Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Aquarium ombouwen tot voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Aquarium ombouwen tot voliere
Freed95
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-09-24 - 16:19:25 send message to Freed95

Hallo mensen,

Ik heb een aquarium van 1,50 meter staan.
De visjes heb ik allemaal weg gedaan, omdat ik toe was aan wat anders.
Nu wil ik gaan kijken of het mogelijk is het aquarium om te bouwen tot een binnen voliere, mij lijkt het glas uitermate geschikt tegen de rommel die vogeltjes maken en bovenop komt een gaas te liggen zodat ze er niet zo maar uit kunnen ontsnappen. Nou heb ik 1 grote vraag die tot op heden nog onbeantwoord is ! Wat voor planten kan ik echt daadwerkelijk in dat grote aquarium planten (ik zoek varens en soortgelijke planten) die niet gevaarlijk zijn voor chinese dwergkwartels ? Ik hoop op reacties wie o wie kan mij verder helpen om mogelijk dit project te realiseren !

Groetjes


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-09-24 - 19:35:08 send message to P.Rooth

1,50 is een kooi


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-09-24 - 20:02:21 send message to Antonia

Denk even na...

Je zet vogels toch niet achter glas, tenzij het nep vogeltjes zijn...


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-09-24 - 20:03:48 send message to Antonia

En dan nog, 1.50 is de breedte van jouw aquarium, dan is de diepte en hoogte toch veel minder dus veel te klein...


Freed95
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-09-24 - 22:10:04 send message to Freed95

Het aquarium is 1,50 breed, 0,80 diep en 1,20 hoog, ruim genoeg voor een trio dwergkwartels lijkt mij, en de bovenkant is gaas, lijkt mij een grote kweekkooi alleen dan groten deels van glas, en de zijkanten plus achterkant afgewerkt met rotsen, zo staat hij er nu bij


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2014-09-25 - 10:28:48 send message to arjandaf

ja ferry dat zou kunnen als het kuikens zijn met een warmte lamp . alleen om als vast verblijf te dienen is het toch echt te klein, de haantjes van ch. dwerg kwartels kunnen erg jagen achter de hennetjes met de nodige ongemakken van dien, ik zou er vanaf zien , maar he dat is aan jou


Freed95
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-09-25 - 19:15:27 send message to Freed95

En als ik een trio vrouwtjes neem ? Zonder een jagende haan ? Zou dat wel mogelijk zijn denk je ?


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2014-09-25 - 19:44:13 send message to tropic

Drie kwartels op een grondoppervlak van 1,50x0,80 is zo al te klein, laat staan dat ze nog in een glazen bak zitten.
Het zijn stressgevoelige dieren, die schuw zijn en graag dekking zoeken in en onder planten.
Wat ga je doen met vervuild glas?
Wat ga je doen met geurhinder, want drie kwartels op glas ruiken na een week niet meer zo aangenaam.
Zet het uit je hoofd, en zet vissen in je aquarium, en bespaar kwartels of welke vogels dan ook dit dierenleed.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-09-25 - 20:08:26 send message to P.Rooth

Ferry gooi dat aquarium toch op weg ga niet klooien met een bak die nog niet eens geschikt gemaakt kan worden en helemaal nooit tot voliere

Met Gaas erop net geschikt voor 2 zebravinken en niks meer



lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-09-25 - 20:27:30 send message to lorikwekerij

en dan ook nog gaas tegen het glas maken anders vliegen de vogels steeds tegen het glas aan met gebroken nekken als gevolg
en anders verkoop de aquarium en zoek een fatsoenlijke kooi om vogels in te houden


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2014-09-25 - 21:00:43 send message to medaar

ik zal het anders doen : volie van 8m.x 5m en 3.30 hoog .
welke vissen in en maat dikte van het glas??
hoeveel erin . kan er 1 walvisje erin .
weet nie ze . ik vraag maar .


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-09-25 - 21:01:19 send message to Rik

Als je wat anders wil kun je er voor kiezen om het aquarium om te bouwen tot gerbilarium (gerbils of shawi's). Deze dieren zijn uitermate geschikt voor een omgebouwd aquarium.

Je zou ook kunnen kiezen voor ombouw tot terrarium voor slangen (rattenslang, kouseband, melkslang) of andere reptielen zoals schildpadden of baardagamen. Deze dieren hebben echter bijzondere verzorging nodig. Je zou eens kunnen kijken op een reptielenbeurs.

Hopelijk kun je wat met dit advies over dingen die wel kunnen met een aquarium.


Freed95
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-09-25 - 21:04:26 send message to Freed95

Dankjullie voor het advies, heb besloten dat ik zelf een voliere ga bouwen met mijn zwager, het word een binnenvoliere van hout en met gaas, word 2,00 bij 1,00 bij 1,50 en op een verhoging dus totale hoogte word 2,00 meter. Aquarium is verkocht, met de opbrengst worden materialen gekocht voor de voliere


Freed95
Website Member
Posts :5

Website Member
2014-09-25 - 21:06:47 send message to Freed95

Maar dan zit ik nog steeds met me oorspronkelijke vraag, welke planten kan ik in die voliere doen, bij tropische vogels (Gould-amadines, zebravinken en rijstvogels)


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2014-09-26 - 14:46:24 send message to gerrit1950

Het is moeilijk om planten in een binnenvoli te plaatsen. Misschien ficus? Ze komen vlug onder drek te zitten. Ze zullen veel gereinigd moeten worden... water verstuiven en bijgieten.
Een binnenvoli geeft veel fijn stof af.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-09-26 - 16:34:25 send message to lorikwekerij

of kunstplanten zijn zo weer schoon te maken even onder de douch zetten en dan zijn ze weer schoon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede