Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Appelazijn Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Appelazijn
Jannes
Website Member
Posts :32

Website Member
2004-12-02 - 10:50:19 send message to Jannes

Geachte medespelers in het forum:
APPELAZIJN.
Een artikel wat (als men de geruchten moet geloven) steeds meer opgang maakt in de vogelwereld, misschien wel eerder besproken in dit forum maar dan is het mij althans ontgaan. Hierover heb ik enkele vragen, en zou graag de mening horen van medespelers, misschien zit er wel een deskundige tussen die kan uitleggen waarom dit niet en dat wel, dat het goed is voor maag en darmflora is wel bekend.
1e vraag: waarom nou juist appelazijn, en geen b.v. Druiven, Wijn, Natuur of Kruidenazijn, er is zelfs nog meer keuze.
2e vraag: Waarom van een Bio/Reformazaak of hoe ze heten en niet gewoon van een supermarkt.
3e vraag: Dosering: gebruik het al en paar jaar, ik voeg elke dag een eetlepel appelazijn toe aan c.a. een kilo voer. Ben tevreden, maar heb geen aanwijsbare resultaten. Graag hoorde ik ook hierover mening van de forum bezoekers,
Groet vogelvriend.


e.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2004-12-02 - 19:09:14 send message to e.bakker

Ik gebruik het ook al jaren 2 keer in de week opgelost in het drink water.
1e: volgens mij zitten er in de druiven en in de wijn schimmels die niet goed zijn voor de vogels, kruidenazijn kan te pittig of te scherp zijn.
2e: de zuiverheid, geen vreemde toevoegingen.

3e: sinds een aantal jaren gebruik ik niet het pellet voer van hooimeijer uit meppel meer(prijs en kweek resultaten) geef ik ander pellet voer in januari 04 had ik een blvh pop ziek door kanker ik naar hooimeijer die wwet niet beter dan dat ik zijn pellets voer dat de pop in zeer goede conditie was ondanks de kanker, er zaten geen vreemde bacterien of wormen in de ontlasting.
sinds ik appelazijn gebruik hoef ik de vogels niet meer te ontwormen bij diverse testen zijn geen wormen gevonden.

Ed


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-12-03 - 01:46:46 send message to tonnl

Hier ook positieve ervaring met appelazijn.
Geen dunne ontlasting en geen wormen, al het hele jaar. Geen sterfte op 1 goudbuikje na (ongelukje)op een gemengd vogelbestand van zo'n 30 vogels.
Daarnaast heb ik het idee dat de vogels ook aan de buitenkant schoner zijn, ook de pootjes. Ik doe het in alle drinkbakjes en in het badwater, 1 keer per week.
Ik denk niet dat het alleen aan de appelzaijn ligt maar dat het een factor is die meehelpt.

Groeten, Ton.


gunter
Website Member
Posts :7

Website Member
2004-12-06 - 00:57:39 send message to gunter

Hoeveel appelazijn in water ?


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-06 - 08:47:15 send message to parkietenpeter

Ik gebruik 1 desertlepel op 1,5 liter.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede