Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Grote Geelkuifkaketoe zonder vaste voetring ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-07-07 - 17:05:44 send message to Karel

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Wanneer het vogels betreft waarvoor citesbepalingen gelden, en dus óók voor vogels waarvoor een herkomstverklaring voldoende is, moet administratie worden bijgehouden op door l&v vastgestelde methode. Hiertoe bestaat een standaardformulier.

Volgens mij kun je dit formulier in diverse formaten bij l&v downloaden, maar als je me een pb stuurt met je e-mailadres, kan ik je het formulier blanco in Excelformaat toezenden, als je dat wilt.

Zo ziet dat er uit:



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-07-07 - 17:23:35 send message to henkdelaat

Bij verkoop hoef je niets te registreren.

Administratie moet je bijhouden als je er mee kweekt.

Nogmaals je hebt bij een grote Geel kuifkaketoe geen cites nodig dit is hierboven al meermaals aangegeven door kwekers die hier ervaring mee hebben.

Om een vogel te chippen hoef je ook de herkomst niet te weten alleen als het cites vogels zijn.

Henk.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-07-07 - 20:25:08 send message to Daniel

Niet helemaal correct. De grote geelkuif staat op CITES 2 en dan moet je alsnog kunnen aantonen dat de herkomst legaal is. Normaal doe je dat met een ring, maar het kan dus ook via een overdrachtsformulier of een administratie.


Johnson
Website Member
Posts :34

Website Member
2014-07-07 - 22:54:22 send message to Johnson

Kort samen gevat, omdat het een huiskamervogel is en hij (hopelijk) niet wordt verhandeld, is er verder niets waar je je druk om hoeft te maken.

Mocht je hem in de toekomst toch verkopen, is het verstandig om toch voor de zekerheid even de nieuwe eigenaar een "overeenkomst" laten tekenen en bewaren. Hoogstwaarschijnlijk zul je het nooit nodig hebben maar kan een boel gezeur schelen!

Misschien veranderd het in de toekomst maar zo is het op het moment...

Succes met je kaketoe


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-07-08 - 21:34:19 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Vogeltje, Lezen is moeilijk.

Precies dus, want waar Osman nu dus ook achter komt is dat er wél degelijk een administratie bijgehouden dient te worden. Juist omdat de ring mist. En dat staat ook in het verhaaltje van Henk. Indien de vogel wél een ring had, was er geen administratie nodig.

Nu heb ik geen juridische opleiding gehad, maar heb me er in het verleden wel intensiever mee bezig gehouden vanwege inspectiewerk.

Maar moeilijk is het niet.

@Osman: Komt allemaal goed. Goed op weg, No worries mate.

wink ;) Peter

ps. Zag pagina twee nu pas. Henk zeg je in je eerste reactie en nu niet het tegenovergestelde?
Of lees ik nu niet goed. laugh :Dlaugh :Dlaugh :D wink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede