Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ervaring dutch natuurlijke pellets? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Ervaring dutch natuurlijke pellets?
hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-02 - 21:30:09 send message to hkhan

Hallo vogelliefhebbers

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dutch natuurlijke pellets die te koop zijn via birdfood.nl?
Ik heb te horen gekregen dat er goede kweek resultaten geboekt worden hiermee.

Zijn er nog mensen die goed kweken met andere pellets?

Alvast bedankt


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-03 - 12:58:55 send message to hkhan

Niemand ervaring met pellets?


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-09-03 - 16:31:57 send message to Bryan den Adel

misschien is het handig om erbij te vermelden om wat voor een vogel soort/soorten gaat ?


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-03 - 18:16:33 send message to hkhan

Voor grijze roodstaarten.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2014-09-04 - 08:30:02 send message to Home of Amazone

Als je op het forum gaat zoeken kom je veel ervaringen tegen met diverse pellets, en uiteraard Voor- en Tegenstanders. Wij zijn sinds kort overgegaan op ZuPreem Fruit Blend (maat M) voor onze kleine amazones en pionussen en de vogels nemen dit goed op. Door het formaat van de pellets hebben we weinig verspilling wat bij het zaadmengsel wel anders was.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-09-04 - 11:01:51 send message to Antonia

Ik geef ook Zupreem, zowel de fruitblend als de naturel, de vogels doen het er goed op. Over kweekresultaten kan ik niks zeggen...


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-04 - 11:48:06 send message to hkhan

als ik de dutchbirdfood pellets vergelijk met nutribird dan zijn de pellets van dutchbird bijna de helft duurder. Ik heb contact gehad met een goede kweker en die voert birdfood pellets. Blijkbaar goede kweekpellets allen hartstikke duur. 5 kilo met 6 euro verzendkosten kwam ik op 44 euro.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-09-04 - 19:39:27 send message to P.Rooth

Geef die Grijzen asjeblief geen pallets tenzij die van hout zijn om kapot te knagen
Het idee alleen al om uitsluitend pallets te voeren helpt ze langzaamaan naar de filistijnen

Paul


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-04 - 20:05:51 send message to hkhan

P.rooth heb je slechte ervaringen met pellets?
Ik hoor hele goede verhalen over sommige pellets.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2014-09-04 - 21:53:30 send message to Home of Amazone

Wij hebben de overstap gemaakt na dat er 2 nesten achter elkaar de jongen niet uit konden vliegen, na onderzoek door een erkend VA uit Zelhem werd er gebrek aan calcium, vitamines en mineralen geconstateerd ondanks een uitgebreid zaadmengsel, eivoer en regelmatig groente en fruit. 4 jongen in laten slapen is niet erg positief voor de hobby. Nu kunnen de vogels niet meer selectief zijn en beide dezelfde voedingsstoffen opnemen. Als je alle kosten omrekent van zaad, eivoer en verdere aanvullingen zal het per vogel per maand niet zo'n verschil maken.


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-05 - 09:35:19 send message to hkhan

In Dutch birdfood pellets zit alles in, je hoeft geen calcium, eivoer, groente, fruit meer te geven. Wel 2 dagen in de week zaad voor variatie en af en toe mag er wel groente en fruit gegeven worden.
Ik ga de pellets proberen en heb er goed gevoel bij


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-05 - 09:38:04 send message to hkhan

En wat ik begrepen is, is dat de dutch birdfood kwalitatief zelfde is als Harrison pellets allen de helft goedkoper. Op dutch birdfood website kun je ook zien wat er allemaal in zit en hoeveel procent


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-09-05 - 11:49:49 send message to P.Rooth

Hallo Khan

Pellets had ik geprobeerd enkele jaren geleden dit heette zo goed te zijn en 'alles 'zit erin
Bij mij weigerden alle vogels pallets te eten wat ik ook probeerde maar uithongeren zoals sommigen dit predikten dat ze dat wel gingen eten vond ik wat te ver gaan .
Grote hoeveelheid had ik in de container gegooid en ben weer gewoon gaan voeren met zaden noten en zachtvoer
Met name zachtvoer wordt verslonden en daar kan alle voeding en eventuele supplementen zoals calcium wat grijzen nodig hebben in gedaan worden is wat meer werk om voeding samen te stellen maar alleen pallets is de kans groot op maag darm problemen
( ) eten grijzen in de natuur vaak eenzijdig wat er dan te vinden is en pallets zie je niet

Paul


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2014-09-05 - 17:00:07 send message to johnveraart

hoi khan
ik voer mijn grijze de helft zaad en de helft pellets+een paar walnoten en ook twee keer per week zachtvoer. ik heb altijd senic pellets gevoerd,maar aangezien deze niet meer verkrijgbaar zijn twijfel ik tussen dutch pellets en zupreem pellets,de dutch pellets zijn pas kort op de markt en worden op de markt gebracht door de oude importeurs van senic,als vervanging. zupreem heeft zichzelf al bewezen en dutch pellets moet dat nog doen.ps ik heb over mijn kweek resultaten absoluut niet te klagen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-09-05 - 20:04:47 send message to P.Rooth

Is de vraag of Khan nog doorgaat met Grijzen ,heef een man te koop staan daar de pop overleden is


hkhan
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-06 - 09:08:35 send message to hkhan

Dat klopt helemaal. Senic kom niet meer geleverd worden en hierdoor is de dutch birdfood gekomen. Als je naar akala.nl gaat daar zie je dat hun ook dutch birdfood voeren. Ze hebben 35 jaar ervaring met papegaaien. Ze voeren de dutch birdfood al 5 jaar en zeer goede resultaten. Voor de particuliere is de dutch birdfood nieuw op markt maar deze pellets bestaan al jaren en ze gaan heelveel naar groothandels in spanje enz.
Als ik zie en geloof hoe akala ermee omgaat en ook de conditie van de vogels bekijk dan twijfel ik iedergeval nog niet aan deze pellets.
Wel is het zo dat als je vogel weigert te eten dat je dan na ongeveer 3 dagen terug moet grijze en op een andere manier ze moet overzetten op pellets.
Zodra ze honger hebben dan gaan ze eten. Ik ben vandaag met de pellets begonnen en ik zal jullie op de hoogte houden.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede