Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Grote Geelkuifkaketoe zonder vaste voetring ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Grote Geelkuifkaketoe zonder vaste voetring ?
Osmann66
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-06-22 - 01:58:31 send message to Osmann66

Hallo allemaal,

K heb een grote geelkuif kaketoe die was vorige week uit de raam gevlogen uit angst omdat k iets kei hard liet vallen vloog hij uit angst uit het raam. K woon 3e verdieping in een grote appartement en k zag hem vliegen naar een andere appartement naast mij dus gelijk achterna gaan was een beetje moeilijk, k ben langs iedereen gegaan maar bleek dat niemand een kaketoe had gezien of gevonden. Dus heb een melding gedaan bij de dierencentrale dat me papegaai vermist is en na 3 dagen kreeg k een telefoontje dat er een grote geelkuif kaketoe was gevonden in mijn straat en dat hij naar een dierenwinkel is verplaats k ben hem gelijk gaan ophalen en hij zag er keurig uit en het leek absoluut niet alsof hij 3 dagen buiten heeft gezwerft. K wist zeker dat iemand hem thuis had en hem niet wou terug geven en de medewerker was het er mee eens. De dieren ambulance heeft hem opgehaald bij de persoon die hem had gevonden (hij wou zijn gegevens niet doorgeven) en had mijn kaketoe dus na de dierenwinkel gebracht en hun viel ook op dat de kaketoe 3 dagen vermist was en nog zo schoon uit zag want het had flink geregend die 3 dagen en het is haast onmogelijk om te overleven voor hun zonder eten enz...
Tot slot kwam k thuis en nu zie ik dat zijn vaste voetring ontbreekt, k heb gebeld naar de dierencentrale om eens na te vragen hoe dat zit en zei heeft nagevraagd aan de ambulance of hun dat hebben gedaan en aan de dierenwinkel ,aar hun wisten er ook niks van... Ze vroeg of ik zeker wist of het wel mijn kaketoe was en dat het niet 1,2,3 weg te knippen is zo een vaste voetring maar k weet 100% zeker dat het mijn kaketoe is want een veertje van zijn staart was kapot gegaan van het wilt spelen in zijn kooi en die veertje was exact het zelfde en hij had een veertje laten bloeden toen hij aan het groeien was en die bloed was een beetje opgedroogd na dat het veertje volgroeit was dus een soort van moedervlekje op zijn veer waaruit k heb ook heb herkent en aan zijn gedrag natuurlijk..
Maar nu is mijn vraag, k heb nu een grote geelkuif kaketoe zonder vaste voetring zonder cites en zonder overdrachtsverklaring, wat mort k doen, is het legaal om zo een kaketoe in huis te hebben mag k er mee naar buiten ?
Kunnen jullie mij vertellen hoe k dit kan oplossen want k ben erg depressief aan het worden en weet niet wat k moet doen, k wil mijn kaketoe ook niet verliezen... K heb wel fotos en videos van hem waar te zien is dat hij een voetring had en fotos van hem toen hij nog klein was en zelfs van de ei waar hij in zat...
Btw k had hem gekocht van een kweker ergens bij mij in de buurt...
AUB HELP !!!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-06-22 - 12:27:43 send message to Rik

Persoonlijk zou ik onmiddellijk aangifte bij de politie doen tegen diegene die de pootring heeft verwijderd. Hij heeft je eigendom beschadigd.

Het opgemaakte proces-verbaal goed bewaren en de vogel laten chippen.

Onvoorstelbaar dat er zulke slechte mensen zijn.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-06-22 - 13:00:10 send message to henkdelaat

Voor de wetgeving vallen de geringde grote geelkuifkaketoes onder de CITES II en Bijlage B van EG-Basis-verordening 338/97. Hierdoor mogen ze geringd binnen de Europese Unie vrij worden gehouden en verhandeld worden, en hiervan hoeft u geen administratie bij houden (artikel 2 lid 1c punt 1 Regeling administratie Flora en Faunawet). Ongeringde grote geelkuifkaketoes kunnen binnen de EG ook vrij worden gehouden en verhandeld mits aantoonbaar is dat u ze legaal hebt verkregen (artikel 8 lid 1 en 2 vrijstellingsregeling Flora en Faunawet) en hiervan hoeft u geen administratie bij houden (artikel 2 lid 1c punt 2 Regeling administratie en bijlage 1 Regeling administratie Flora en Faunawet).

Henk.


Osmann66
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-06-22 - 13:28:28 send message to Osmann66

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Is het niet mogelijk om cites aan te vragen zonder pootring ?
Aangifte doen heeft weinig zin denk ik, heb geen bewijs dat ne kaketoe hiervoor wel een pootring had alleen een paar foto's en voor het zelfde geldt zeggen ze dat het niet mijn vogel is terwijl dat wel zo is maarja hoe bewijs je dat...
En henk hoe moet ik aantonen dat k hem legaal heb gekregen ? Met een overdrachtsovereenkomst ofz ?


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2014-06-22 - 16:10:21 send message to vogeltje1000

Zoals eerder geschreven Je hebt geen CITES nodig voor een grote geelkuif.


Osmann66
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-06-22 - 16:34:48 send message to Osmann66

Maar een vaste voetring toch wel ? En wat zijn de gevolgen van het hebben van een grote geelkuifkaketoe zonder voetring wat mag ik wel doen en wat mag k niet doen met de kaketoe, hebben ze de recht om me kaketoe af te pakken omdat hij geen vaste voetring meer heeft, zoja wat voor stappen moet k nemen om dat te voorkomen... sad :(


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2014-06-22 - 20:03:25 send message to vogeltje1000

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een heel groot aantal kaketoes heeft geen ring om.

Dat kunnen ze niet omdat je als particulier geen administratie hoeft bij te houden.


Osmann66
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-06-22 - 22:10:24 send message to Osmann66

Oh wat een opluchting, kan k ook voor het zekerheid ergens naartoe bellen waar ze officeel bezig zijn met dit soort dingen om dit allemaal te bevestigen wat je me net vertelt, want wil het echt 100% zeker weten ? En weet je ook of k met me kaketoe na buiten mag voor een wandeling enz zonder een voetring ?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-06-23 - 15:22:30 send message to henkdelaat

@ Osmann66,
Oh wat een opluchting, kan ik ook voor het zekerheid ergens naartoe bellen waar ze officeel bezig zijn met dit soort dingen om dit allemaal te bevestigen wat je me net vertelt, want wil het echt 100% zeker weten ?
En weet je ook of k met me kaketoe na buiten mag voor een wandeling enz zonder een voetring ?

Als je nu eerst even mijn antwoordt leest van van 22-06 daar staat alles in wat de wet voorschrijft,meer hoef je niet te weten.

Henk.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2014-06-23 - 18:08:36 send message to vogeltje1000

Lezen kan zo moeilijk zijn.laugh :D')


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-06-23 - 23:11:50 send message to Rik

Niet zo denigrerend Vogeltje1000

Het is toch logisch dat je 100% zekerheid wilt hebben als zoiets je overkomt. Een verwijzing naar een wet betekent nog niet dat alles direct voor iemand duidelijk is. Zeker niet als er ook nog eens 'mitsen' en 'maren' in staan.

Ik heb een juridische opleiding maar voor mij is het antwoord van 22-6 ook niet direct helemaal helder. Het is namelijk heel wat wet- en regelgeving waar naar wordt verwezen. Zoek het allemaal maar eens even op en lees het eens door om te checken of het verhaal van Henk klopt. Als je het 100% wil begrijpen ben je vaak een dag verder.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-06-24 - 07:22:15 send message to Henk57

En die jongen is gewoon ongerust


Johnson
Website Member
Posts :34

Website Member
2014-06-26 - 01:14:35 send message to Johnson

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Misschien is het een idee om hem te laten chippen?
(Ook al genoemd zie ik nu pas)

Heb je nog actie ondernomen ondertussen?


Osmann66
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-06-26 - 01:44:02 send message to Osmann66

Eindelijk mensen die me wel begrijpen, en ja heb zeker actie ondernomen. K heb gebeld na de DR-Loket en zei hebben me een email gegeven van de cites bureau die er over gaat, ze zei me dat k me verhaal moedt uitleggen en fotos moest sturen waar de voetringn op zichtbaar is en van toen hij nog een kuikentje was. K heb ze gemailt en fotos gestuurd en uitgebreid uitgelegd wat er is gebeurd. Dus nu wachten op een reactie, k hou jullie zeker op de hoogte !!!


Osmann66
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-07-06 - 16:08:31 send message to Osmann66

Oke k moet een schriftelijke brief versturen naar de cites bureau en vragen of k in plaats van een vaste voetring de kaketoe mag laten chippen en laten registreren, en vertellen dat hij eerst wel een voetring had en thats it !!! Alleen vertelde ze me dat k wel administratie bij moet houden maar snap niet wat ze met dat bedoelen kunnen jullie mij dat uitleggen ?


Johnson
Website Member
Posts :34

Website Member
2014-07-07 - 16:09:50 send message to Johnson

Daar bedoelen ze mee dat, bij eventuele verkoop je de nieuwe eigenaar moet registreren.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede