Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voer grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Voer grijze roodstaart
hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-23 - 03:58:46 send message to hkhan

Hallo vogelliefhebbers,

Ik heb een vraag aan jullie.
Ik heb sinds kort paar koppels grijze roodstaarten zitten. Ik geef ze geweektevoer met groente en fruit erdoor heen en allerlei vitamines. Dit kost me teveel tijd om het voer klaar te maken maar merk wel dat het erg goed is voor de kweek. Aangezien ik drukker krijg wil ik graag me vogels houden en zou ik ze graag sneller willen voeren.
Ik ben benieuwd of je met niet geweekte voer ook goed kunt kweken, zo ja welke hard voer en hoe voeren? Uiteraad voer waar ze niet te vettig van worden.
Ik zie bij veel kwekers die nooit geweekte voer geven maar toch heel goed kweken maar helaas heb ik dat nooit aan ze gevraagd.

Ik ben erg benieuwd maar jullie reacties.
Alvast bedankt


gille parkiet
Website Member
Posts :51

Website Member
2014-07-23 - 10:31:03 send message to gille parkiet

hallo ik zou papegaaimengeling van goede kwalietijd geven gemengd met pellets ik doe het ook zo en goede kweek gehad groetjes gille


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-07-23 - 11:40:34 send message to P.Rooth

Versele Laga African Grey is een prima voer , maar als je te weinig tijd heb om de vogels goed te verzorgen kan je dan niet overwegen om iemand anders de vogels te laten verzorgen ?


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2014-07-23 - 11:43:33 send message to vogeltje1000

Gelijk verkopen.
Goed doen of anders niet.


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-23 - 12:18:15 send message to hkhan

Mag ik zelf bepalen wanneer ik ze weg doe? Dankje

Ik wil het zelf doen dan weet ik dat alles goed gaat. Als het zo ver komt dat ik iemand anders moet vragen om me vogels te verzorgen dan doe ik ze liever weg.

Hebben jullie er ook last van dat grijze roodstaarten fruit en groente niet eten als je ze dat apart geeft? Nu eten ze bij mij alles op omdat ik ze door de geweekte voer geef.


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2014-07-23 - 13:17:23 send message to johnveraart

hoi hkhan
ik herken jou probleem.
ik heb het zelf opgelost door een goede 10 kilo te gelijk te maken en deze per portie in te vriezen.ik heb bakken voor mijn hele vogelbestand,die ik een dag van te voren in de koelkast zet,ook heb ik porties per koppel met jonge vogels,dit systeem werkt bij mij perfect en functioneert al bijna 15 jaar zo.


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-23 - 13:29:36 send message to hkhan

Gaat het geweekte voer niet schimmelen als je dat uit diepvries haalt en in koelkast legt om te ontdooien? Ik ben altijd erg voorzichtig op dat gebied.

In het begin sneed ik de groente en fruit en dat vriesde ik in voor week/2 weken dus dan hoede ik allen het geweekte voer goed te spoelen en daarna groente en fruit er in maar hierdoor werd het voer te nattig zodra het fruit en groente was ontdooid. Dat vond ik ook weer niks.


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2014-07-23 - 14:16:04 send message to johnveraart

hoi
ik doe alles door elkaar ongeveer de helft eivoer de rest groenten en fruit en gekiemd zaad ,door het eivoer blijft het mooi rul. je hoeft net niet bang te zijn voor schimmel je laat het ontdooien in de koelkast en voert het de volgende dag gelijk helemaal op elke dag vers kiemzaad is veel gevaarlijker zeker met dit weer


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-23 - 14:35:19 send message to hkhan

Dus je maakt geweektevoer groente fruit eivoer vitamines enz alles in een bak en daarna in porties in diepvries? dan heb je heel wat eivoer enz nodig om 10 kilo klaar te maken haha


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2014-07-23 - 14:39:45 send message to johnveraart

om precies te zijn de helft,dus 5 kilo


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-23 - 14:55:22 send message to hkhan

Moet ik natuurlijk plek hebben om zoveel in te vriezen haha denk dat ik een diepvries ga aanschaffen


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2014-07-23 - 14:57:27 send message to johnveraart

troost je eigen ik heb drie vriezers en een speciale vaatwasser voor de vogels.


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-23 - 15:21:19 send message to hkhan

Goed bezig kerel. Hoeveel vogels heb je dan


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2014-07-23 - 15:44:06 send message to johnveraart

het valt wel mee


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-07-23 - 21:04:10 send message to hkhan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Iemand andere optie of ideeen?


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2014-07-25 - 13:32:49 send message to frehen

Hallo hkhan,ik heb 4 koppels papegaaien als de broedtijd eraan komt voer ik ze ook meer kiemzaad.Heb een foodmaster waar ik de groenten en fruit in snij duurt een paar minuten en dan het kiemzaad en eivoer erdoorheen scheppen.Vind het redelijk snel gaan is zo gepiept.
groetjes freek



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede