Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > vleugels knippen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vleugels knippen
miranda33
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-06-06 - 11:33:01 send message to miranda33

Wie woont er in maastricht en kan vleugels knippen van papagaai (Meyertje)
Het is een mannetje van 6 jaar, is een kweekvogel die wegens wegvallen van pop aleen zit, ik wil hem graag tam gaan maken, maar dan zou ik hem het liefst geknipt willen hebben.



sjoebie
Website Member
Posts :43

Website Member
2014-06-06 - 11:45:38 send message to sjoebie

die krijg je niet meer tam ben ik bang voor


miranda33
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-06-06 - 12:14:25 send message to miranda33

Het is geen agressieve geloof ik, hij neemt na 2 dagen al een stuk fruit uit mijn handen.
Of denk je dat het helemaal niet mogelijk is.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-06-06 - 12:51:49 send message to tropic

Zie jij vleugels knippen gelijk aan een tamme vogel?
beide zaken hebben mijns inziens niets met een vogel te maken, maar goed dat maakt ieder voor zich uit.


miranda33
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-06-06 - 12:55:47 send message to miranda33

nee ik zie het niet als gelijk tam zijn, maar het is wel zo dat het dan een stuk makkelijker gaat, of vindt jij van niet ?


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2014-06-06 - 12:58:26 send message to Ubernoob

Is niet nodig hoor om hem tam te krijgen. Zou het zonde vinden om de vogel te knippen. Zeg nu zelf het is toch veel mooier om je vogel te leren jouw te vertrouwen in plaats van dat je hem leert dat hij neer gaat storten als hij probeert te vluchten.

Met je juiste training heb je hem zo tam zonder kortwieken. En daar wil ik je best wat tips over geven.


miranda33
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-06-06 - 14:24:41 send message to miranda33

Hoi ubernoob,

Zeker is het jammer als hij geknipt is, maar als jij goede tips zou hebben, zou ik dat graag willen proberen.

Maar ik ben bang dat als hij uit de kooi vliegt dat hij ergens bovenop gaat zitten, en ik achter hem aan moet gaan jagen om hem te vangen.

Dat bevorderd het tam maken zeker niet.

grtz miranda


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-06-06 - 15:41:04 send message to henkdelaat

Als een kweekvogel niet tam is zal hij niet makkelijk tam worden,heb hier ervaring mee ze blijven altijd onbetrouwbaar en zal zeker regelmatig gaan schreeuwen om een partner en het risico dat hij bijt blijft altijd aanwezig.

Het lijkt mij verstandiger om hem e.v.t. in te ruilen tegen een jonge handtamme edelpapegaai dan ben je gelijk van alle risico's af en die kan je van alles leren.
Er zullen best kwekers zijn die een kweekman willen hebben omdat deze moeilijk aan te komen is.

Henk.


miranda33
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-06-06 - 17:22:17 send message to miranda33

Hoi henk,

Ik wil hem liever niet kwijt, het is zo'n lieverd.
Dus ruilen wil ik liever niet, dan liever proberen met wat tips.

grtz miranda


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2014-06-06 - 17:42:55 send message to Mp vd Sande

Ik zou er eerder een popje bijhalen in plaats van kortwieken.
De vogel kan nu lekker vliegen en kortwiekje hem ontneem je zijn vrijheid vind ik persoonlijk
Hij zal er niet tam van worden


miranda33
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-06-06 - 20:17:05 send message to miranda33

hahahah een vrouwtje erbij, jaaaa , maar wat moet ik met de jongen dan, neee toch maar niet. Ik kijk het maar eens aan of hij tam wordt of niet. Daarna kan ik altijd nog zien wat ik ga doen. Ik denk dat het me wel gaat lukken op een of andere manier.

Het is dat ik ook en bonte boertje heb die helemaal tam is. misschien als het lukt kunnen ze bij elkaar zitten.

Mijn boertje (pino) is een popje, maar erg bang voor alles wat hij niet kent.
Het meyertje (bono) is nu juist nergens bang voor.
Hij komt al iets uit mijn handen eten, dus wie weet worden het straks vriendjes.

Ik moet zeggen dat toen ik pino kreeg hij de vleugeltjes al had geknipt en dat hij vrij makkelijk tam was. Maar hij was pas een half jaar oud, en is nu bijna 2. Ik heb zijn vleugels ook nooit meer hoeven knippen omdat hij altijd bij me wil zijn en erg tam is.

bono daarintegen is 6 jaar en heb hem van afgelopen zondag. dus ik ben benieuwd hoe hij straks is als ik hem een tijdje langer heb.


Bertsje
Website Member
Posts :11

Website Member
2014-06-06 - 22:39:41 send message to Bertsje

Antwoord op je vraag: elke dierenarts kan je hier even mee helpen. Het zorgt er tijdelijk voor dat de vogel niet in paniek kan wegvliegen. De vogel kan, eenmaal gewend hieraan, ook veel buiten de kooi zonder dat hij verdwaald. Vriendelijke groet Bert (Stein)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-06-06 - 23:38:56 send message to tropic

Een vogel die, omdat zijn vleugels geknipt zijn, niet kan wegvliegen is geen tamme vogel.
Het is een sukkelaar, die na menigmaal neergestort te zijn, uiteindelijk van pijn en vermoeidheid bij je blijft zitten.
Voor mij is dat een zielige vogel.
Een tamme vogel (waar ik persoonlijk niet achter sta, maar dat is eenieder zijn mening) is een vogel die je van jongsaf, hoe jonger hoe liever, van zijn ouders wegneemt, en hem met handopfok aan je bind. De vogel gaat jou aanschouwen als partner, (ouder). Op zich vind ik dit al zielig, maar kan er mee leven dat mensen dit fijn vinden. Een oudere vogel knippen daarentegen heeft weinig kans op succes. Als je deze vogel zijn vertrouwen wil winnen, zal dit moeten gebeuren met dagelijks , hoe meer hoe beter, met je handen in en rond zijn kooi te gaan, tot hij die ooit vertrouwt, om hem dan buiten zijn kooi te halen, en proberen met datzelfde vertrouwen dat hij bij je blijft.
Of dit lukt met een vogel van zes jaar betwijfel ik.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-06-07 - 11:34:26 send message to Henk57

Je moet wel naar de casus op zich kijken.
Miranda ik zou het ook zo doen. Ondanks het feit dat ik geen voorstander ben van knippen.



miranda33
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-06-07 - 12:56:08 send message to miranda33

Ik ben ook geen voorstander van vleugels afknippen dat ff vooropgesteld, maar het lijkt mij ook een stuk makkelijker voor mij maar ook voor de vogel zelf. Als hij niet wil dat je aan hem komt geeft ie dat zelf heus wel aan. Maar als hij niet geknipt is gaat hij dus wegvliegen en kun je achter hem aan gaan jagen om hem weer terug in zijn kooi te zetten.
Lijkt mij een stuk makkelijker als hij niet meer zo hoog kan vliegen.

En de vleugels groeien ook weer aan, dus als hij dan redelijk tam is kun je die ook gewoon weer laten groeien en niet meer afknippen.

Maar ik moet ook zeggen dat als je een vogel tam hebt je ook meer met hem kan doen, hij kan lekker buiten los, en hij kan overal met je mee.

Pino het bonte boertje heeft een mooie zelfgemaakt boom/tak/stok, waar hij lekker op kan zitten als ik buiten ben.

Een vogel die in een volliere zit heeft ook beperking voor te vliegen. En als je zegt dat een vogel moet kunnen vliegen, moet je zelf geen vogel in een hokje stoppen. Want ben je dan echt meer begaan met de vogel, dan dat iemand de vogel knipt? Ik denk zelf van niet.

grtz miranda


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-06-07 - 17:08:45 send message to tropic

Ieder zijn mening natuurlijk. Maar als hij niet meer kan vliegen zoals je aangeeft, valt, ploft,duikt hij naar beneden, en zal borst en ingewanden met zekerheid beschadigen.
Mijn persoonlijke mening is omdat het vliegt noemt het een vogel, als je een vogel belet te vliegen moet je een ander dier ( en er zijn er vele die niet vogel noemen) aanschaffen of houden.
Dom voorbeeld, een kat of hond die in t begin niet luistert of wegloopt amputeer je toch ook geen poot?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede