Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verenplukken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-02-09 - 15:34:22 send message to henkdelaat

Rik er wordt niet naar gevraagd wat jij wil of aankoopt deze persoon wil alleen weten wat de oorzaak kan zijn van plukgedrag bij de jongen.

En dat deze vogels ziek zijn of plukken overdragen is nonsens het ligt vaak aan de voeding of behandeling van de vogel(s).

Ik heb 30 jaar geplukte vogels behandeld en het plukken afgeleerd en vele zijn in de huiskamer beland en plukken nooit meer,anderen zijn in de kweek terecht gekomen met goede resultaten.

Henk.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-02-09 - 17:25:54 send message to Rik

@Henk; Jij schrijft:
Ik heb met kakarikies die de jongen plukten in de nestkast doorgekweekt en de jongen plukte vervolgens ook de jongen weer.

Vervolgens schrijf je richting mij:
En dat deze vogels ziek zijn of plukken overdragen is nonsens het ligt vaak aan de voeding of behandeling van de vogel(s).

Volgens mij is het niet verboden om op vogelarena je persoonlijke mening over iets te geven. Fijner zou zijn als je woorden als 'nonsens' probeert te vermijden. Dat komt erg onplezierig over.

Plukken kan allerlei oorzaken hebben. Oorzaak kan inderdaad liggen in voeding, maar kan ook een gedragsstoornis, parasieten of bek- en vederrot zijn. Als twee koppels dezelfde problemen geven dan geeft dat wel te denken.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-02-09 - 19:56:03 send message to henkdelaat

@ Rik; Jij schrijft:
De kans bestaat de plukkers hun eigenschappen, afwijking of ziekte overdragen op andere vogels.

Ik schrijf;
En dat deze vogels ziek zijn of plukken overdragen is nonsens het ligt vaak aan de voeding of behandeling van de vogel(s).

Het overdragen van plukgedrag heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb een edel man zitten die zich tijdens de broed periode enkele veren op de borst plukt,de pop die erbij zit plukt zichzelf niet.

Dat doorgekweekte jongen vervolgens hun jongen ook plukken heeft volgens mij te maken met nestgedrag tijdens de opvoeding in de nestkast(inprenting).

Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen wat plukken betreft.

Sorry als het wat cru overkomt dat is niet mijn bedoeling.

Henk.





Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-02-09 - 20:41:58 send message to Rik

Geeft niets Henk. Bedankt voor je toelichting!


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2015-02-09 - 21:22:59 send message to parrotmaniak

Probeer eens reuzell
Heb ik goede resultaten mee



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede