Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogelhandel slecht ???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2014-11-02 - 17:11:14 send message to roodmus

Beste P.

ik vraag me af waar je vogels voor kweekt , voor de handel of je plezier en dan als bijkomend wat jongen voor de verkoop .

Dit is altijd prettig ivm met de onkosten natuurlijk.
Maar mag mijn in ziens nooit de hoofd motivatie zijn.

Verder prijzen die je noemt voor de goudvinken en putters zijn die voor kleur mutatie,s.

Noorse Goudvinken wildkleur kosten 100 €
Majoor putters wildkleur kosten rond de 165 €
is ook een hoop geld, maar wel iets minder als wat jij opgeeft.

Verder neem een vogel die bij je past en waar je gevoel voor hebt, verwacht niet dat als je een aantal vogels in een voliere stopt dat je daar dan ook grote aantallen jongen uit haalt .

Verder in de loop van de jaren bouw je ervaring op zodat je voor een hoop problemen een oplossing hebt en dan nog is het afwachten , het zijn ten slotte levende wezens en niet altijd te sturen zoals wij dat willen.

Suc6

je zal zien dat je resultaten een stuk beter worden.


denbeo1
Website Member
Posts :36

Website Member
2014-11-02 - 19:56:03 send message to denbeo1

beste liefhebbers ,vogelhandel slecht ??denk het niet ,ik kweek al 40 jaar vogels .20 jaar geleden verkocht bijna iedere liefhebber zijn vogels aan de plaatselijke handelaar en was men tevreden over de prijs die men kreeg.doch de opkomende computer heeft daar veel verandering in gebracht .
zeer vele liefhebbers proberen hun vogels via computer te verkopen ,wat ik ze niet kwalijk kan nemen .doch welke vogels gaan nog naar de dierenhandel ,degene waar men niet vanaf geraakt.tegen woordig zijn er al veel handelaren die geen vogels meer aankopen als men er geen klant is ,wat ik ook kan begrijpen . als men vroeger vogels wou kopen kon dat alleen via maandblad aob of bof in belgie .dus ,waarom gaan we tegenwoordig naar de vohelhandelaar ? om vogeleten en andere te kopen .ik denk dat de gouden tijden van de vogelhandelaar voorbij zijn
"door de computer " ?? ik probeer natuurlijk ook mijn vogels te verkopen via computer en heb daarmee de laatste jaren bijna geen vogels naar de handelaar gedaan .doch ,als ik zie dat er geen interesse is in een bepaalde soort verkoop ik deze aan de prijs die de handelaar geeft ,alleen om de vogels te besparen in een kleine kooi te zitten.heb nu zelf nog een vraag : hoeveel % van de liefhebbers koopt zijn vogels nog bij een handelaar ?? is natuurlijk afhankelijk wat men zoekt .ben benieuwd


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-11-02 - 21:47:58 send message to henkdelaat

Ik denk dat alleen de beginnende liefhebber of mensen die een hobby(gemengde) voliére in de tuin hebben bij een handelaar of dierenwinkel kopen.

De meer ervaren kweker of TT kweker koopt zijn vogels niet bij een handelaar of dierenwinkel omdat hij de vererving van deze vogels niet weet en het risico niet wil lopen dat hij ziektes meebrengt.

De grotere handelaren zetten bijna geen vogels meer op voorraad als zij niet weten dat ze snel op export gaan,zij zeggen liever wekelijks voor € 100,- te bellen om vogels dan honderden vogels op voorraad te zetten.

Meestal bellen zij in het midden van de week naar de tussenhandel of zij op zaterdag bepaalde soorten vogels kunnen komen ophalen die dan vaak op maandag op transport gaan naar het buitenland.

Henk.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede