Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Welk vogel aanschaffen????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welk vogel aanschaffen?????
benni1991
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-30 - 01:26:41 send message to benni1991

Graag had ik jullie mening, ik zou binnenkort misschien met goedkeuring van de vrouw opnieuw een vogel aanschaffen.

Ik woon in Belgie en heb al verschillende nesten valkparkieten grootgebracht met de spuit ( ik weet dat dit in Nederland verboden is dus sorry als ik mensen voor de borst stoot)

Ik had een tamme valkparkiet en een half tamme de ene heb ik 1jaar en half gehad dan was die opeens dood spijtig want deze was heel tam ging altijd mee samen naar de frituur echt tam dus, de andere is spijtig genoeg gaan vliegen doordat een bal zijn kooi raakte en weg was de vogel. Ik ben er dan ook mee gestopt omdat mijn vrouw ineens allergisch was.

Nu mijn vraag is wat zijn de vogels die zeer weinig stof maken en zeker geen krijsers omdat deze op een appartement zal komen, ik ben heel dagen thuis dus de vogels krijgt echt aandacht. Ik heb gezien dat een bonte boer weinig stof maakt, een zonparkiet vind ik zeer mooi, een edelpapegaai vind ik ook mooi, ik heb geen van de 3 hierboven al in het echt gezien dus heb geen enkel idee of deze lawaaierig zijn of veel stof maken. Het liefst van al zou ik een grijze roodstaart willen maar heb al wat opgezocht en deze maken veel stof.

Kwa karakter en lawaai welke zouden jullie mij aanbevelen? Of zijn er nog andere vogels die ik over het hoofd zie kwa lawaai en stof?

Danku voor uw tijd te nemen en mij van antwoord te dienen


benni1991
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-07-30 - 01:30:40 send message to benni1991

lori van de blauwe bergen hoort ook nog bij mijn voorkeurslijstje omdat deze weinig stof maken.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-07-30 - 09:42:39 send message to Daniel

Blauwe bergen en zonparkieten zou ik niet aanraden op een appartement en ook edelpapegaaien kunnen indien ze willen goed van zich laten horen. Bonte Boeren zouden in mijn ogen de meest geschikte soort zijn.


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2014-08-01 - 09:54:28 send message to J.ten Wolde

Daniel hoezo geen zonparkieten in huis geen last van gehad.
Zelfs niet nu ze met meerdere in de voliere zitten.
Alleen hoor je ze s'morgens en sávonds en als er iets vreemds in de omgeving is dan hoor je ze en anders niet


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2014-08-01 - 10:29:29 send message to Daniel

Ik heb toch iets andere ervaringen, zeker met meerdere koppels bij elkaar.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2014-08-01 - 11:00:21 send message to Vogelen

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Naar mijn mening maken zonparkieten ook echt een irritant geluid. Niet geschikt voor in huis vind ik. Edelpapegaaien kunnen ook een enorm volume hebben, lijkt me ook niet geschikt voor een appartement. Voordeel is wel dat sommige mensen met een "vogelallergie" geen problemen hebben met edelpapegaaien. Zoals gezegd produceren grijze echt enorm veel stof. Lori vd blauwe bergen heeft vieze ontlasting, zoals alle lori's overigens. Vind ik ook zeker niet geschikt als tamme vogel in huis.

Ik weet niet hoe het met de "stofproductie" bij een bonte boer zit, dit lijkt me echter wel een leuke huiskamer vogel. Of een caique? Hoewel deze wel een scherp geluid hebben. Toch weer een valkparkiet? Succes!


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2014-08-03 - 10:29:20 send message to J.ten Wolde

Dus Daniel ze schreeuwen bij jou de gehele dag door
ik heb meer last van de buren dan van de zonparkieten
De zonparkieten hoor ik alleen als ik ga voeren of buiten zit en kom in beweging of er komen voor hun vreemde mensen of andere ongeregeldheden.
Heb ze vanmorgen nog niet gehoord.
ieder heeft zo zijn eigen omtrend de zonparkieten


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2014-08-03 - 12:58:03 send message to Wim B

Een jonge schamalijster man is mogelijk ook een optie. Worden zeer vertrouwd met hun verzorger, kunnen af en toe hun vleugels spreiden in de huiskamer(deuren en ramen wel gesloten houden).
Daarnaast kan de zang van de schamalijster ook zeer aangenaam zijn om naar te luisteren.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2014-08-09 - 15:05:27 send message to gerrit1950

een kakariki... een neophemasoort, bergparkiet, barraband, portlincoln, rosella, catharina,...

wat schreeuwen betreft, kan dit van individu tot individu afhangen, niet noodzakelijk van soort. Ik heb halsbanden die ik nog nooit hoorde, andere krijsten de hele dag (deed ze weg voor de buren)..


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2014-08-09 - 20:39:37 send message to arjandaf

even tussen door we zitten hier allemaal in een soort collectief te janken over de positieflijst , maar ondertussen wel een advies van een schama lijster in de huiskamer posten, mmm denk dat we op die manier om problemen vragen


gr arjan


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-08-12 - 21:49:55 send message to Antonia

Uhhm allergie, positief geteste allergie ?
Echte allergie voor papegaaien komt niet heel veel voor. Het kan best zijn dat iemand last heeft van het stof maar dat is nog geen allergie wink :)

Ik heb ook oa aratinga's in huis, de zonnetjes kunnen behoorlijk schel krijsen af en toe..
Een edelpapegaai kan ook een flinke keel opzetten..
Een lori heeft idd plakkerige poep maar zou wb geluid wel kunnen.
Een bonte boertje is mss de beste optie..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 251 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede