goed gaat moet het maar met de hand.. ben er geen voorstander van maar is soms niet anders. heb nu ook een jonge groennek die niet meer werdt gevoerd en doe ik nu ook met de hand


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-15 - 15:03:31 send message to henkdelaat

Ik heb Lorie vd Blauwe Bergen gehad en die kregen lorie pap maar ook kiemzaad + fruit en eivoer ook als ze jongen hadden en nooit geen problemen gehad.

Waarom Lorie's wel pellets geven en geen zaad of kiemzaad wat is daar het verschil in??

Henk.


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-15 - 18:25:01 send message to loribreeder

pellets , zaad en eivoer is allemaal slecht voor lories .
Behalve voor de musschenbroek lori en de iris lori .
De rest moet je gewoon geen pellets, zaad en eivoer geven .


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2014-07-15 - 18:55:54 send message to marti

Ik kweek al jaren lories en ik deel je mening niet. Het is prima om gekiemd zaad of eivoer te verstrekken. Vooral als ze jongen hebben krijgen ze gekiemd zaad, eivoer en fruit/groente gemengd naast de lori pap. Ik zou niet weten wat voor probleem dit zou moeten geven.


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-07-15 - 20:48:26 send message to Bryan den Adel

mijn lorie's beschikken altijd over aves lorinectar & aves loridry verder dagelijks wat fruit & Vijgen. soms wat meelwormen ( zijn ze gek op ) heel soms pellets maar dan wel even geweekt, tros gierst en heeeeel soms een zonnepitje en ze doen het er super op


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-07-16 - 00:07:53 send message to Elderbroek

Absoluut niet slecht voor ze Loribreeder, zolang het hoofdvoer maar nectar is. Mijn lories vinden het heerlijk al deze variatie in hun eten!
Zou toch echt even het boek van Rosemary Low lezen..

Maar goed, dit blijkt bij Lories nogal een eindeloze discussie te zijn en we gaan nogal off topic nu happy :) succes Bryan.


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-16 - 09:04:33 send message to loribreeder

Nogmaals pellets zijn slecht , je komt er van zelf wel achter


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-16 - 09:06:24 send message to loribreeder

En elderbroek ik zag dat je pas 1,5 jaar Lories kweek ?? Dus ik denk dat je nog een hoop moet leren .


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-07-16 - 11:01:20 send message to Elderbroek

Goh wat zijn we weer aardig happy :) Dat ik mijn koppel pas 1,5 jaar heb zegt echter niks over de kennis en ervaring die ik met lories heb toch?
Buiten dat om kan je ook al 500 jaar lories hebben en het al 500 jaar verkeerd doen happy :) (geen persoonlijke aanval, bedoel dit in het algemeen)

Pellets als hoofdvoeding ben ik zelf ook geen voorstander van (die van mij krijgen het ook niet) maar af en toe een bakje pellets erbij hangen kan volgens mij geen kwaad.

Sorry weer off topic maar wilde mezelf toch even verdedigen happy :)


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-07-16 - 12:24:28 send message to Daniel

Het zou misschien erg interessant zijn om een discussie te voeren waarom pellets wel of niet geschikt zijn voor lories in een nieuw onderwerp. Ik stel voor dat we hier weer on-topic gaan.


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2014-07-21 - 12:37:11 send message to ginoheeren

simpel lori hebben de tong niet er voor om pellet te eten de mijne krijgen papa en fruit en kweek ieder jaar 2 nesten uit 1 koppel dus zo gek zal ik het niet doen denk ik waarom allemaal zo moeilijk met de pellets geef de vogels gewoon normaal eten



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede