Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > vleugels knippen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


miranda33
Website Member
Posts :8

Website Member
2014-06-07 - 18:18:01 send message to miranda33

nou tropic, dat vindt ik een stom voorbeeld, want als je een hondje neemt doe je hem een riem om zodat ie niet weg kan lopen. Dus een poot amputeren is niet nodig.En weet je waarom? Omdat als ie los loopt en je hebt hem niets geleerd loopt ie de straat zomaar over en kan hij aangereden worden, dus is ook voor de veiligheid.

Precies zoals voor de vogel, is ook eigenlijk voor zijn veiligheid, want als hij wegvliegt kan hij door een hond of kat gevangen worden of hij verhongerd.
En als je een vogel knipt doe je niet zijn hele vleugel afknippen, je knipt dan een stukje zodat hij geen hoogte meer kan halen, vliegen kan hij dan nog wel.Dat zou iedere vogelkenner toch moeten weten. En je hebt zelfs voor vogels flight-suits met een riempje voor aan te doen zodat hij niet weg kan vliegen, maar voordat je zoiets kunt aandoen moet hij wel tam zijn want dat krijg je anders nooit om.

grtz miranda


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-06-07 - 18:23:37 send message to tropic

Ik ga het hierbij laten. Respect voor je mening, maar het is de mijne niet, en overtuigen ga je me nooit, dus is het beter dat ik hiermee stop met er commentaar op of over te geven.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-06-07 - 19:04:05 send message to henkdelaat

miranda 33,
je mening staat vast.
dus gewoon kortwieken en stoppen met deze topic.
je kwetst er andere mensen mee die niet van kortwieken houden.

ik geef de mensen die een jonge tamme vogel kopen altijd het advies om niet te kortwieken omdat de vogel vaak het vertrouwen in de verzorger verliest.

Henk.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2014-06-07 - 23:42:10 send message to Ubernoob

Ik stuur je wel even een pb Miranda. Ik heb zelf een goed vliegende ara die hier elke dag vele uren los zit en ik kan het echt niet aanzien als een vogel gewiekt is of wordt. Dus wil jou en je vogel graag helpen.

Ik ben het namelijk absoluut niet eens met wat hierboven gezegd wordt. Een oudere vogel kan zeker nog wel tam worden. Misschien niet net zo tam als een handopfokvogel maar zeker wel tam genoeg om niet voor je te vluchten.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede